Ruitewisser vis

Discussie in 'Vissen' gestart door horse_love_tiny, 21 apr 2007.

1. stirreke

Lid geworden:
    31 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmzzzz...ik lees dat de minimumlengte voor deze soort een 120 cm bak is, het bakje van tiny is amper 1/3de hiervan. En 12 cm vis voor 34-cm is denk ik toch wel héél groot voor zo'n bakje.

Verder is met zo'n 1 vis haar halve bezetting/liter al opgevuld als we van deze soort uitgaan, dan heeft ze nog een 12 cm over en ik vermoed dat haar andere visjes ook langer zijn/worden dan 2 cm.

Ok, je kan er wel overgaan, maar dan is weer een belangrijk feit dat je aquarium goed beplant is ... al bij al vraag ik me dus af of deze vis eigenlijk wel zo geschikt is.

2. sven14

Lid geworden:
    27 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk ook dat het een Beaufortia zal zijn heb er zelf ook zo 1. zijn erg leuke visjes:smile:

3. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb nu oook nieuwe planten gekocht, nu is m'n aquarium al meer beplant enzo. Het was echt een hele kleine hoor Stirreke :wink:
    Het was inderdaad een beaufortia levertti;

Maar mag ik jullie het droevige nieuws melden dat Pritt ( zijn naam ) vandaag is gestorven. Ik snap er niets van , hij was gisteravond goed levendig. Vanmorgen zat hij wat stil in een hoekje. Zou ik nog een proberen of zeggen jullie dat ik deze visjes mag laten?

4. samantha*

Lid geworden:
    28 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb er zo 1.
    ik heb hem al best lang en hij groeit niet egt....?!
    wat voorn soort is dit???
    xxx

ps. dit is niet mijn eigen hoor!!

5. samantha*

Lid geworden:
    28 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    sorry dat staat in de tekst hierboven:beaufortia levertti...
    het zijn idd erg leuke visjes!!
    maar leven ze in scholen??
    ik heb er maar 1..

6. Flowie

Lid geworden:
    22 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer tiny ! ik zou als ik jou was dan niet nog eentje kopen,
    voor het geval dat er weer 1tje doodgaat, en je bespaard zo ook nog een beetje geld..

7. samantha*

Lid geworden:
    28 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou kijken wat de oorzaak is dat hij dood is gegaan.
    als het een ziekte is moet je je bak behandelen, en als de ziekte eruit is dan zou je een nieuwe kunnen kopen.
    Als het geen ziekte is zou je het ook nog wel een keertje kunnen proberen maar dat moet je zelf weten....

8. stirreke

Lid geworden:
    31 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zit het met je waterwaarden, kwamen zij overeen met die die deze vis nodig heeft? Wat is je Ph en de andere waarden?

en tiny, kleine visjes worden groot hoor, je moet altijd naar de volwassen lengte van de vis kijken en niet naar de lengte wanneer je hem koopt, want ze groeien door :wink:

Ik zou als ik jou was eventjes geen nieuwe kopen en kijken hoe je andere visjes zich gedragen (eventueel de oorzaak van ziekte behandelen) en als je je er toch eentje aanschaft eentje die kleiner blijft dan deze. :wink:

9. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik had de bak al een tijdje en er zijn al een hele poos geen meer gestorven.
    Ik heb m'n water getest in de DW en het was geschikt. Ik zal doen zoals Flowie zegt, geen meer proberen. Die beaufortia's zijn misschien allemaal zwak daar in de winkel.

@ Stirreke : Ze zeiden me : deze groeit niet meer veel hoor !

10. De buurman

De buurman Dierenliefhebber

Lid geworden:
    27 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    in veel dierenwinkels zeggen ze ook nog wel dat je een piranha sla kunt voere.

kortom veel dierenwinkels kijken eerder naar de centen die jij achterlaat dan naar de klant.

internet is gewoon 100X betrouwbaarder.

11. Wouzzy

Lid geworden:
    25 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    jammer horse_love_tiny dat hij is overleden :pensive:. weet je al waar het aan kan liggen ??

ik vind het ook grappige visjes :stuck_out_tongue_winking_eye:

Laden...

Deel Deze Pagina