[Overig] - Monster, Gezelschapspaard Paljas, ca 17 jaar

Discussie in 'Baasje Gezocht' gestart door Irma-Utixo, 26 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

voor een van mijn paarden ben ik op zoek naar een nieuw baasje. Het gaat hier om een tinker die bij de manege zaten toen ik deze vorig jaar overnam. Ze liep sowieso al kort, en na een paar maanden van rust heb ik een osteopaat laten komen. Deze constateerde flinke artrose in de rug. De merrie mag dus onder geen voorwaarde belast worden direct op de rug! Ze kan eventueel nog wel in het tuig, zomers.
    Op het moment vraag ik me af of het niet humaner is om haar direct naar de slacht te brengen. Aan de andere kant gun ik het haar nog ontzettend om een nog paar jaartjes vakantie te vieren na jarenlang manegepaard te zijn geweest. Via de weg van advertentie's wil ik dus toch nog proberen of er iemand is die bereid is om haar als grasmaaier/knuffelpaard/gezelschapspaard een plekje te geven.

Dus, is er iemand die deze tinkerdame nog een fijne oude dag gunt?

Ik ben te bereiken via bego@fragotrans.nl .

Groetjes Benthe.

2. Tieske

Tieske Dierenliefhebber

Lid geworden:
    23 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    En hoe is dit nu afgelopen?
    Wilde je haar echt naar de slacht doen?! Is een gewoon spuitje dan niet "humaner" zoals je het zelf schrijft voor een paardje dat zo lang zo hard gewerkt heeft?!

3. Pluko

Lid geworden:
    28 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Een spuitje wil niet zeggen dat ze vredig inslapen er zijn veel paarden die zich daar tegen verzetten en dan wil je niet weten wat voor strijd er wordt gevoerd en dat blijft dan wel op je netvlies staan een paard dat een strijd aangaat met de dood.
    dan is de slacht een stuk reeeler naar je paard toe in 1x is ie weg
    uiteraard zoveel mensen zoveel meningen maar als je het ooit hebt meegemaakt dan is de keuze snel gemaakt, "slacht" klinkt niet fijn maar is wel in 1x plop dood en niet half uur lang vechten

groetjes An

4. daxira

Lid geworden:
    26 jul 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Onzin, ik weet wel dat het dier dan snel dood is maar als het dier nog een prima leven kan leiden dan is het nergens voor nodig om hem in te laten slapen. Wij hebben twee katten laten inslapen, de een had kanker en de ander had nier en leverfalen. We hebben ze alleen laten inslapen omdat ze heel veel pijn hadden. Dit paard kan nog een prima leven leiden als het niet teveel belast wordt, hij moet gewoon naar een paarden tehuis.
    ik weet niet waar het paard woont maar als je gewoon op internet intypt : paarden tehuis dan vind je allerlei tehuizen voor oudere paarden die rust nodig hebben, daar zullen ze voor hem zorgen en er zal vast wel een in de buurt zijn zodat hij daar heen kan. bijv. http://www.paardmetpensioen.nl/ alleen weet ik niet of dat in de buurt is.

groetjes, anne merel

5. designdragons

Lid geworden:
    28 jun 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    en heb jij enig idee wat zon paardentehuis kost?
    dat kan de gemiddelde burger echt niet betalen.
    mijn paardje liep met ongeveer dezelfde situatie, en ook die heb ik met een soortgelijke advertentie aan een fijne oude dag geholpen als gezelschaps paard.

dus ik vind het top dat je haar in ieder geval nog een kasn geeft op een oude dag!
    succes met zoeken, vast niet moeilijk voor zon knappe dame.
    zelf heb ik iemand gevonden via marktplaats, maar daar maar moet je wel oppassen voor handelaren en slachthuizen die op zoek zijn naar gratis vlees...

ps. ook ik vind een paard naar de slacht brengen humaner als in laten slapen, als het dan toch zo ver moet komen.

6. daxira

Lid geworden:
    26 jul 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    tweede optie ??

ik denk absoluut niet dat het humaner is om hem naar de slacht te brengen, heb eens opgezocht en nagevraagd bij de dierenarts (ben nu 13 en mag van dierenarts meelopen) en volgens haar (de dierenarts) heeft het meerendeel van de paarden een beter einde gekregen door een spuitje dan naar de slacht, bovendien laat haar man (veearts) best vaak paarden inslapen en hij doet het nu 10 jaar en hij is nog maar heel weinig paarden tegengekomen waar hij wat problemen mee had maar zelfs dat viel mee dus ik ben het er niet mee eens. Nou moet ik wel toegeven dat ik vegetarier ben dus het is mischien wel logisch dat ik niet zo ben van de dieren naar de slacht brengen maar ik blijf erbij dat ik hem liever in zoe laten slapen dan naar de slacht brengen.

Ik denk overigens dat we het er allemaal over eens zijn dat het het aller beste is dat het paard een rustig nieuw thuis krijgt maar, ik noemde het dan ook als een tweede optie.

groetjes, Anne Merel

Laden...
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina