Poes drachtig? wat moet ik doen?

Discussie in 'Katten' gestart door denisee02, 12 apr 2017.

1. denisee02

denisee02 Nieuw Lid

Lid geworden:
    12 apr 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    Onze poes is hoogstwaarschijnlijk zwanger.

We woonde eerder in een flat waarbij onze 2 poesen (2 zusjes) dus niet naar buiten kwamen.
    en dus niet gecastreerd waren. we zijn aantal maanden geleden verhuist naar een eengezinswoning. en toen kwam er bij ons een hele vervelende situatie. dat mijn toenmalige boekhouder, heel erg heeft gerommeld met de centjes van de belasting. waardoor we ineens heel veel moesten gaan terugbetalen.
    waarbij we het eerst financieel erg goed hadden, waren we net verhuist. waar de bijhorende kosten kwamen (doordat de vorige bewoonster het huis 30 jaar niet had onderhouden).. zelf in verwachting van kindje nummer 2 en dan krijg je zo'n financiële tegenslag. we redde het nu elke maand net aan.
    waarom dat relevant is? 300 euro was er nu niet om te castreren (wat het zou gaan kosten voor 2 dames) straks met de vakantiegeld van mijn partner wouden we het laten doen.. maar helaas te laat.

de dames zitten/zaten constant op de loer. zodra er iemand naar binnen of naar buiten gaat. de deurbel gaat staan ze om de hoek om een speurt te kunnen nemen.. waardoor ze aantal keer zijn ontsnapt.
    Het is nooit gebeurd waarbij ze zichtbaar krols was. maar toch is het mis gegaan. ze wordt nu toch echt dikker.

Ik voel me enorm schuldig, en rot erom, dat ik met tranen in me ogen zit. omdat we financieel tekort schieten. om ze eerder te kunnen laten helpen.. maar vooral voor nu. en wij altijd wel financieel goed hadden.. tot sinds kort.. ik schaam me voor deze situatie.

Wat moet ik verwachten, waar doe ik goed aan?
    Ik ben bang voor de risico's die het met zich mee kunnen brengen (complicaties) , dat bij complicaties wij financieel niet de medische zorg kunnen bieden. zo vertelde mij iemand dat bij een keizersnee (kittens te groot zijn) zo 600 euro kan kosten die je eventjes moet betalen..
    Nu is er een stichting, die me aangeboden heeft om haar daar onder te brengen.
    ze gaat dan naar een 'pleeggezin' waar ze bevalt, (een persoon of gezin die de tijd en ruimte heeft om de kat en kittens te verzorgen indien nodig. en hun de kosten voor verzorging, en medische kosten betalen. hun plaatsen de kittens,(geld dat ze daar voor krijgen dekken ze de verzorging etc begreep ik van) en evt gecastreerd krijgen wij haar terug nadat de kittens volbracht zijn.
    ene kant neigt mijn gevoel daar naar. omdat hun wel de financiële kosten kunnen dekken. en ik niet de risico zou moeten nemen dat het mis gaat. en ik geen 600 euro eventjes heb. en ik geloof oprecht dat ze het beste voor hebben.
    maar aan de andere kant. is het voor haar ook stressvol om naar een ander gezin te moeten. weg bij haar zusje, en ze is altijd al enorm gehecht aan ons zoontje van 4, zeker nu des te meer. en na paar maanden moet ze dan weer weg uit die situatie.
    ik heb de ruimte, ik heb de tijd (werk vanuit huis) Zo zijn er ook vrienden geweest die wel zwangere katten hebben gehad, en me vertellen dat het vanzelf gaat. moeder natuur is, dat je ze soms alleen even moet helpen. maar als er wel wat mis gaat stoot ik me hoofd.

ik ben geen kenner, dus wil ik hier toch mijn advies vragen.
    wat raden jullie mij aan?
    Wat kan ik verwachten, de verzorging (als in voeding etc) zouden we wel kunnen halen, maar bedoel dus meer aan financiële kosten bij complicaties etc?
    of is wel het juiste om haar zsm naar de stichting te brengen?

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Nathalie Nieuwpoort
    Reacties:
    0
    Weergaven:
    3.262
  2. Meika7
    Reacties:
    0
    Weergaven:
    4.596