rat of gerbil

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door Bruinebabe, 21 mei 2005.

1. Gustav

Lid geworden:
    19 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga voor de ratten! Heb vroeger zelf 8 ratten gehad. Niet tegelijk maar steeds per twee. Er heeft maar 1 van die ratten een gezwel gehad, maar die was al over de drie jaar! Het waren allemaal mannetjes ratten. Erg gezellig. Als je veel met ze bezig bent worden ze vaak supertam. Ze hebben uiteraard wel allemaal een ander karakter en niet alle ratten zullen dus bij je in de trui kruipen. Heb alleen maar goede ervaringen gehad met ratten, maar dit kan alleen als je heel sociaal met ze bent!

2. marcella

Lid geworden:
    4 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nu momenteel 31 gerbils en heb 2 ratten gehad. de 2 ratten waren samen tammer dan de 31 gerbils bij elkaar :laughing:

ratten zitten graag in je nek en bij je en gerbils zijn meer met elkaar bezig en alles.

de dingen die jij wil passen beter bij ratjes dan bij gerbils

toch vind ik gerbils lekker leuker! :grinning:

3. Liddia_Lavinna

Lid geworden:
    26 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom wil je een dier? Dat vraag kan je jezelf beter eerst stellen voordat je belsuit welke dier je wilt.

4. Francien

Lid geworden:
    4 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedenk ook dat er verschil zit tussen mannetjes en vrouwjes ratten. Mannetjes zijn rustiger en gaan op je nek zitten. Vrouwtjes zijn wat dat betreft weer wat wilder. Ik zou een op een aantal rattenpagina's gaan kijken wat de voor en zeker de nadelen zijn van ratjes. Buiten het knuffelgehalte van de ratjes (je moet er minimaal 2 nemen) hebben ze natuurlijk ook nadelen. Eerst maar eens kijken of je die voor lief neemt (bijv. mannen ruiken meer, grote kooi nodig, veel aandacht (dat kan soms een nadeel zijn). En waar ga je ze halen??? Daar zit ook veel verschil in. Vaak zijn ze bij dierenwinkels niet echt secuur in de verzorging en hebben ze al een slecht begin. Vaak zijn ze meer ziek dan ratjes van een rattery.
    Ik zou echt ff goed op de site's gaan kijken voor je beslist. En wees eerlijk voor jezelf wat de eventuele nadelen.

5. l!efme!sjuh

l!efme!sjuh Dierenliefhebber

Lid geworden:
    25 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    heb je nu al een beslissing gemaakt? :wink:
    maar, misschien kun je beter even nadenken. want je maakt nu topic's van cavia of konijn, rat of gebril... ensovoort :grinning:
    maar kun je zelf niet bedenken wat je wil?? :sunglasses:

6. hammie

Lid geworden:
    8 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, op dierensites is genoeg informatie te vinden, net als wat l!efme!sjuh zei

7. mijnratjes

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ratten !!!!!!!!!

8. miesjuh

Lid geworden:
    21 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou voor een gerbil gaan.. waarom? omdat ze er zo lief uitzien .. verder vind ik het wel mooie dieren om te zien.

9. mijnratjes

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ratten spelen veel levendiger vind ik, en gerbils knagen zoveel aan alles nee, mijn smaak is en blijft ratjes zoals ik dat al zei

10. FoxZillah

Lid geworden:
    15 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf ratten en ervaring met gerbils. Maar mijn voorkeur gaat zeker uit naar ratten met als reden:

Ze zijn speels, bouwen een goede sociale band op met zijn baasje, zeer intelligent en betrouwbaar.

11. Marinka

Lid geworden:
    10 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf 3 gerbil, ze zijn lief maar je kunt er niet zoveel mee doen.
    Ik krijg over een poosje 2 ratjes...
    Maar als je ze echt wil pakken en mee op je schouder zitten enzo, dan zou ik voor ratten kiezen.
    Gerbils vind ik er persoonlijk wel erg leuk uitzien, met een pluimstaartje.
    En ze graven leuke gangen alleen kun je ze veel minder goed vastpakken.

12. Sabrina

Lid geworden:
    11 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    één ratje maar?
    ik dacht dat ratten in groepen moesten...

13. cindy1980

Lid geworden:
    3 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf al zeker 7 jaar gerbils,eentje was net zo tam als een rat maar dat is echt uitzonderlijk.
    Toen ik nog op een kinderboerderij werkte werd mij vaak de vraag gesteld wat voor dier het meest geschikt was voor kinderen en daarop antwoordde ik altijd de tamme rat.
    Gerbils zijn niet zo tam en speels,cavia's zijn vrij kwetsbaar en konijnen kunnen behoorlijk trappen en krabben.
    Het is inderdaad maar net wat je zoekt in een dier maar als je een sociaal diertje zoekt lijkt mij dat de tamme rat dan de beste optie is.

14. roemer

Lid geworden:
    8 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ik kies voor gerbils
    die zijn harstikke leuk :ok:
    ze kunnen goed graven enz
    maar ratten zijn ook wel leuk maar ik kies voor gerbils

15. bianca37

bianca37 Dierenfanaat

Lid geworden:
    20 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is een late reactie , maar ook ik zou zeggen RATTEN .
    Heb al een x aantal jaren ratjes en daar kun je lekker mee knuffelen en op je nek laten zitten .
    Een gerbil is echt een kijk diertje .

16. mijnratjes

Lid geworden:
    4 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ratten !!!

Gerbils knagen vrij veel kapot, dit doen ratten echter niet. Ook ( mijn mening ) is er met ratjes meer te knuffelen

17. roemer

Lid geworden:
    8 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is niet waar met gerbils kun je net zo veel knuffellen en heus niet allen gerbils knagen alles kapot
    en ik kan het weten want ik heb er twee

18. marcella

Lid geworden:
    4 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    alle knaagdieren knagen :wink:

19. bianca37

bianca37 Dierenfanaat

Lid geworden:
    20 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Is dat echt waar joh , dat wist ik niet , weer wat geleert . :eyes:
    Toch is zo'n forum wel nuttig hoor , whahahahaha :confused: :confused: :confused:

20. marcella

Lid geworden:
    4 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    als mensen zeggen dat ratten niet knagen dan vertel ik ze maar even dat alle knaagdieren knagen, dus ook ratten.

Laden...

Deel Deze Pagina