Rally

Discussie in 'Fotografie' gestart door Nouzie, 9 jul 2009.

1. Nouzie

Lid geworden:
    14 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is alweer even geleden dat ik naar de Rally ben geweest, maar heb nu pas de foto's online staan. Hier wil ik er toch een paar showen:

1.
    2.
    3.
    4.Door het stof heen
    5.
    6. Het stof zorgde ook voor een leuk effect tussen de bomen
    7.
    8. En een kapot autotje

2. Karin1989

Lid geworden:
    28 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Sam89

Lid geworden:
    9 dec 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie serie. :ok:

4. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuke foto's, de actie spat er echt vanaf vooral bij foto 3 en 5!

Eén ding dat ik mij afvraag: kwalitatief zijn het goede foto's, maar vanwege een korte sluitertijd zijn de auto's goed bevroren in het landschap. Hierdoor staan ze er natuurlijk heel goed op, maar wat een beetje ontbreekt is het gevoel van snelheid, het lijkt dus net of ze stil staan.
    Ik vraag me nu af wat er hier zou gebeuren als je voor een langere sluitertijd gekozen had en de camera had meebewogen met de auto's. Op die manier blijft de auto meestal goed scherp maar kan je aan de bewogen achtergrond de snelheid zien. Maar aan de andere kant zal hierdoor het opspattende zand ook wazig worden waardoor het effect dat je nu bij foto's 3 en 5 hebt weer verloren gaat. Ook is het meetrek effect niet echt te doen wanneer de auto recht op je af komt zoals in foto's 1, 5 en 7...

Dus wat denk jij (en de andere fotografen hier op het forum) daarvan? Zou zoiets wat kunnen toevoegen in het geval van rally races of zal het de foto's alleen maar verpesten?

5. Nouzie

Lid geworden:
    14 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vriend fotografeert al jaren rally-auto's en die trekt ze inderdaad ook mee zoals jij zegt. Daar kunnen best hele mooi foto's tussen zitten alleen moet je wel goed timen. En dat is mij niet gelukt :wink:

Bedankt voor jullie reacties :ok:

Deel Deze Pagina