[Overig] - [FLEVOLAND, PLUIMVEE] kalkoenen, eenden, kippen, duiven. M/V

Discussie in 'Baasje Gezocht' gestart door tichelstra, 16 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tichelstra

Lid geworden:
    30 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik verzorg nu bijna een jaar vrijwillig de konijnen in het kleine kinderboerderijtje in mijn dorp, maar meestal neem ik de andere dieren ook mee in de verzorging zover dat lukt. Nu is dit kinderboerderijtje erg klein qua oppervlak en zitten er veel en veelste veel dieren, die veelal over het hek zijn gegooid, of waarbij de beheerder toeheeft gestemd dat ze in de kinderboerderij terecht kunnen, ondanks dat er geen plek voor ze is (beheerder is eigenlijk gewoon een oude koeienboer die geen benul van hobby dieren heeft). Dus je raad het al... er moeten een aantal dieren weg om het kinderboerderijtje weer leefbaar te maken. Lui van het dorpsbelang gaan de bende opknappen, en we hebben bedacht dat 1 toom kippen voldoende is, dat de eenden niet de verzorging krijgen die ze behoren te krijgen en dat de kalkoenen nou niet bepaald dieren zijn voor ons kleine kinderboerderijtje, en krioelt het van de witte duiven.

Ik heb het op me genomen om eens te kijken of ik nieuwe huisjes kan vinden voor het pluimvee, want ik ben bang dat ze anders gewoon de nek omgedraaid wordt (ja sorry zo gaat het meestal wel op t platteland) en omdat ik toch lichtelijk wel een beetje gehecht ben geraakt aan al dat gevogelte, wil ik natuurlijk dat ze huisjes krijgen waar ze gewoon een kip, eend, kalkoen of duif kunnen zijn. Dus waar ze echt kunnen scharrelen, slobberen, zwemmen etc.

Het gaat om:
    1. meerdere rassen kippen (ik ken ze niet uit mn hoofd, en de encyclopedie was ook niet heel nuttig dat ik weet welke rassen het zijn, dus als iemand een goede site weet?), middelmaat en krielen, hanen en hennen en een paar krielkuikens.

2. meerdere typen eenden zoals meerdere muskuseenden(M/V), 1 witte "soep" eend, 1 wildkleur loopeend en nog 1 eend (vermoedelijk M) die ik niet ken.

3. 3 kalkoenen, 1 haan wildkleur, 1 hen wildkleur en 1 kuiken die nu wittig is (geen idee of dat blijft of dat dat een kuikenvederkleed is), en vermoedelijk meer keuikens want de hen ligt weer te broeden.

4. veel witte duiven (M/V en jongen)

Leeftijden zijn onbekend. Foto's op aanvraag.

Gelieve mij een PB te sturen bij serieuze interesse. Ik woon in de Noordoostpolder, Noord-Flevoland

Laden...
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina