poes is zwanger maar zit met vragen

Discussie in 'Katten' gestart door twinkel&gizmo, 25 feb 2010.

1. twinkel&gizmo

Lid geworden:
    25 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

ik en mijn vriend zijn vorig jaar samen gaan wonen en hebben toen twee kittens opgehaald uit twee verschillend nestjes en vanaf het begin kunnen ze al heel goed met elkaar opschieten en ze zijn onafscheidelijk. nu is onze poes twinkel waarschijnlijk 5 a 6 weken zwanger van onze nu inmiddels ex kater gizmo. zijn er helemaal blij mee omdat we niet hadden gedacht dat ze zwanger zou worden omdat we gizmo hebben laten castreren. wij wouden graag 1 nestje maar zodra gizmo gecastreerd kon worden hadden wij afgesproken dat wij dat ook zouden laten doen en dat hebben wij ook gedaan. maar gelukkig heeft hij net op tijd zijn laatste kruit verschoten :dancer: dus wij zijn helemaal blij alleen ik vraag mij af hoe wij dat straks moeten hebben als twinkel gaat bevallen en de kittens er zijn moeten wij ze apart houden of kunnen ze gewoon bij elkaar blijven heb een beetje op internet zitten surfen maar kan eigenlijk geen duidelijk antwoord vinden en ik wil eigenlijk wel goed voorbereid zijn.

hopelijk heeft iemand een antwoord voor mij.
    groetjes twinkel en gizmo

2. kara

kara Dierenfanaat

Lid geworden:
    20 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    17
    Wij hebben onze katten altijd gewoon bij elkaar gelaten.
    Ook de kat uit een vorig nest. Was hier geen enkel probleem.

Nu hebben we nog steeds die katten hier rondlopen. Zes stuks. En dat gaat heel goed met elkaar.

Dus ik zou ze niet uit elkaar halen.

3. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is niet te zeggen, maar moet je bepalen als het zover is.

Het kan goed gaan, maar het kan voorkomen dat de kater de jong niet kan dulden en kan ze doodbijten.
    Ook kan het zijn dat de moederpoes gestressed raakt door de aanwezigheid en het 'gebemoeial' van de kater (of andere) en zelf de jong doodbijten.

4. Essie

Essie Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Een kater bij de jongen (en bij de moeder) kan heel goed gaan. Maar het kan ook voor stress zorgen bij moederpoes. Of de kater gaat territoriumgedrag vertonen en wordt agressief naar de jongen.

Als je er niet bij bent, zou ik ze voor de zekerheid uit elkaar halen. Zorg dat moederpoes een rustig plekje voor zichzelf heeft. Als je er bij bent, kun je best eens kijken hoe het gaat als ze bij elkaar zijn. Als ze eenmaal wat ouder worden kan het meestal niet zoveel kwaad meer. Het kan wel voorkomen dat ze hun terretorium gaan bepalen, maar als de jongen zichzelf eenmaal kunnen verdedigen en hebben geleerd te communiceren, komt dat meestal wel goed.

Succes! :smile:

5. twinkel&gizmo

Lid geworden:
    25 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

bedankt voor de reacties :smiley:
    heb ik even een beter idee wat ik kan doen en wat het beste is :ok:

groetjes twinkel & gizmo :wave:

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen