Schildpadden, Konijn. + een vogel ?

Discussie in 'Reptielen, amfibieën en insecten' gestart door Rishma1999, 10 sep 2011.

1. Rishma1999

Lid geworden:
    10 sep 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik heb 2 schildpadden, 1 mannetje en 1 vrouwtje. Het zijn roodwang schilpadden. Het vrouwtje is enorm! En het mannetje is vergeleke met haar een dwerg.. We hebben ook nog 1 konijn alleen die is niet bepaalt tam.. En ik zelf ben alergisch. Al heel lang wil ik een vogel/papegaai. En nu heeft mn nicht 3 vogels ze zijn heel tam en eten vanalles! :grinning: Ze wilt ze niet meer.. Daar heeft ze wel een goeie reden voor, hoor! :wink: Maja, ik wil ze wel en mn moeder houd ook van vogels,
    alleen er zijn een paar problemen.. :
    - We hebben dan veel dieren in huis!
    - Ons aquarium van de schildpadden is niet zo groot maar met zn tweën zijn we al 1 uur of langer bezig met schoonmaken!!
    - Het aquarium word snel vies..
    - Ons konijn, we geven alleen eten enzo.. En het konijn is van mn zus. Maar ze heeft het druk maar tog doet ze niks met hem. :pensive:

Dit waren volgens mij wel een beetje alle redenen..
    En ik heb nog een vraag;
    Als vogels gaan verplaatsen. Blijven ze dan tam?
    Kunt u op deze vraag antwoorden? En weet u een tip voor onze problemen? :smile:
    Dan Hoor ik het graag!

Groetjes.

2. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zie niet in wat het probleem is verplaatsen is geen probleem. Wel genoeg mee bezig zijn, zoveel dieren heb je ook weeral niet hoor. Ik denk dat de meeste mensen ongeveer zoveel dieren hebben. Kooi regelmatig uitkuisen, drinken, eten geven en mee bezig zijn

3. Rishma1999

Lid geworden:
    10 sep 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, het probleem is dat alleen ik en moeder voor de dieren kunnen zorgen want mn 2 zussen hebben het te druk met school en werk. en mn vader heeft er niet zo veel verstand van en hij zit ook met zn werk mn moeder werkt ook en ik zit op de middelbare en als ik thuis kom ben ik alleen maar bezig met huiswerk. Dus als we de konijnen hok of schildpadden aquarium moeten schoonmaken hebben we veel tijd nodig.

4. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Over het verplaatsen/verhuizen van vogels weet ik niet zoveel, maar was is je eerste vraag nou precies? Of het slim is er ook drie vogels bij te nemen? Dat lijkt me niet als je zelf al aangeeft dat er in jullie gezin eigenlijk te weinig tijd is om de schildpadden en het konijn te verzorgen en voldoende aandacht te geven...

Overigens zal een groter aquarium voor de schildpadden minder snel vervuilen en is meer ruimte natuurlijk ook altijd fijner voor ze.

Een konijn dat alleen eten en een schoon hok krijgt wordt snel eenzaam :pensive: . Kun je hem niet bijvoorbeeld geregeld lekker los laten lopen als jullie er bij zijn zodat hij wat gezelschap heeft, ook als je zus er niet is (moet je huis/tuin wel knaag- en ontsnap-proof zijn natuurlijk!)? Verder leven konijnen liever met zijn tweeën dan alleen, dan hebben ze elkaar voor gezelschap, maar in deze omstandigheden een extra konijn aanschaffen is misschien weer minder handig...

5. Rishma1999

Lid geworden:
    10 sep 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankje, voor de tips! Meer zijn altijd welkom!

6. nielo

nielo Dierenliefhebber

Lid geworden:
    12 apr 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor 2 trachemys scripta elegans heb je zeker een bak nodig van 1,50x50x50.
    Hoe groot zijn ze?
    Het mannetje blijft kleiner dan de vrouw.
    En bovendien heb je ook een zandeiland nodig voor het vrouwtje..
    Als ze de eieren niet kwijt kan kan ze hieraan dood gaan.
    Heb je een droge plek met daarboven een warmtespot en uvb spot,dit hebben ze nodig voor het verteren van hun voedsel en het goed opdrogen van hun schild.
    Het zijn echte zonaanbidders.
    In dit geval moet je dus een zandeiland hebben..
    Ook een goede buitenfilter heb je bij deze soort nodig,zeker 1 die 2 keer de hoeveelheid water per uur filtert.
    Het zijn goede vervuilers.
    Ook door teveel voeren kan het water vies worden.
    Wat geef je aan ze en hoeveel keer?
    Volwassenen kan je bv 2 keer in de week voeren.
    En dan alleen s,ochtend,s.
    Gedroogde garnalen kan je beter weggooien,die zijn knap waardeloos!

Wat je onder andere kan geven is, runderhart,kattebrokjes,lundi,levende rode muggenlarve,spinnen,vliegen,pissebedden,andijvie,witlof,gekookte eierschaal,sepia,waterslakken met huis deze 3 zijn calciumbehoefte voor hun schild,veldsla,biefstuk(rauw),levende visjes,sprinkhanen,Moriowormen,meelwormen(met mate geven,is vette voeding),wormen uit de grond(regenwormen),rundergehakt(met mate)rundergehakt met sporavit en carmix,samen kneden en in formaat soepballetjes maken en zo geven(ook met mate).

7. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik wil me niet bemoeien met jullie dieren enzo. Maar misschien is het wel handiger als je ze een vijvertje graaft met een eiland met daarrond een draad zodat er geen katten of honden bijkunnen en met een goede filter? Ik denk dat je dan een pak minder zal moeten kuisen en als je dan al eens moet kuisen zal het wel wat werk kosten maar misschien moet je daar eens over nadenken?

8. Rishma1999

Lid geworden:
    10 sep 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    :smiley: Dankje, jullie zijn top! ik laat alle tips zien aan mn moeder. en we gaan kijke wat we gaan doen. maar ik zeg 't tog, Meer Tips zijn WELKOM!
    Dankje. =D> :laughing:

9. nielo

nielo Dierenliefhebber

Lid geworden:
    12 apr 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Een vijver graven is idd beter maar je kan ze s,winters niet in de vijver houden.
    Dan vangen ze het beste uvb op ook.

10. -Brenda

-Brenda Speurneus

Lid geworden:
    11 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    1
    Over je konijn. Als jij allergisch bent.. en je zus er helemaal niet naar omkijkt (op het eten geven na dan). Is het dan niet beter als je het konijn een ander fijn thuis geeft?

Zo'n diertje heeft natuurlijk ook geen leven als het de hele dag in een kooi moet zitten.

Misschien kan je het naar een plaatselijke kinderboerderij of opvang brengen? Zelf werk ik ook op een kinderboerderij en er worden vrij veel konijnen afgegeven ieder jaar. Voor die konijnen zoeken we een nieuw thuis zodat ze een nieuw start kunnen maken.

11. -Brenda

-Brenda Speurneus

Lid geworden:
    11 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    1
    En nu over de vogels, wat voor soort vogels zijn het eigenlijk ?

12. Rishma1999

Lid geworden:
    10 sep 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Uh, Het zijn ValkParkieten. :smile:

13. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Geen al te moeilijke vogels, gewoon bij jou laten zitten als je bevoorbeeld in de keuken bezig bent, in de zetel zit,... Je moet ze gewoon bij jou laten en nu en dan eens strelen. Ze maken wel veel lawaai

Laden...

Deel Deze Pagina