Plotselinge verandering.

Discussie in 'Paarden' gestart door rif-blazer, 5 jun 2009.

1. rif-blazer

Lid geworden:
    30 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee. op 06-08-08 heeft mijn verzorgshetlander een veulentje gekregen. Ik ken haar al vanaf de eerste dag dat ze geboren is. De eerste paar maanden ging het goed. We leerden haar om met een halstertje te lopen. Maar toen ik op een dag de drollen aan het wegscheppen was (wat we al eerder hadden gedaan en wat ze totaal niet eng vond) begon ze met haar achterbenen te slaan. Nu als ik de stal in kom, begint ze meteen met slaan. Ook als ik bijv. in de wei sta bij een andere pony, en ik ben niet op tijd begint ze ook meteen met slaan. Je kan dr nog wel aaien, maar op een gegeven moment heeft ze daar geen zin meer in en begint ze met slaan. Van bijten weet ze niks af, ze zet liever haar hoef ergens in :'] :flushed: Maarja ze is nu dus al wat ouder, maar k zou niet weten wat ik moet doen. Kan iemand me helpen?

2. Benfan

Lid geworden:
    1 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    schop verkopen, kom zeg! je laat je toch niet slaan? hij heeft direct de eerste keer geleerd dat hij daar mee weg kon komen en zal hiermee door gaan totdat jij hem leert dat het niet geoorloofd is dat hij jou mept. Ik zou die kleine echt een dreun verkopen dat hij in een keer weet dat jij hiervan niet gedient bent. Normaal ben ik niet van het slaan/schoppen van paarden maar dit is niet grappig en dat mag hij weten ook.

3. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Het veulentje is op het moment gekomen dat hij grenzen wil ontdekken. Dat hij naar jou trapt is puur om te zien hoe ver hij bij jou kan. Jouw taak is om je veulen te corrigeren. Veulens onderling zouden dat namelijk ook doen. Hoewel Benfan het er misschien wat 'hard' heeft staan ben ik het wel met haar eens.

Deel Deze Pagina