Ruitewisser vis

Discussie in 'Vissen' gestart door horse_love_tiny, 21 apr 2007.

1. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Euhm, ik heb nog 5 vissen zwemmen .

Excuses aanvaard Stirreke :wink: Was ff een misverstand

2. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Wat voor visjes? Het maakt nogal uit voor de beschikbare ruimte in je bak of deze vissen erg groot worden of juist klein blijven :wink:

3. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    3 Dalmatiër visjes :wink: 1 witte vis en 1 rode vis. Die even groot zijn als de dalmatier :wink:
    Ze zijn dus echt niet groot. Oja :wink: Zondag ga ik erachter. Maar zo'n otto , kan die ook met 2 ? en is dat zo'n zwarte plakker? :laughing:
    Zondag zou ik ook nog een paar visjes bijnemen :blush:

4. Flowie

Lid geworden:
    22 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoek op google eens op : ancistrus.. bedoelde je zo'n soort vis? die wordt echt veelste groot, magoe, succes met de otto's. ik hoop dat het wat wordt !
    zelf heb ik ook een raamplakkertje gehad ( oftewel, algeneter ) en dat was wel erg leuk.. helaas was hij nog zo klein, dat ik het niet doorhad toen ik hem per ongeluk onder de steentjes begroef.

succes nog ! :smile:

5. Sheela-4ever

Sheela-4ever Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Wij hebben gewoon de Hypostomus plecostomus en de Ancistrus leucostictus in een aquarium van 80 cm lang, 40 cm breed en 36,5 cm hoog. Passen ze prima in en ze zijn er ook niet slecht aan toe. Ze zijn al hele erg lang bij ons dus dat is ook niet zo'n probleem.

6. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Ancistrus leucostictus
    Ik heb het over deze volgens mij !!
    Dus deze is mogelijk ? Groetjes :ok:

7. stirreke

Lid geworden:
    31 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze is NIET mogelijk

8. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Nee, deze worden inderdaad veel te groot voor je bakje :pensive:

9. De buurman

De buurman Dierenliefhebber

Lid geworden:
    27 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    http://aquavisie.retry.org/Database/Vis ... finis.html

dat is de kleinste otocinclus soort, als je perse een algeneter wilt kun je het beste deze nemen(ondanks dat dit eigelijk nog te klein is aangezien je ze in een groepje moet houden)

ik zou in jouwn geval japonica garnaaltjes nemen, deze belasten je water brijwel niet en zijn ook goede algeneters.

http://aquaclopedie.dyndns.org/cgi-bin/ ... l?CID=0132

en nog 1 keer heel duidelijk: die vis op de bovenstaande link is de ENIGSTE algenetende vis die er bij jouw in kan.

MvG
    De Buurman

10. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Oké :wink: Ik heb gekeken bij de bovenste link. Maar er staat dat de je aquarium dicht beplant moet zijn. Maar de mijne is niet echt beplant :blush:

11. stirreke

Lid geworden:
    31 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat hebben de meeste visjes wel graag hoor- plantjes, ook is het beter voor je water ed. Misschien moet je daarmee eerst eens beginnen :wink:

12. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een paar planten, maar ze eten ze altijd direct op he :pensive: Kennen jullie eentje die ze niet opeten ? :laughing:

13. De buurman

Lid geworden:
    27 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    anubia soorten en cryptocorine soorten deze zijn zo ongeveer onverwoesbaar.

eventueel nog javamos, vinde veel vissen fijn spul.

14. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Oke :wink: Dankjullie wel. Ik zal normaal die bovenste nemen die jij aanraade buurman.
    Slotje aub :wink:

15. stirreke

Lid geworden:
    31 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien ook wat vallisneria, dat groeit zo snel dat ze het wss niet kunnen bijhouden :smile:

16. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben vandaag achter eentje geweest. Het is een ruiteplakker, maar hij zal niet meer groeien :wink: Het is zo'n soort. Hij heeft een soort van salamander kleur vind ik . En hij heeft de vorm van een mini-rog :wink: Ik ben de naam vergeten :blush:

17. Flowie

Lid geworden:
    22 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    kun je misschien een foto sturen? ik ben benieuwd ! en zeiden ze in de dw dat hij niet meer zou gaan groeien? dat zeggen ze altijd ! alleen maar om te verkopen :imp:

18. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee hoor :wink: deze was echt een vriendelijke vrouw. ze heeft een visseboek getoond om kennmerken te tonen van de grootte enzo :wink: Ik zag ook een andere ruiteplakker en die werd wel bijna 1 meter :wink: Dus die raadde ze me af :wink:
    Foto's plaats ik hou.

19. stirreke

Lid geworden:
    31 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, ik ben ook wel eens benieuwd welke vis men je nu heeft aangeraden. Nu ja, wat men je in de dierenwinkel aanraadt is toch vaak met een korrel zout te nemen. Dus, misschien kun je best eens terug gaan vragen welke soort je nu in je bakje hebt (de latijnse naam) of een foto posten hier op het forum.

Als je ooit nog visjes koopt, neem dan ook eens een papiertje mee en schrijf de juiste latijnse naam eens op, dan kun je tenminste zelf achter de juiste informatie voor over je vis gaan zoeken- het gebeurt wel meer dat de gegevens die je dan vindt niet klopt met wat de verkoper je verteld heeft.

20. De buurman

Lid geworden:
    27 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
Laden...

Deel Deze Pagina