Postcrossing

Discussie in 'Algemeen' gestart door ~ellie~, 16 feb 2008.

1. Sheela-4ever

Sheela-4ever Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    I'm lucky! Ik heb vandaag een postkaard uit Portugal ontvangen. Ik sta nu op:
    Verzonden: 3 (vandaag de 3de op de bus gedaan)
    Ontvangen: 5! (Whieee! :tada: )

2. Benedictus17

Benedictus17 Dierenkenner

Lid geworden:
    23 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb verzonden 9, ontvangen 11.
    Er is een kaart van Thailand al 22 dagen onderweg. en ik ben 22 dagen aangemeld. Haha
    Had gisteren een kaart uit de Filipijnen. Tof he!
    Ik heb in mijn profiel gezet dat als ze hun adres geven dat ik dan een kaartje terugstuur. Een bedank kaartje. Ik vind dat bedanken via een PB zo zwak. :stuck_out_tongue_winking_eye: Dan ga je kaarten versturen en dan ga je bedanken via internet! Beetje inconsequent haha. Maar als ze hun adres niet geven dan bedank ik wel zo, omdat het niet anders kan. :stuck_out_tongue_winking_eye:

3. Sheela-4ever

Lid geworden:
    27 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb vandaag alweer een kaartje uit Portugal gekregen, nouja, van een eiland wat bij Portugal hoort, Madeira.

4. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag een kaartje uit India gekregen. Hij was aangetekend verstuurd, echt heel maf, wie verstuurt er nou ansichtkaartjes per aangetekende post :confused: ? Dat is toch hartstikke duur?!! Ik reageerde eerst al raar toen de postbode aanbelde met de mededeling dat ik ergens voor moest tekenen, en ik keek nog raarder toen hij daar met een kaartje in zijn handen stond (ik hoopte stiekem al op een onverwacht pakje of de mededeling dat ik de loterij had gewonnen ofzoiets :grinning: ).

5. Sheela-4ever

Lid geworden:
    27 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Whaha, dat is wel stom. Maar misschien is dat daar wel heel normaal omdat het India is?

6. Sheela-4ever

Lid geworden:
    27 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    En misschien is het een leuk idee als we onze kaartjes inscannen die we ontvangen (als er mogelijk tot is bij jullie) en ze dan hier te plaatsen :wink:
    Ik zal vast m'n laatste kaartje hier plaatsen :wink:
    Uit Madeira, een eilandje naast Afrika wat bij Portugal hoort.

7. Benedictus17

Lid geworden:
    23 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan ook al op postcrossing. Maar wel leuk idee ja voor op het forum. Moet je je aanmelden op flickr.com ofzo als je het op postcrossing wil hebben. Maar ik heb geen scanner en als ik foto's maak dan worden ze wazig..

8. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een poosje al mijn ontvangen kaarten gescand en via Flickr op de postcrossing-group gezet, maar ik ben er mee gestopt. Het wordt al snel zo'n verplichting om alles in te scannen waar ik eigenlijk geen zin in had (want je kunt moeilijk de ene kaart wel en de andere kaart niet inscannen, beetje lullig voor de verzender als die bij jouw kaarten gaat neuzen en je hebt net die ene niet ingescand). Voor mij dus geen gedoe meer, ik hang ze gewoon op of ze gaan in een album.

Wat doen jullie eigenlijk met de ontvangen kaarten?
    * Mijn favoriete thema's (staan ook vermeld in mijn profiel op postcrossing) gaan in van die kaartenhangers (jeweetwel, zo'n doorzichtig ding met vakjes): sesamstraat-kaarten op onze Sesamstraat-thema-WC, wildlife en natuur op de deur van de andere WC, en landkaarten op de deur van de computerkamer).
    * Écht heel lelijke kaarten gebruik ik voor de postzegels (ik spaar postzegels). Gelukkig krijg ik maar zelden een echt lelijke kaart, ben niet zo kritisch. Maar bijvoorbeeld een reclamekaart met niks meer dan het ID en de afzender erop geschreven, daar hou ik niet zo van en die ga ik ook niet bewaren.
    * En alle 'gewone' ansichtkaarten gaan in een grote map...

9. Benedictus17

Lid geworden:
    23 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb magneetstrips en die heb ik aan mn muur gehangen. Onder elkaar, aan elkaar bevestigd met lint. Aan dat lint kan ik dus nog kaarten hangen met wasknijpers, en op de magneetstrips natuurlijk met magneten.

10. mpk1962

Lid geworden:
    9 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    heb me ingeschreven en doe straks het eerste kaartje op de bus. wat een leuk idee
    Marianne

11. Sheela-4ever

Lid geworden:
    27 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Waar kan je die kopen?? Ik wil er ook nog zo eentje voor mijn kaarten :wink:

12. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Blokker had ze altijd, maar laatst zocht ik er nog eentje extra en kon ik ze niet meer vinden. Ze hadden alleen nog een paar hoge smalle, ik wilde er graag een met meer kaarten naast elkaar. Maar je kunt altijd eens kijken, misschien hebben ze nog wat?

13. Nouzie

Lid geworden:
    14 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik meen mij te herinneren dat ik die dingen ooit bij de Expo vandaag had :smile:

14. Sheela-4ever

Lid geworden:
    27 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Oke, dankjullie wel. Ik zal eens bij de Expo en bij de Blokker kijken :wink:

15. Sannuhw

Lid geworden:
    26 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is 1 ding wat me eigenlijk tegenhoud om het te doen: Wat kun je aan die mensen schijven!? :confused: Het lijkt me niet erg orgineel als ik op alle kaartjes schijf: Greetz from Holland! bijvoorbeeld :stuck_out_tongue_winking_eye: Of is dat toch al genoeg? :confused: Lijkt me wel erg tof om kaartjes uit allerlij landen te ontvangen.. Hmmz.. ik denk dat ik me binnenkort toch maar eens ga aanmelden.. :grinning:

16. Benedictus17

Lid geworden:
    23 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Je mag er van alles opschrijven wat je wilt! Je kan een profiel maken en de meeste mensen hebben dat ook. Stel er staat iets over een zangeres die jij ook leuk vindt, dan kan je meteen daar wat over schrijven! En het is vaak ook gewoon leuk wat over jezelf te vertellen. (Ik vertel vaak dat ik een meisje van 16 ben dat in een klein plaatsje woon en dat ik 2 konijnen en 2 cavia's heb en dat ik van muziek hou. Dan is de kaart wel vol hihi.)

17. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg zat kaartjes waar alleen maar "Greetings from Colorado" of iets in die richting op staat, maar ook kaartjes van mensen die hun hele levensverhaal op een kaart proppen, of vertellen wat ze vandaag gedaan hebben, of wat hun lievelingsboek is en waarom, of hoe hun huisdieren heten, of wat ze studeren, of waar ze laatst op vakantie zijn geweest, of wat hun hobbies zijn. En ik heb er zelfs een paar met een mooie (zelfgemaakte) tekening of een gedichtje erop. Kan dus allemaal, wat je maar wil.

Bij mensen met een 'standaard' profiel vertel ik meestal iets over nederland of over mijn woonplaats of over wat er op de kaart te zien is. Als iemand bijzondere hobbies heeft ga ik daar soms op in en probeer ik ook het kaartje erop aan te passen (bijv geen groeten-uit-roermond kaart maar een kaart met een filmposter of een foto van een dier erop ofzo). En Japanners (eigenlijk wel alle aziaten geloof ik) vinden het werkelijk waar ge-wel-dig als je ze een paar woorden nederlands leert. Voor aziaten trouwens graag in losse letters schrijven, aan elkaar geschreven is voor hun heel moeilijk leesbaar.

Maar als je een beetje groot schrijft hoef je niet heel veel te verzinnen om een kaart te vullen hoor. En men krijgt elkaars kaarten toch niet te lezen dus je kunt gerust op elke kaart hetzelfde zetten :laughing: , je hoeft niet elke keer iets nieuws te verzinnen.

18. Sheela-4ever

Lid geworden:
    27 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik had op mijn kaart uit China Nederland maar dan in het Chinees staan. Dat vond ik erg leuk!

19. mpk1962

Lid geworden:
    9 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    kreeg vandaag drie kaarten binnen!!!! Duitsland, Denemarken en Schotland.Moet morgen nodig weer gaan sturen, dit is echt leuk.

gr Marianne

20. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Hadden jullie al gezien dat je tegenwoordig scans van je kaarten in je profiel kunt plaatsen? En die worden dan gekoppeld aan het profiel van de verzender (en andersom: als je je te versturen kaarten inscant verschijnt het plaatje na ontvangst ook bij de ontvanger).

Bij je received postcards en bij sent postcards kun je achter elke kaart op het symbooltje in de kolom 'image' klikken om het plaatje te uploaden. Leuk!

Deel Deze Pagina