Ouders overhalen

Discussie in 'Reptielen, amfibieën en insecten' gestart door zoë.xx, 24 mrt 2017.

1. zoë.xx

zoë.xx Nieuw Lid

Lid geworden:
    24 mrt 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil echt al super lang een klein diertje voor in mijn kamer. het maakt niet uit wat het is al is het een hamster of een gekko ik ben een dierenvriend en ben fan van alles. maar ik mag niks dag vind ik super stom want ik heb gezegd dat ze er geen last er van zouden hebben omdat ik alles zou gaan doen en dat wil ik ook graag doen. daarom wil ik eigenlijk zo'n beestje zodat ik het kan verzorgen maar dat begrijpt me moeder volgens mij niet maar heeft iemand tips hoe ik me ouders kan over halen??(mijn moeder zegt dat het niet hygienisch is en dat ik het niet meer leuk vind na 2 weken maar ik denk van wel en iemands anders diertje lenen mag sowieso ook niet ik weet nu niet wat ik moet doen

2. Jordi Timmer

Jordi Timmer Nieuw Lid

Lid geworden:
    21 apr 2017
    Leuk Bevonden:
    1
    Beste, Zoë. Ik weet niet hoe oud je bent, dus daar kan ik geen advies over geven.
    Wat je natuurlijk zou kunnen doen is een verslag schrijven over het diertje dat je graag hebben wilt en daarin schrijven hoe je het gaat verzorgen. Of je maakt een lijstje met dieren die je leuk vind en vraagt of je ouders één van die dieren goed keurt. Als dit nog steeds niet werkt kan je een briefje maken met redenen waarom je een huisdier mag en waarom je het zal blijven verzorgen.

Veel succes
    - Jordi

Madelief Hofman vindt dit leuk.
  3. Madelief Hofman

Madelief Hofman Nieuw Lid

Lid geworden:
    1 jun 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies wat Jordi zegt, ik weet niet hoe oud je bent dus het advies die ik je ga geven is misschien geen oplossing voor jou.
    Wat ik heb gedaan toen ik mijn ouders overtuigde is dat ik ze echt heb laten weten dat ik het echt gaaf vond om zoiets te hebben. Ook heb ik aangetoond dat ik een passie heb voor reptielen en dat ik de gehele aanschaf plus voer zelf kon betalen. Dus dat hun er geen zorgen erover hoefde te maken want het verzorgen doe ik ook zelf.
    En ik heb eerst mijn vader overgehaald en die heeft geholpen met mijn moeder over te halen. Dus nu heb ik al meer dan een jaar twee lieve luipaardgekko's.

Ik hoop dat ik je hier mee iets verder help!
    Groetjes Madelief

Deel Deze Pagina