Parkiet legt onbevruchte eieren

Discussie in 'Vogels' gestart door guppy15, 11 apr 2018.

1. guppy15

guppy15 Snuffelaar

Lid geworden:
    11 apr 2018
    Leuk Bevonden:
    0
    onze parkieten (man en vrouw) leggen al een paar keer onbevruchte eieren we halen ze steeds weg na 25 dagen als we niks zien
    en de vorige keer had die 5 eieren en gooide zij er een paar uit
    nu ligt ze op 3 eieren en 2 van de 3 heeft ze er al een keer naast gegooid en is koud geweest het popje blijft volhouden en leggen en er goed voor zorgen ik mag in het nest kijken maar zodra je hand weg is dan springt ze er gelijk weer in en het mannetje komt ook even kijken of alles goed is en ze slapen snachts samen op het broedblok heeft iemand enig idee waarom ze onbevruchte eieren legt en/of ze ze ernaast gooit

2. Reyon

Reyon Snuffelaar

Lid geworden:
    2 mrt 2018
    Leuk Bevonden:
    3
    Het ernaast gooien is een natuurlijk instinct als er iets 'mis' is met het ei. Ook het broeds worden is een natuurlijk instinct. Dit gebeurd meestal na de paartijd. Het lijkt er dus op dat minstens één van de vogeltjes onvruchtbaar is.

3. guppy15

guppy15 Snuffelaar

Lid geworden:
    11 apr 2018
    Leuk Bevonden:
    0
    ohw okey jammer niks aan te doen een nestje leek me wel heel leuk (niet voor de kweek maar voor de hobby)

4. Reyon

Reyon Snuffelaar

Lid geworden:
    2 mrt 2018
    Leuk Bevonden:
    3
    Je kunt het gewoon blijven proberen natuurlijk.
    Als het keer op keer blijft mislukken, is het een goede mogelijkheid dat het popje door zal willen blijven gaan tot het een keer wel lukt.
    Daarom moet je wel opletten dat je popje niet uitgeput raakt van al dat leggen en broeden. Het is een vrij intensieve bezigheid voor de vogeltjes, dus als het te erg wordt is het goed om het een beetje te remmen door bijvoorbeeld het blok even te verwijderen.

5. DeMini-Boerderij

DeMini-Boerderij Nieuw Lid

Lid geworden:
    13 apr 2018
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal nu eerst stoppen met broeden of de eieren die er nou liggen moeten bevrucht zijn en het broedblok eruit halen. Heb zelf ook grasparkieten gefokt en het is helemaal niet goed voor zo,n beestje om de nesten zo achterelkaar te hebben. Ik zelf liet de vogels zo,n drie maand rusten voor ze weer mochten nestelen. Als je het beste voor de vogels wil zal ik nu stoppen en alles weghalen, het is heel uitputtend voor de beestjes.

6. guppy15

guppy15 Snuffelaar

Lid geworden:
    11 apr 2018
    Leuk Bevonden:
    0
    ja was ik van plan ik wacht tot het einde van het weekend want dan is ze uitgerekend en dan haal ik alles weg maar het probleem is dat ze door blijft leggen op de bodem:grimacing:
    maar bedankt voor je tip! dan stop ik 3 maanden en ik hoop dat ze dan geen eieren meer gaat leggen en ook niet op de bodem
    ik hoef geen kuikens maar het broedblok was omdat ze eieren op de grond ging leggen vandaar
    ik ga het zo proberen en hopen dat ze stopt! bedankt!

7. guppy15

guppy15 Snuffelaar

Lid geworden:
    11 apr 2018
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt! ga ik einde van het weekend doen want dan weten we zeker dat ze onbevrucht zijn! heel erg bedankt ik verwijder het blok en ik hoop dat ze stopt met leggen we geven haar eivoer en grit voor de vitamines zodat ze niet heel snel uitgeput raakt

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Flowie
    Reacties:
    14
    Weergaven:
    1.506
  2. Erdal
    Reacties:
    4
    Weergaven:
    12.827