Pas op, wandelend gevaar voor de volksgezondheid!

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door Irma-Utixo, 25 jul 2007.

1. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dus weer. Vorige week ben ik na lang wachten toch maar eens naar de dokter gegaan, ik bleef hoesten en kreeg daarbij geen lucht meer. Ook gebeurde het me te vaak dat ik tijdens het hoesten mijn maaltijd weer ophoestte. Dokter kon aan mijn longen niets vinden, en liet me bloedprikken (met een verschikkelijk grote, enge, dikke naald. Maar dat terzijde). Gister werd ik gebeld dat de uitslag inderdaad kinkhoest was, iets dat hij al vermoedde. Nu heb ik dus de GGD iedere aan de telefoon, en die vriendelijke damen vat het als iets zeer ernstigs op. Zelf vond ik het niet zo heel ernstig, bij baby's is ook niet de kinkhoest zelf dodeliujk, maar onder andere de longontsteking die je ervan kunt krijgen, en het ondergewicht door het overgeven, de complicaties zeg maar. Aan de kinkhoest zelf is helaas niets te doen, ik heb nu wel medicijnen om het hoesten te stoppen, en deze pillen zijn een geschenk uit de hemel.

Maar nu... de tijd dat je iedereen kan besmetten is het ergst als je zelf nog niet merkt dat je kinkhoest hebt. Als je namelijk begint te hoesten, is de bacterie al op de terugweg. Ik heb het op mijn werk doorgegeven, en mijn teammanager is nu aan het uitvinden wat ermee moet gebeuren qua meldplicht, en op stal is iedereen op de hoogte.

Is er hier iemand die het momenteel ook heeft (gehad)? En wat voor een last ondervinden jullie ervan? Het schijnt nu hartstikke in te zijn, die kinkhoest, en de reden dat de GGD ook belt is dus om vragen te stellen, en deze te vergelijken met de andere kinkhoest gevallen en zo te kijken of de DKTP prik aangepast moet worden.

Ik loop nu heel erg tegen het feit aan dat sommige mensen zich een ongeluk schikken, en het liefst gelijk 20 meter, of een verdieping lager gaan zitten. In hoeverre moet je het kenbaar maken? Als kennissen van me een baby hebben, vertel ik het altijd wel, maar dan heb je weer dat tweespan. De een heeft zoiets van: De baby is inge ent, het loopt wel los (Ja, dat zijn ze dus nu aan het uitvinden) en de ander rent bekant gillend weg met het kind.

Zo, een heel verhaal, maar ik begin me er steeds meer aan te irriteren. Ik heb kinkhoest ja, maar moet ik dan verdorie thuis de hele dag in quarantine gaan zitten? Wat vinden jullie?

2. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    He wat vervelend zeg. Schijnt echt een verschrikkelijke hoest te zijn :pensive: , fijn dat je nou medicijnen hebt die wat helpen!

Kinkhoest schijnt inderdaad steeds meer voor te komen, heb wel eens geluiden gehoord dat sommige artsen vinden dat de inenting maar afgeschaft moet worden want hij helpt toch niet. Een paar jaar geleden had het zusje van een vriendin van me kinkhoest, en haar huisarts vond dat de normaalste zaak van de wereld (terwijl zij en haar ouders zich rotschrokken, het heeft toch dat imago van een hele erge ziekte van vroeger). Ze mocht ook gewoon naar school enzo, hoestend en al, dus kennelijk valt dat besmettingsgevaar inderdaad wel mee.

Héél veel beterschap, hopelijk ben je er snel vanaf! :bouquet:

3. Sjalot

Lid geworden:
    30 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een jaar of 8 geleden kinkhoest gehad. Ik was toen 34 geloof ik.
    Ik was op wandelvakantie in Spanje met een groep mensen en hoestte mijn longen uit mijn lijf. Pas toen ik thuis kwam hoorde ik dat twee kinderen uit mijn klas kinkhoest gehad hadden. Weken daarvoor, maar de ouders hadden dit niet op school gemeld. Ik ging naar de huisarts maar de huisarts weigerde mij te testen. Ik was immers volwassen en volwassenen konden volgens hem geen kinkhoest krijgen als ze waren ingeënt! Onzin! Twee jaar geleden heeft een andere collega ook kinkhoest gehad en hij loopt tegen de 60.

Ik zou wel weg blijven bij kinderen en oude en zieke mensen, als ik jou was. Ook al zijn kinderen ingeënt ze kunnen de ziekte toch krijgen en hebben minder weerstand dan wij opgebouwd.
    Verder gewoon rustig aan doen. Voldoende rust nemen, wandelingen maken en gezond eten. Daar knap je het snelst van op.
    Beterschap!

4. nelly_555

nelly_555 Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Lastig geval, je kan jezelf natuurlijk niet in je eigen huis gaan opsluiten. Maar zoals al eerder is gezegd zou ik er toch mee oppassen. Misschien wat meer afstand houden van andere? Het is erg vervelend natuurlijk maar je wil ook geen andere ziek maken...

5. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat vervelend zeg!
    Gelukkig ben je uiteindelijk toch maar nar de dokter gegaan!

Heel veel beterschap!

6. Juut13

Lid geworden:
    10 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel erg veel beterschap, hopelijk voel je je snel een beetje beter! :ok:

7. Sheela-4ever

Sheela-4ever Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Heel veel beterschap :bouquet: Hoop dat het snel over is en je niet meer alleen hoeft te zitten. Arme jij :pensive:

Laden...

Deel Deze Pagina