Oude topics omhoog schoppen

Discussie in 'Vragen en Opmerkingen' gestart door Shiver911, 2 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Admins en Mods.

Gedurende mijn tijd hier op het forum heb ik gemerkt dat het gebruikelijk is om oude topics die omhoog geschopt worden op slot te doen.
    In het geval van een nieuwsbericht is daar natuurlijk niets mis mee, want het heeft geen toegevoegde waarde als iemand nu nog gaat reageren op nieuws uit 2003.
    Maar ook als een topic met een (algemene) vraag naar de leden (dus niet "wat moet ik met mijn hamster die ziek is" maar wel "hoelang fokken jullie al...") maanden geen reactie meer gehad heeft en door een nieuw lid er toch op gereageerd wordt dan wordt dit topic vaak op slot gegooid. Ik snap de gedachte gang hier niet achter. Sommige onderwerpen kunnen best maanden stilstaan waarna er weer nieuw leven in geblazen wordt. Als mensen er ook over willen praten, maar zij moeten hiervoor een nieuw topic openen (met dus precies hetzelfde onderwerp) dan wordt het forum alleen maar onoverzichtelijker voor de mensen die info via de zoekfunctie zoeken.
    Dus ik zou zeggen: hou de boel lekker in één topic als het over hetzelfde onderwerp gaat, zo is voor de leden info sneller en makkelijker toegankelijk.

Begrijp me verder niet verkeerd, jullie leveren geweldig werk en houden het forum super gezellig, alleen hier snap ik de motivatie er achter niet :wink:

2. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Het valt mij juist op dat als er met toegevoegde waarde word gereageerd, de topic wel open mag blijven. Maar dan gaat het hier echt wel om iets nuttigs en niet om oneliners.

3. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Als het idd een nuttige reactie is en een tijdloos onderwerp, dan blijft het meestal wel open staan.
    Maar bijvoorbeeld een topic uit 2004 met de vraag hoeveel dieren je hebt of hoelang je al fokt is niet echt tijdloos. De reacties die nu worden gegeven kunnen wel kloppen maar alle eerdere reacties geven dan geen goed beeld meer. En dan is een nieuw vers topic dan dus eigenlijk beter.

4. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Er wordt ook wel eens gereageerd op een vraag die allang niet meer speelt. Als iemand in 2004 een hamster had die beet, dan is het met de levensduur van het beestje erg waarschijnlijk dat hij dat inmiddels niet meer doet... Daar er vele redenen kunnen zijn voor dergelijk gedrag, raad ik iemand die zo'n oud topic omhooghaalt met een vergelijkbare vraag aan om een vers topic over de hamster in kwestie te openen en als er wordt gereageerd met algemene tips zal ik ook sluiten aangezien de topicstarter er niets meer aan heeft. Dit was overgens even een uit de duim gezogen voorbeeld, maar vergelijkbare zaken zijn voorgekomen. Ook een goed bedoeld medisch advies voor een dier waar ik een condoleance topic van voorbij heb zien komen zal ik sluiten (met verwijzing uiteraard).

5. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, ik was alweer vergeten dat ik hier een vraag gesteld had :blush:
    Bedankt voor de reacties en antwoorden, het is duidelijk. :ok:
    Sorry voor mijn twijfel in jullie :wink:

6. Chanou

Chanou Dierenkenner

Lid geworden: