Overgewicht?

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door beardie, 31 mei 2005.

?

heb jij overgewicht?

1. ja

93 stem(men)
    100,0%
  2. ik heb een gezond gewicht

0 stem(men)
    0,0%
  3. ik ben te licht

0 stem(men)
    0,0%
  4. anders

0 stem(men)
    0,0%
  5. ja

93 stem(men)
    100,0%
  6. ik heb een gezond gewicht

0 stem(men)
    0,0%
  7. ik ben te licht

0 stem(men)
    0,0%
  8. anders

0 stem(men)
    0,0%
  1. danielle77

Lid geworden:
    18 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben 1.74 en weeg 57 kilo. Ik heb dus een gezond gewicht. In mijn tienerjaren was ik altijd veeeeel te dun. Toen kreeg ik ook wel eens vragen of ik anorexia had.. en das niet leuk. Ik denk dat ondergewicht net zo vervelend is als overgewicht, met als enig verschil dat je met ondergewicht kunt eten wat je wil. Maar van beide kun je erg onzeker worden.

2. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben 1.63m en ik weeg 48 kg. Mijn BMI is dus 18.07 en ik ben volgens dat ding te licht. Ik heb altijd maar weinig gewogen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik eigenlijk nog 3 kg kwijt zou willen :blush: (ik ben alleen een te grote snoepkont, dus dat gaat niet lukken :wink:).

Mensen hebben tegen mij trouwens nooit opmerkingen gemaakt over het feit dat ik dun was. Dus daar heb ik nooit problemen mee ondervonden.

3. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij ondergewicht moet je zorgen dat je een regelmatig dieet hebt (of juist misschien een onregelmatig dieet, zodat je meer gaat vasthouden :smile:). En dat je veel energie inneemt. Meer dan dat je verbruikt. Zo zou je moeten aankomen. Doe je veel aan sport? Of eet je heel weinig?

4. Wendy85

Lid geworden:
    15 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een gezond gewicht (1.75m , 68 kg), maar toch zou mijn buikje wel iets strakker mogen vind ik :stuck_out_tongue_winking_eye:

5. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is dus niet waar! Zoals ik al in mijn vorige bericht schreef werkt mijn hele metabolisme te traag en mijn normale dagelijkse dieet bestaat uit 1200 tot 1400 Kcal per dag! Een ander mens zou bij deze Kcal. inname langzaam afvallen, maar ik kom aan. :flushed: En het ligt ook niet aan verkeerde voeding. Ik kook vrijwel elke dag verse groenten etc. etc. en dat in tegenstelling tot vele andere (zie thet topic: wat eet jij vandaag?) Geen pasta's en pizza's, patat, frituurbaksel en afhaalchinees voor ons, al zou dat alleen maar zijn omdat mijn man dan na 1 week in elkaar zou storten, want mannen die buiten werken en zware lichamelijk arbeid verrichten, trekken het niet op dat soort voedsel, zeker in de wintermaanden niet.

Je mag gerust weten dat ik boos wordt om dergelijke uitspraken en dat dit heel kwetsend kan zijn.

6. Mila89

Mila89 Dierenkenner

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ken ik er hier nog 1 ja...

Ik ben iets te zwaar (die pijl precies over het randje heen), en dat weet ik van mezelf, het is niet extreem, en ik ben nog steeds wel bezig om gezond af te vallen, maar omdat ik daar een paar jaar terug problemen mee heb gehad gaat dat niet zo makkelijk. Maar het komt wel goed, ik ben namelijk ook nog niet uitgegroeid enzo.

7. PinkBoi

Lid geworden:
    17 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik dan gisteren 'nee' heb geantwoord, is mijn stem nu dan 'ik ben te licht'? :confused:

8. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij klopt dat wel.
    Ik had gister al ´nee´ gestemd en volgens die eetwijzer ben ik 2 á 3 kilo te licht.
    Dat vind ik echter nog meevallen. Ik had verwacht dat ik meer dan 10 kilo te licht zou zijn. nou heb ik al lang mijn lengte en gewicht niet meer gecheckt, dus zal het binnekort weer even doen.

9. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Uuuhhhh.... ja! Had je al gestemd dan op 'nee'?

10. PinkBoi

Lid geworden:
    17 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, gisteren avond. Ik ben niet te licht, mijn gewicht is gezond. Maar ik had die optie niet zien staan denk ik, dus heb toen maar gewoon op 'nee' geklikt.

11. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind je het een probleem nu het niet helemaal meer klopt? Volgens mij kunnen de stemmen in een poll niet gewist worden, tenzij de hele poll gewist wordt.

12. PinkBoi

Lid geworden:
    17 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het niet zo'n probleem hoor, wou alleen even aangeven dat de resultaten nu niet helemaal kloppen :wink:

13. Naära

Lid geworden:
    3 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben 1.73 en weeg 65 kilo. Goed volgens de meter dus.
    Ben ook wel tevreden met m'n gewicht alleen minder tevreden met m'n rollen in m'n taille en m'n blubberbuik. Maar ik krijg 't niet weg.

14. leyla

Lid geworden:
    18 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gekozen voor 'anders'.
    Ik ben niet verschrikkelijk dik :grinning: maar er zouden wel een paar kilootjes af mogen.Ik ben namelijk verslaafd aan zoetigheid. :laughing:

15. Shirley2danmaar

Lid geworden:
    30 dec 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb ook een gezond gewicht. Maar vind mezelf stiekem wat te zwaar, maar dat zal wel gewoon psycholigisch vrouwengezanik zijn. Zou wel wat van mijn benen af willen, maar vooral mijn kuiten zijn één grote spierbundel dus met lijnen krijg ik dat er niet af. Ik lijk van de onderkant wel een schaatser, toch ergens handig voor een paard dat niet altijd zo goed op je beenhulpen reageert.

16. hannibal

Lid geworden:
    26 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben 1.60 en weeg 32 kilo. ik ben dus ongeveer 10 kilo te licht.
    Ik woog eerst 30 kilo. Ik moest van de dokter aankomen. Hij gaf als tip veel volle melk drinken, slagroom eten en roomboter. Ik ben ook wat meer broodjes kroket gaan eten op school :wink: ik ben in een maand tijd 2 kilo aangekomen!

17. poeleke

poeleke Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 nov 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    :flushed: Jij bent VEEEEEEEEEL te licht! Jij komt wel wat meer te kort dan 10 kilo, dame. Hup, veel taart, friet en frisdrank halen!

18. Mila89

Mila89 Dierenkenner

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier wil ik wel even op reageren. Het word vaak gezegt dat mensen die te licht zijn gewoon wat meer slechte dingen en alles moeten eten, maar dat helpt vaak echt niet. Sommige mensen kunnen eten wat ze willen, en ze komen gewoon niet aan. 1 van mijn beste vriendinnen is ook 8 kilo te licht, en ze eet echt veel meer dan ik eet, ze snaait bij het leven, maar aankomen? Ho - maar. En meer eten is makkelijker gezegt dan gedaan, als je vol zit, zit je vol. :wink:

19. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    En daarbij is Annelieke nog in de groei. Ze begint nu langzaam met haar groeispurt, sommige schieten nu eenmaal dan eerst de hoogte in en daarna pas de breedte. En als de vrouwelijke hormonen eenmaal beginnen te werken komt ze vanzelf weer paar pondjes aan :wink:.

En veel snoepen werkt ook niet en is daarbij ongezond. Het is de bedoeling dat ze aankomt, niet dat ze vet wordt. Ze moet gewoon een goed ritme hebben met eten, 3 maaltijden per dag (liefst 4), koolhydraatrijk eten. Maar ik geloof dat ze dit al doet.
    En idd, als je vol zit, zit je vol :smiley:.

20. hannibal

Lid geworden:
    26 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben de laatste tijd erg hard gegroeid. Ik kom ook erg moeilijk aan inderdaad ik kan eten wat ik wil maar ik kom niet aan. (of niet echt dan) De dokter zei ook dat ik nu niet elke dag chips moest gaan eten enzo maar veel volle (zuivel) produkten, zoals volle melk, slagroom en roomboter op brood i.p.v. halvarine. Mijn moeder zeurt al zo lang ik me kan herrineren dat ik meer meot eten maar ik kan gewoon niet meer eten dan ik kan.

Deel Deze Pagina