Paard "drukker" in winter???

Discussie in 'Paarden' gestart door Eowyn3003, 1 dec 2005.

1. Eowyn3003

Lid geworden:
    13 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    IK ben gisteren weer gaan rijden, en reed op Kiara (kruising van een kruising met een haf) en niet een van de snelste (lees sloom en koppig :eyes: )

Nu, ik reed rustig, maar toch wel met zweep,; anders kan je er niets mee aanvangen (redelijk jong) nu ik verschoot me wel even, ik zette er eventjes rustig ùijn hakken in hop ze was in een actieve stap (!!!)

Was eigenlijk wel véél leuker hoor dan er heel de tijd in moeten zitten!

Toen gingen we acru (zonder zadel) rijden, man wat was ze toen weer lastig! bij de galop ging in de hoek alles goed, en op de lange lijn ging ze naar het midden stopte en deed haar hoofd naar beneden, daar lag ik er toch bijna hoor :confused:
    Zo nog een paar keer...

Worden paarden in de winter drukker en wat is aan dat bij de galop te doen? :wave:

2. Lisa

Lisa Dierenkenner

Lid geworden:
    24 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, de meeste paarden worden drukker van kou, wind, sneeuw, wisselachtig weer... Noem maar op.
    Wat voor veel paarden ook scheelt is het feit dat ze in de zomer op het land staan (en daar dus lekker hun ei kwijt kunnen) en in de winter de hele dag in een hokje van 3x3m....

Ik denk dat je beter eerst even met zadel kunt galopperen als je niet zo super stevig zit zonder zadel... De eerste frisheid is er dan ook wat uit.
    Ik kan je iig aanraden goed je binnenbeen eraan te houden (been lang maken en kuit om je paard heen slaan als het ware) als je paard naar binnen komt.
    Als je paard z'n hoofd tussen z'n benen steekt kan je het beste een beetje achteroverleunen om te voorkomen dat je er niet afvliegt als hij er een bokje bij geeft. En heel belangrijk, goed voorwaarts drijven!

Succes!

3. SANEX

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Idd zijn paarden in de winter meestal frisser.
    Misschien is het ook handig eerst even te longeren dat de eerste frisheid eruit is. Verder sluit ik me aan bij Lisa

4. Eowyn3003

Lid geworden:
    13 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok dankjewel! :smile:

5. kim=kitty=ikke

Lid geworden:
    11 mrt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    voor het probleem met de galop... ik begrijp uit je verhaal dat ze in de bochten wel gewoon goed galloppeerd maar op de lange zijdes niet meer. je weet dus wanneer ze het doet.. probeer dit aan te voelen en te voorkomen door als je bijna de bocht uit bent haar extra voorwaarts te drijven, zo snapt ze dat ze nog niet klaar is.... ook is het inderdaad handig om eerst gewoon met zadel te rijden totdat je haar 'streken' goed kent.

en dat frisse (er zit haflinger in toch??) is iets typisch voor de winter en voor pony's. ze voelen het aan als er 'storm' of sterk weer aankomt en daardoor worden ze een beetje drukker.

hoop dat je er wat aan hebt

6. sjaan

Lid geworden:
    13 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja mijn paard is ook altijd een stuk frisser in de winter..
    Meer of actiever rijden helpt ook niet.

Ik ben altijd blij als het weer zomer wordt :wink:

7. marthine

Lid geworden:
    28 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    bij ons staan ze op het land dus ik heb rer gelukkig geen last van :smiley:

8. Dierenlovertjuh

Lid geworden:
    17 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn pony ook hoor:stuck_out_tongue_winking_eye:

9. Quasimodo

Lid geworden:
    14 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben er van overtuigt dat een paard drukker is in de winter. Rachel (mijn appaloosa van 4) wordt zo tegen de tijd dat ze weer naar buiten mogen, gewoon ronduit narrig en chaggie... In de wei kunnen ze relaxed lopen... en dat kunnen ze binnen (uiteraard) niet

10. snoopytijgertje

Lid geworden:
    13 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Het paard waar ik op rij (ook toevallig een Kiara :wink: maar zekers geen kruising van een kruising met een haf :wink:) is ook fris in de winter = rodeo!! Nouja, ik probeer hem z'n energie zoveel mogelijk kwijt te laten kunnen, zonder bokken... :wink: Nu ik door heb hoe hij is, blijf ik meestal wel zitten, maar soms lig ik ernaast... Nouja, niet zo erg voor één keer... Hij kan er niets aan doen dat hij energie teveel heeft :laughing:

Laden...

Deel Deze Pagina