Paard wordt gek

Discussie in 'Paarden' gestart door punkie_pluisje, 9 apr 2006.

1. punkie_pluisje

punkie_pluisje Dierenliefhebber

Lid geworden:
    11 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op praktijkweek geweest, en we waren bij de varkens. En naast de vleesvarkensstal staat 3 lange, smalle weiden. Tijdens het omkleden zagen we een paard in de wei plastic eten, en het plastic had hij in zijn mond en zat ook een beetje door zijn halster, ging het paard ineens totaal uit zijn naad en keihard wegrennen (zijn weidegenootje rende ook weg). Maar ja als je het plastic zelf vasthoudt, wappert het vrolijk achter je aan. Dus we zagen hem eerst keihard naar rechts galoperen, en toen naar links. En het einde van het hek naderde, en kwam steeds dichterbij.
    Ik dacht al van straks rent hij door het hek, maar nee hij sprong over het hek en over de mestbak die erachter stond :flushed:
    En toen ging hij nog verder weg renne, want ja het plastic zat nog steeds vast :pensive:
    En toen we hem achter het gebouw terug zagen komen was hij het plastic kwijt..... maar ik vond het echt scary ik ging lekker niet de varkensstal uit :raised_hand:

2. Dierenlovertjuh

Lid geworden:
    17 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    haha idd scary :flushed:

3. Chiquee

Lid geworden:
    1 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    hoezo kwam je de varkensstal niet uit? hij komt heus niet op je af gerend.

4. nelly_555

nelly_555 Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, dat zou ik niet te hard zeggen. Een paard dat echt doodsbang is voor iets die let niet echt op waar die heen rent, die dendert overal heen waar hij wil en als jij in zijn pad staat en hij heb het niet door omdat hij zo angstig is... dan denk ik niet dattie nog even voor je aan de kant springt.

5. Shirley2danmaar

Lid geworden:
    30 dec 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Jammer dat er rotzooi bij de wei lag, dan gebeuren dit soort dingen. Wat een geluk nog dat er niks ernstigs is gebeurd! Ik heb wel eens een paard in een giertank zien liggen, daar word je niet blij van. De brandweer heeft hem er uit getrokken, ook geen leuk gezicht. En bij paarden overheerst angst nog altijd, boven het rationeel denken. Niet gek natuurlijk, zij zitten veel dichter bij hun oerinstinct dan wij! Hopelijk een leerervaring voor de boer en het paard!

Laden...

Deel Deze Pagina