Probleem met sluierstaart

Discussie in 'Vissen' gestart door leoniexie, 7 apr 2009.

1. leoniexie

Lid geworden:
    7 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

Ik zou graag jullie advies willen. Mijn sluierstaart heeft een tijd in een vijver gezeten waar hij is aangevreten door allerlei andere vissen. Ik heb hem daar toen uitgehaald en apart gezet in een aquarium. Met veel geduld en Esha 2000 zijn al zijn vinnetjes weer mooi geheeld. Echter een plek onderop waar zijn voorste onderste vinnetjes samen komen blijft altijd een beetje zacht, slijmerig en rood. Hij is wel heel blij en ik merk niets aan zijn gedrag.
    Echter nu trekt de plek een beetje door. Ik maak me er toch zorgen om. Ook hapt hij tegenwoordig erg veel aan de oppervlakte. Ik kan hem letterlijk horen aan de andere kant van de kamer.

Nu heb ik al verscheidene sessies met esha 2000 gedaan, water regelmatig ververst. Niet alles en gebruiken van Aquasafe. Onderhand weet ik ook niet meer wat ik moet doen maar om hem zo te zien vind ik ook zo rot.

Nu zojuist een erwt gekookt en erin gedaan. Hij is ineens druk bezig om eten te zoeken beneden dus wellicht helpt het iets?

Bijgaand foto's van de plek. als jullie enig idee hebben wat zou kunnen helpen of wat ik zou kunnen doen, hoor het graag!

2. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan het zo niet goed zien maar als de rode vlek zich aan't ontwikkelen is tot een gat en een witte rand ontwikkeld is het erythrodermatitis. Erythro begint met rode vlekken in de huid die zich dan tot openbarstende gezwellen ontwikkelen. Daar helpt Sera cyprinopur tegen.
    Zo niet dan kan het ook nog voorjaarsvirus zijn. Als de temperatuur in het voorjaar boven de 6 graden stijgt en het immuunsysteem van de vissen verzwakt is, begint het virus zich te vermeerderen. Hier helpt een combinatie van cyprinopur met baktopur direct bij.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. kiddie
    Reacties:
    5
    Weergaven:
    262
  2. Shara
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    2.421