Overgewicht?

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door beardie, 31 mei 2005.

?

heb jij overgewicht?

1. ja

93 stem(men)
    100,0%
  2. ik heb een gezond gewicht

0 stem(men)
    0,0%
  3. ik ben te licht

0 stem(men)
    0,0%
  4. anders

0 stem(men)
    0,0%
  5. ja

93 stem(men)
    100,0%
  6. ik heb een gezond gewicht

0 stem(men)
    0,0%
  7. ik ben te licht

0 stem(men)
    0,0%
  8. anders

0 stem(men)
    0,0%
  1. beardie

Lid geworden:
    14 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    zag deze poll bij een ander forum en vond hem wel interessant.
    het schijnt dat de helft van de nederlandse bevolking aan overgewicht lijdt. dus maar ff kijken of dat klopt

hier nog een link met een tabel, kun je je bmi zien. niet dat dat veel zegt vind ik. ik ben 43 kilo bij een lengte van 1.60. volgens de tabel te licht. is ook niet zwaar maar voel mij goed/gezond en zie er niet ondervoed uit en heb dit gewicht al jaaaaren. maar goed, is een indicatie en vond het wel grappig

http://www.voedingscentrum.nl/mirakel/p ... sp?id=1154

2. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet precies wat ik op het moment weeg, maar ik weet wel dat dit veel te ver onder het ´zogenaamd gezond´ gewicht zit. Dus gelukkig geen overgewicht.
    Ik kan ook blijven eten zonder dik te worden. Heavenly :grinning:

De link doet het bij mij niet (ik weet niet of dat ook aan mij ligt of niet)

3. beardie

Lid geworden:
    14 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm
    doet ie het nu??

4. monika

Lid geworden:
    29 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    ja hij doet het

ik heb nog net een gezond gewicht

5. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een gezond gewicht :smile:

6. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een groot overgewicht... is zeker niet goed. Probeer al wat af te vallen.
    Volgens de BMI moet ik snel geholpen worden :smile: Maar qua eten eet ik niet erg veel. Waarschijnlijk de verkeerde dingen en veels te weinig bewegen.

7. Draakje

Lid geworden:
    27 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn BMI is 18.8 en dus prima :smile: ik kan gelukkig alles eten zonder een gram aan te komen :smile:

Maar ik zie t verschil niet zo in antwoord 'ik heb een gezond gewicht' en 'nee' ?

8. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    ´nee´ zou ook kunnen beteken: ik ben te licht :wink:

9. beardie

Lid geworden:
    14 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad ja, . staat ook te onduidelijk zo, kan het niet meer veranderen maar lees nee= te licht

10. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zeker overgewicht en afvallen... ho maar! Ben ervoor naar de huisarts geweest en mijn metabolisme werkt zeer traag. Een dieet volgen of iets aan de lijn doen is mij juist afgeraden, omdat dat mijn meatbolisme alleen nog maar langzamer zou maken, met het gevolg dat ik straks met 800 Kcal per dag aan kan komen..... en ik heb nu al het gevoel dat ik aankom van elk glas water en hap lucht :pensive:

11. Sheila

Lid geworden:
    18 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    bij mijn buik ben ik zeer rond, en voor de rest gezond :wink:

12. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    een rond buikje is toch niks verkeerd aan :wink:

13. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben 1.65 en weeg 63 kilo, voor de zwangerschap woog ik 58 kilo en ik wil weer graag terug op dat gewicht maar daarvoor zal ik wel weer moeten gaan sporten.

14. Bird Planet

Lid geworden:
    23 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik heb ondergewicht, maar helaas word dat door veel mensen gelijk gezien als anorexia of boulimia....

Ik vind ondergewicht net zo belangerijk als overgewicht, gezien het allebei toch redelijk ongezond is.

Helaas valt er aan ondergewicht minder te doen dan aan overgewicht.. Ieder pondje, komt immers door het mondje. Overgewichterds kunnen gewoon vaak eens wat minder gaan snoepen, of vet eten, maar bij vele ondergewichterds helpt het niet om juist vet te gaan eten of flink te gaan snoepen..

15. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een gezond gewicht (1,73 cm en 65kg > BMI 22). Daar ben ik erg blij mee want dieten is echt niks voor mij; hoe harder ik iets niet mag eten hoe meer zin ik er in krijg.

Op zich zouden er van mij nog wel een paar kilo's vanaf mogen, maar daarvoor ga ik echt niet dieten, dat werkt denk ik alleen maar averechts. Als het weer zomer is sport ik meer en gaat het er vanzelf wel af.

16. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    De 'nee' heb ik even gewijzigd naar 'ik ben te licht'. Zelf val ik overgens echt niet onder die categorie :wink:

Ik ben nu driekwart jaar bezig op een gezonde manier mijn gewicht naar beneden te brengen en ben 6 kilo afgevallen. Voor het ideaalgewicht bij mijn lengte heb ik nog wel zo'n 30 kilo te gaan, maar zover vooruit wil ik nog even niet kijken :laughing:

17. Madjoy

Lid geworden:
    9 mrt 2005
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben volgens die meter 5 kilo te licht maar ja kan eten wat ik wil maar er komt niets bij heeft hier iemand tips voor:smile:

Ik heb wel op het goede gewicht gezeten maar ander half jaar geleden door stress heel veel afgevallen maar ik krijg het er dus niet meer bij !!

18. santos_05

Lid geworden:
    31 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb volgens mij nog net een gezond gewicht, maar heb het laatste jaar niet meer op de weegschaal gestaan, dus kan ook net in overgewicht zitten.

Mag inderdaad wel wat af, maar voor meer sporten heb ik geen tijd en we eten 6 dagen per week gezond. Ik rij 5 avonden per week paard en werk 40 uur, dus wordt lastig!!

19. oosje

Lid geworden:
    25 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ik heb wel een gezond gewicht weeg 51 a 52 kilootjes schommelt altijdt wel een beetje .
    Maar ben dan ook maar een klein opdondertje 1.58 , :notes:
    Moet wel zegge dat ik altijdt met mijn gewicht bezig ben .

20. Chanou

Chanou Dierenkenner

Lid geworden:
    22 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben iets te zwaar geeft ie aan, ben dan ook nog steeds aan het lijnen :wink:

Deel Deze Pagina