Paardrijles op internet.

Discussie in 'Paarden' gestart door cindy1980, 11 jul 2009.

1. cindy1980

Lid geworden:
    3 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Na wat rondgesnuffeld te hebben op internet kwam ik op de volgende site uit: http://www.paardrijles.com
    Nu wil het geval dat ik het paardrijden heel erg graag weer wil oppikken na 12 jaar niet gereden te hebben.
    Maar omdat ik tussendoor ook natuurlijk gewoon moet werken en ik dus niet iedere week tijd heb om te gaan rijden leek zoiets als deze site mij een geweldige oplossing.
    Wat vinden jullie van paardrijlessen op internet?
    In combinatie met de praktijk natuurlijk, want er wordt natuurlijk wel echt gereden :smile:
    Ik ben benieuwd naar jullie mening.

2. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Naar mijn idee kan je paardrijden maar op 1 plek goed leren: op de rug van het paard en onder leiding van een goede instructeur. Zeker als je al eens gereden hebt is het theoriedeel dat je kan voorbereiden niet zo groot: teugels zo vasthouden, rechtop zitten, geen kapstok van je tenen maken etc weet je al.

Iedere ruiter maakt andere fouten. Daarom heb je meer aan iemand die jou ziet rijden en het commentaar daarop afstemt dan aan een boek dat je de algemeenheden vertelt. Die algemeenheden kan je ook gratis vinden (bilblitheekboek, meelurken in de @work topics van het paardengedeelte) :wink:

3. pejediertotaal

Lid geworden:
    23 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk ook zeker dat je rijden moet voelen; dan leer je het echt. Maar ben ook van mening dat niet iedere instructeur je de beste instructies geeft. Dit is een goede aanvulling.
    Inderdaad kan je door een instructeur gecorrigeerd worden, maar een theoretische onderbouwing kan geen kwaad.
    Daarbij vond ik het altijd erg moeilijk om een goede instructeur te vinden.
    Dus een combinatie zou ik zeker aanraden. Ga er voor! Zo ben je toch met je hobby. Zeker omdat je al rijervaring heb is dit een goede aanvulling. Je weet wat het is om te rijden.

Succes!!

4. Benfan

Lid geworden:
    1 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Paardrijden doe je op gevoel en niet op je verstand. Na mijn idee is het dus onmogelijk via het internet te leren hoe je moet rijden, wel kun je leren op een verstandelijke basis hoe iets moet bv plaatsing van het been maar dan ben je als nog een instructeur nodig om je aanwijzingen te geven zodra je op een paard stapt.

5. paardenfreak

Lid geworden:
    24 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de site eens bekeken en vind het er proffesioneel uit zien en ben eigenlijk wel benieuwd wanneer het boek uitkomt en hoe het er dan uit ziet. Ik zou het niet als vervanging van instructie zien maar als een leuke aanvulling. En voor de prijs hoef je het volgens mij niet te laten. Vind het wel een leuk idee, zeker omdat er filmpjes in verwerkt zijn. Als je iets niet alleen theoretisch uit een boek kunt leren is het wel paardrijden, maar als je dan filmpjes hebt wordt het een stuk makkelijker. Zeker als je al eens paardgereden hebt en je wilt de basis weer even opfrissen is het wel geschikt denk ik. Mocht je het boek kopen dan ben ik wel benieuwd wat je ervan vindt, misschien is het een leuk kado'tje voor mijn 14 jarige nichtje, die net begonnen is met manege lessen.

6. Sjors Nikkels

Lid geworden:
    29 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo iedereen,

Het ebook waar het hier over gaat is eindelijk af en nu verkrijgbaar op:
    http://www.paardrijles.com

Groeten,
    Sjors en Marleen Nikkels

7. Pluko

Lid geworden: