[poll] Op welke leeftijd zelfstandig??

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door Sheila, 12 jun 2007.

?

Ik woon nog thuis, voorlopig want vind het supergezellig

1. Ik woon nog thuis maar wil toch onderhand wel eens op mezelf

42 stem(men)
    100,0%
  2. Ik twijfel, weet niet goed wat ik wil...

0 stem(men)
    0,0%
  3. Ik was tussen de 15 - 20 toen ik zelfstandig werd.

0 stem(men)
    0,0%
  4. Ik was tussen de 20 - 25 toen ik zelfstandig werd.

0 stem(men)
    0,0%
  5. Ik was tussen de 25 - 30 toen ik zelfstandig werd.

0 stem(men)
    0,0%
  6. Anders namelijk :

0 stem(men)
    0,0%
  7. Ik woon nog thuis voorlopig en heb het erg naar mijn zin.

0 stem(men)
    0,0%
  8. Ik woon nog thuis maar wil toch onderhand wel eens op mezelf

42 stem(men)
    100,0%
  9. Ik twijfel, weet niet goed wat ik wil...

0 stem(men)
    0,0%
  10. Ik was tussen de 15 - 20 toen ik zelfstandig werd.

0 stem(men)
    0,0%
  11. Ik was tussen de 20 - 25 toen ik zelfstandig werd.

0 stem(men)
    0,0%
  12. Ik was tussen de 25 - 30 toen ik zelfstandig werd.

0 stem(men)
    0,0%
  13. Anders namelijk :

0 stem(men)
    0,0%
  14. Ik woon nog thuis voorlopig en heb het erg naar mijn zin.

0 stem(men)
    0,0%
  1. Sheila

Lid geworden:
    18 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey ik vroeg me af hoe het bij jullie in je jeugd is gegaan.
    Heb je een fijne jeugd gehad? of HEB je die nog steeds en hoe oud was je toen je het huis uitging??

Ik ben zelf nu bijna 23, maar ik wil eigenlijk stiekem helemaal niet weg thuis! :blush:
    Ik heb nogal een sterke band met mijn moeder, kan haar moeilijk "loslaten" en ook met mijn pap kan ik het goed vinden tegenwoordig.

Dus de vraag is: Hoe oud was jij toen je het huis uitging?
    Of hoe kijk je ertegenaan?

2. unionracer

Lid geworden:
    6 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Op mijn 16e ging ik studeren, ver van huis. En ben toen op kamers gegaan.
    Moeilijk was dat mijn ouders me op het begin nog financieel moesten steunen, maar heb zeker een hele gave tijd gehad toen.

3. Maxiem

Lid geworden:
    10 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben 14 en ik ga binnen 2 maanden het huis uit :wink: Ik vind het nog wel gezellig thuis, maar ik heb toch ook heel veel zin om te gaan.

4. Mila89

Mila89 Dierenkenner

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu 17, als ik klaar ben met mijn havo ben ik 18, dan ga ik studeren en waarschijnlijk op kamers.

5. Sabrina

Lid geworden:
    11 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    ik was 16/17

6. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik was 20 toen ik het huis uit ging, omdat ik ging studeren in Friesland. Ik had al eerder op kamers willen gaan toen ik in Oss op school zat (vriendin en ik zijn ook wel op zoek gegaan maar het kameraanbod in Oss was niet echt groot).
    En voor mij was 20 ook een mooie leeftijd. Ik had niet nog langer thuis willen wonen. Ik vind het overheerlijk om op mezelf te wonen. Laatst was ik 6 weken bij mn ouders vanwege stage in Limburg en damn, ik had heimwee naar mn eigen kamer en leventje in Leeuwarden. Nee, bij mijn ouders wonen vind ik niks meer (no offense pap en mam :wink:).

Maar goed, ik had ook niet zo een sterke band met mijn ouders als jij hebt Daan. En daarbij had (en heb ik nog steeds) een broertje die nog thuis woont en tussen hem en mij is het altijd oorlog (ruzie en vechten enzo). Allemaal niet bevorderlijk voor een goede sfeer.
    Nu ik het huis uit ben is de band tussen mijn zusje en mij beter geworden. Zij is sinds kort ook het huis uit en woont samen met haar vriend en ik denk dat we elkaar nu als volwassenen zien en niet meer als vervelende zus :wink: Mijn ouders zien me nu (soms) ook meer als volwassene ipv kind. En tussen mijn broertje en mij botert het soms wel en soms ook weer helemaal niet, haha.

7. Marcha

Marcha Dierenkenner

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ik al vrij jong zelfstandig was. Ik werkte al op jonge leeftijd en op mijn 18e ben ik gaan samenwonen. In het begin vond ik het erg onwennig maar nu zou ik echt niet anders meer willen!

Ik heb overigens ook een hele sterke band met mijn ouders maar die is er eerder beter op geworden :wink:

8. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik was 19 toen ik uit huis ging, had overigens niks met de thuissituatie te maken, heb een lieve moeder en stiefvader waar ik nog met regelmaat (2x in de week) graag kom.
    Maar wilde graag gaan samenwonen met mijn huidige man.

mijn moeder vond het heel erg dat ik uit huis ging en ik heb haar ook enorm gemist.
    Onze band was al heel sterk maar nu met Demi erbij nog veel meer.

9. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was 21 topen ik het huis uit ging.
    Mijn ouders ging verhuizen en wou niet met ze mee.

10. isiolo

isiolo Dierenfanaat

Lid geworden:
    21 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Op me 17e huis uit.
    Eerst 2 jaar op kamers.
    Daarna een appartement in eindhoven voor 3 jaar.
    En nu heb ik een eigen koopwoning in A'dam.

11. Laura

Laura Dierenkenner

Lid geworden:
    24 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was 19 toen ik mijn appartementje kocht. Ik heb een leuke jeugd gehad en ik heb een sterke band met mijn ouders. Maar ik wilde gewoon zelfstandig worden! :wink:

12. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Op mijn 17de ging ik studeren in l´warden en dus ook het huis uit.
    Hoewel ik het me niet meer kan herinneren verteld mijn moeder me nog regelmatig dat ik het destijds niet leuk vond om uit huis te gaan.
    Als ik zo terugdenk kan ik het me wel voorstellen omdat ik opzich wel vrij verwend was en niet gewend was mijn eigen eten te koken, was te draaien, boodschappen te doen, zaakjes te regelen, etc...
    Maar gelukkig had ik alles snel door (dus is het toch wel goed gegaan tijdens mijn opvoeding :wink: ). En nu kan ik me niet meer voorstellen om nog bij mijn ouders te wonen. Hoewel de band met mijn ouders prima is, zou ik het ook niet meer willen :wink:
    Ik geniet van het alleen wonen :grinning:

13. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik woon nog thuis, maar heb al lang plannen om uit huis te gaan. Maar goed.. het loopt soms op niets uit enzo. Dus tsja...

Niet dat ik hier geen plezier heb ofzo, maar het is voor mij makkelijker om ergens te wonen waar ik eigen controle heb :smile: En het is toch altijd zo thuis, dat je ouders je toch wat controleren enzo.

Ik heb overigens wel een half jaar zelfstandig gezeten in Curacao voor stage.

14. jackrusseltje

Lid geworden:
    31 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ik woonde op mijn 18 op mijn zelf.
    ik was al eerder uit huis op mijn 13 moest ik door omstandigheden naar een internaat.

15. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    De studie die ik wilde doen bleek vlak bij huis te zijn, dus koos ik voor een zeer goedkope kamer: thuis :wink: Toen ik 24 was gingen Ralf en ik samen wonen.

16. Darkwolf

Lid geworden:
    23 okt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelf woon ik nog thuis, maar ik wil heel erg graag (met mijn vriendin) op mijzelf.
    We zijn druk aan het zoeken en hebben wederom een woning aangeboden gekregen die per direct beschikbaar is.
    Binnenkort maar eens gaan bezichtigen! :smiley:

Zelfstandigheid leuk en aardig en noem mij "ouderwets" maar is 14 jaar niet een beetje te jong om al het huis te uit te vluchten?
    Je zegt dat je het heel gezellig vind maar ik hoor weinig meisjes die al op die leeftijd het huis uit gaan.
    Heb je soms een oudere vriend waar mee je samen gaat wonen?
    Sorry ben gewoon heel nieuwschierig hoe een meisje van 14 die nog op school zit ect. op haar zelf kan gaan! :wink:

17. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was 18 toen ik uit huis ging, en 19 toen ik ging samenwonen.

Heb het altijd erg naar mijn zin gehad thuis hoor, en heb een heel goede band met mijn moeder. Maar het was gewoon tijd om op mezelf te gaan. En helemaal omdat ik graag een studie wilde doen in Groningen (kom uit Limburg), hihi, toen was heen en weer reizen toch echt geen optie :wink: .

18. zaza

Lid geworden:
    13 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik woon nog thuis maar ben er niet veel meer sinds ik op kot zit (sinds september).
    Het is dat ik nog studeer en mezelf financieel nog niet kan onderhouden, anders had ik al lang op mezelf gewoond :wink: .
    Ik roep al zeker 3 jaar dat ik het huis uit wil en ben dan toch eindelijk op kot kunnen gaan.
    Nu ik minder thuis ben, gaat het thuis eigenlijk ook beter. Mijn broer en ik slaan mekaar de hersens niet meer in en ook met m'n moeder gaat het beter.
    En toch kan ik amper 3 volle weken thuis blijven of ik begin mij er stierlijk te vervelen en mij te ergeren, dan ga ik weer naar m'n kot voor er een oorlog uitbreekt.

19. Maxiem

Lid geworden:
    10 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Darkwolf: Ik ga inderdaad in de VS studeren. Ik ben klaar met de middelbare school nu :wink: Ik ga daar op campus wonen, dus dan heb ik direct al een kamer.

Laden...

Deel Deze Pagina