Rouwende konijn

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door Juul Janssen, 19 jun 2018.

1. Juul Janssen

Juul Janssen Nieuw Lid

Lid geworden:
    19 jun 2018
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi allemaal,

Vorige week is één van onze konijnen in het hok overleden. We troffen ons andere konijn al likkend over het overleden konijn heen. Ze waren erg close.
    Nu heb ik opgemerkt dat ons huidige konijn, die al erg oud is en een beetje verzwakt lijkt, erg verdrietig is. Vorige week huppelde hij nog achter haar vriendinnetje aan, en nu blijft hij in het hok en eet hij niet zo veel. Het lijkt hem allemaal niet zo veel meer uit te maken.
    Wij hebben altijd al 2 konijnen gehad, dus willen we nu ook een nieuw maatje voor ons konijn vinden. Omdat ons konijn al erg oud en zwak is weten we niet zo goed wat voor nieuw konijn we moeten zoeken (oud/jong, man/vrouw). Ik denk dat ons konijn heel veel stress niet meer aan kan, dus hoop ik meteen een goede match te vinden. Heeft iemand advies?

Alvast bedankt! Juul

PS: Ik weet niet of het bericht hier goed staat, dus zou iemand hem anders kunnen verplaatsen.

2. Reyon

Reyon Snuffelaar

Lid geworden:
    2 mrt 2018
    Leuk Bevonden:
    3
    Hoi,
    Wat sneu zeg!. Ik denk dat het overgebleven konijn zich inderdaad eenzaam voelt. Het is niet ongebruikelijk dat oudere konijnen vaak snel achter elkaar dood gaan. Als je er 1 'nieuw' konijn bijzet, is dat kans groot dat ook die snel weer alleen zit. Misschien kunnen jullie er 2 van dezelfde leeftijd bij nemen. Mocht dit niet gaan, kunnen je wachten tot het huidige konijn overlijdt, of als het echt niet meer goed gaat, in laten slapen.
    Veel succes!

Laden...

Deel Deze Pagina