pedigree

Discussie in 'Honden' gestart door doggygirly, 5 sep 2007.

1. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Als de prijs voor dierenvoeding een isue is had je misschien wèl beter voor het formaat van een shihtzu gegaan :notes: ........

2. doggygirly

Lid geworden:
    4 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor uw commentaar...

3. ladypatries

Lid geworden:
    25 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Goedemorgen, ik las dit topic en kreeg de drang er toch nog even op te reageren.

Wij hebben bij onze hond Pepper verschillende soorten voer gebruikt, maar bij bijna allemaal ging ze stinken en kreeg ze een vieze vette vacht, ook bij duurdere merken. Op een gegeven moment zijn we overgestapt op Pedigree en ze stinkt niet meer en ze heeft een hele mooie vacht, ze voelt zich zelf er ook happy-er door merken wij. Ze hoeft er niet vaker een 'grote boodschap' door te doen zoals vele zeggen. En of het TE zout is.. Durf ik niet te zeggen, want ze likt veel aan handen dus wellicht krijgt ze te weinig zout binnen? Of ze veel drinkt? Na een maaltijd en na elke wandeling drinkt ze wel wat water, maar tussendoor eigenlijk niet.

Tuurlijk is het schrikbarend wat er met je hondje kan gebeuren in de toekomst, maar dat is hetzelfde als bij mensen denk ik, het ligt wellicht ook aan de genen die je hebt. Mijn moeder kocht voor de hond het beste en duurste aan brokken dat er was, maar de hond kreeg ook last van zijn nieren. Misschien genetisch bepaald?

4. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Likken aan de handen heeft niks te maken met zout. Een hond heeft he-le-maal geen zout nodig. Ook niet een 'beetje'...

Wat het duurste is staat nog altijd niet direct gelijk aan het beste.

5. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ik schrik hier toch wel van , van dit topic. Mijn ouders voeren onze nieuwe hond ook pegree of bonzo maar wij zijn ons er echt niet van bewust dat het slecht is voor een hond. Onze vorige hond heeft het ook gehad.

@diesel wat voer jij je honden?

ik ga proberen mijn ouders over te halen ander voer aan te schaffen dat zou niet makkelijk gaan

6. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Solane, gebruik als argument dat het voer misschien wel iets duurder is (alhoewel het meevalt hoor, wat betaal je voor Pedigree? En in welke hoevelheid is dat?) maar dat je er minder van hoeft te geven, het vult meer, zitten meer voedingsstoffen in.

Ik geef ook even antwoord op de voervraag, goed? Voorheen voerde ik Smolke, voor een zak van 15 kilo betaalde ik rond de 30 euro. Was fijn voer, maar ben ermee gestopt omdat Paisley opeens jeuk kreeg en ik wilde uitvinden waarvan het kwam. Ook is Smolke Sensetive hier vrijwel niet te krijgen, enkel op bestelling. Ik voer nu Prins Lamb & Rice Hypoallergenic (ik denk niet dat ik het goed spel, maar ik heb geen zin om te kijken), speciaal voor honden met een gevoelige huid, die last hebben van jeuk en haaruitval. Ik ben er erg content mee, Paisley vind het heerlijk en er zijn geen rare dingen aan toegevoegd. Het is een rare brok om te zien, het lijkt op een dubbele bikskorrel, en het lijkt ook wel iets zachter dan de standaart brok, maar het smaakt haar prima, en ze eet er echt niet veel van.
    Voor een 15 kilogram zak Prins Lamb & Rice Hypoallergenic betaal ik geloof ik rond de 42 euro. De "normale" varianten van Prins zijn goedkoper, zal rond de prijs van Smolke liggen.

7. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    dankje wel Benthe, onze hond krijgt momenteel puppy brokjes van eukanebu als ik het goed schrijf en daardoor heel klein beetje blikvoer van pedigree, denk dat we nu ongeveer een week met een blikje doen. ze krijgt ook vlees van wat wij eten mits het niet te veel gekruid is. maar ik vind wel dat zij veel drinkt maarja elke hond is natuurlijk anders maar ze drinkt meer als onze vorige hond toen zij pup was.

Weet iemand misschien een site die ik mijn ouders kan laten zien met de info over schadelijjke stoffen die er in zitten? dan kan ik die even uitprinten en onder hun neus drukken :innocent:

8. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm... Eukanuba valt ook onder het rijtje "waarmee help je je hond de goot in met brokken". Sowieso vind ik puppybrokjes onzin, maar dat is een andere discussie.

Eukanuba is misschien zelfs nog wel duurder dan Smolke. Voor een kleine hond kun je wel even toe met een 4 kilozak, daarvoor betaal je ongeveer 12 euro. Een grote zak is dus wel veel goedkoper.

Blikvoeding is helemaal maf :smile:

Wat Paisley van mij ook nog krijgt, zo'n 3 keer in de week, in plaats van brokken, is kvv. Dit is vaak Rodi of Smuldier. Rodi zijn net hamburgers, ideaal, binnen een nacht ontdooit. Ik wil graag helemaal kvv voeren, mijn moeder niet. Ik los het zo op tot ik mijn eigen huisje heb. Dan krijgt Puzzel kvv.

9. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    is kvv nog beter??

Ik heb net mn moeder gebeld en gek genoeg ze staat er wel voor open daar ben ik heel erg blij mee nu nog even veel info hebben om haar ermee te confronteren :stuck_out_tongue_winking_eye:

waarom vind je blikvoeding maf ?

10. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Blikvoeding bestaat uit bijna niets. Een heleboel water, een spoortje afvalvlees, en verder een beetje gelei dat ook uit water bestaat. Waar de voedingsstoffen verstopt zitten weet ik niet, in ieder geval niet in die sponzen die "vlees" moeten voorstellen.

Kvv is Kant en klaar Vers Vlees. Geschikt voor menselijke conspumtie, maar ik ben een vegetarier en probeer het dus niet uit. Ik zal voor mijn broertje eens een broodje hamburger klaarmaken :smile:. Smuldier compleet lijkt mij minder goed dan Rodi, vraag me niet waarom, ik volg mijn gevoel. Het ziet er ook afvalachtiger uit. Omdat Puz het hoofdzakelijk 3 keer in de week krijgt, vind ik het nu nog niet zo'n ramp. Zodra ze overgaat op kvv ga ik uiteraard onderzoek plegen.

Leuk dat je moeder ervoor openstaat! Ik vroeg me ook af of ik mijn moeder kon overtuigen van het nut van andere voeding (voor ik op het DF kwam voerden we Royal Canin), maar ook bij mij viel het 100% mee. Alleen gelooft mijn moeder nog steeds in het verhaaltje dat brokken voor mooiere tanden zorgen, en is ze daar nogal stellig in. Maar goed.

11. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit heb ik gevonden over kvv

KVV: is de afkorting van compleet versvlees. Gemalen (complete) vleesvoedingen moet je bewaren in de vriezer. Wij zijn op dit forum niet zo'n voorstander van KVV. Dit vanwege het feit dat je net als bij een brok of blikvoeding niet precies weet wat erin zit, de fabrikanten houden er ook hun mond over dicht. Verder kan het gebit van een hond alleen optimaal benut worden indien het goed gebruikt wordt dit kan alleen als je grote stukken vlees en bot geeft. Het jammere van KVV is, is dat het dus gemalen is en daardoor veel te snel verteerd waardoor een hond weer honger heeft. Je mag honden op KVV ook niet laten vasten vanwege dit feit.

beetje negatief tintje heeft die tekst maar het is altijd beter dan pedigree of bonzo

hahaa ben benieuwd wat je broertje er van vind ik vind het wel erg stinken namelijk geloof dat ik het ook eens gezien heb bij een vriendin die stopte het in de magnetron

die lucht die eraf komt is afgrijselijk :stuck_out_tongue_winking_eye:

Mijn ouders zijn best wel ouderwets vind ik maar de laatste tijd heb ik ze toch wel van veel dingen kunnen overtuigen ook toen met wendy dat ze echt naar de dierenarts moesten kon zo kwaad worden op die reactie, wendy is al oud grrrrr sorry ga beetje :warning: :blush:

12. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Smuldier gaat inderdaad erg stinken als je het opwarmt :smile:

Ik gaf Puzzel van de zomer het ook nog wel eens bevroren hoor, doet ze er lekker lang mee.

Dat je bij Kvv ook niet weet wat erin zit wist ik niet, Ik nam aa dat je bij Rodi en Prins enzo er wel vanuit kan gaan dat erin zit wat erop staat.
    Maar Diesel weet dit vast wel. Die BARFT overigens, hier begin ik niet aan voordat ik de formules en verhoudingen kan dromen.

13. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
  14. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoofzakelijk rauw, aangevult met groenten en rijst/pasta/granen, soms enkelvoudige KVV van Duck die ik zelf aanvul, soms complete KVV van Duck, en heel erg soms organische brokken zonder chemische brol van Red Mills Leader.

Klopt en klopt niet. Duck gebruikt enkel en alleen ingrediënten die geschikt zijn voor menselijke consumptie èn raad altijd het gebruik van botten en bullenpezen aan NA de maaltijd voor tandjes en spijsvertering. De kritiek zal dus misschien voor sommige merken kloppen maar niet voor alle KVV.

KVV wordt rauw gegeven. Niet gekookt en ontdooien in de Microgolf moet je heel zorgvuldig doen. Dat het begint te stinken wil zeggen dat het er veel te lang heeft ingezeten en daar doe je de goede enzymen mee dood. Kun je ze net zo goed gekookte voeding geven want de voordelen van rauwe voeding worden hierdoor dus teniet gedaan.

Yep, 90% van de tijd wel ja hahaha.
    Van Rodi en Prins weet ik niet helemaal uit mijn hoofd maar van Duck wel. Aangezien Duck alles gebruikt dat geschikt is voor menselijke consumptie staan dus ook de percentages van elk ingrediënt op de verpakking. 1 versie ervan (er zijn er verschillende) bevat bijvoorbeeld;
    -natuurlijk vleesvocht, runderspiervlees, runderhart, runderlever, rundermilt, rundernieren, boekmaag, lebmaag, pens, kip, rundervet, kippenvet, zonnebloemolie, tarwekiemolie, levertraan, mais, tarwe en zemelen, biergist, hart. Zonder enige aditieven bevat de maaltijd dan oa calcium, kalium, natrium, magnesium, mangaan, ijzer, kobalt, koper, zink, fosfor, selenium, jodium, vit a , vit b1, vit b2, vit b3,, vit b5, b6, b12, c23, d3, e, k, biotine, foluimzuur... etc. Alles wat ze nodig hebben behalve botten. Maar dat staat ook duidelijk vermeld. Ik vind het naast Barf het meest natuurgetrouwe èn het meest gezonde.

15. billie

billie Dierenfanaat

Lid geworden:
    25 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ikzelf ben ook een 'pedigreemens', iedereen in de familie geeft pedigree aan z'n hond, mijn neef, mijn meter, en ons gezin. Iedereen content, wij, de honden, iedereen.

Dus, niet slecht vind ik persoonlijk.

16. lucy

Lid geworden:
    9 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het geen goed voer, omdat er heel veel zouten inzitten en kleurstoffen,.
    nu merk je er niks van ,maar als ie straks veel gaat drinken op latere leeftijd en last krijgt van andere kwaaltjes, ik ga me er verder niet in mengen maar dit is mijn mening :wave:

17. Sonja

Lid geworden:
    29 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Pedigree is rommel en dit zeg ik uit ondervinding, je hond lijkt het er goed op te doen, maar dat is niet zo

Een vriedin van me gaf het al jaren aan haar honden, 1 ervan had al tijden last van misselijk zijn, diarree, veel drinken, voelde zich gewoon niet goed meer in haar vel, vervelend gedrag door zich niet goed te voelen en wilde op laatste niet meer eten.

ze schakelde over op duck en kreeg een hele andere hond, op 1 week tijd, geen fabel, maar dus echt, zelf gezien, at goed, niet meer misselijk, vrolijk, actief, geen diarree meer, gedrag veranderde helemaal positief.

nog een andere hond van haar kreeg op aanraden van dierenarts hills jd, ook hier een hele verandering, vooral dan op vacht, mooier, dikker.

nu krijgen alle honden duck en 1 ervan combi duck/hills, en ben ik van plan dit ook te gaan doen, definitief.

Pedigree, neen, komt niet meer in huis, vertrouw het helemaal niet

18. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij zijn nu ook gestopt met Pedigree en onze hond krijgt nu smolke brokjes en als ze wat ouder is vers vlees

19. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Waarom wachten tot ze wat ouder is? Met vers vlees worden zelfs pups gespeend vanaf 5-6 weken.

20. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar Smolke is al een flink stuk beter :ok:

En soms werken ouders nou eenmaal niet mee, Diesel :wink:

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Helen92
    Reacties:
    5