opleiding/beroep met dieren ?

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door Maiya, 14 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maiya

Lid geworden:
    14 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik ben bijna afgestudeerd van een leuke opleiding, maar toch zit ik ergens met het gevoel dat ik toch nog liever iets met dieren zou willen doen (alleen geen DA-assistente ofzo, niks met operaties e.d.).
    Het probleem is alleen, ik heb totaal geen idee wat voor opleiding.. Het liefst zou ik een thuisopleiding doen waarbij ik ook (eventueel part-time) kan gaan werken, want ik ben de schoolbanken toch een beetje beu gezien. Maar als het voltijds onderwijs is, is dat ook maar zo.
    Weet iemand een leuke opleiding of doet iemand een leuke beroep met dieren :back:
    Ik hoor het graag :end:
    :wave:

2. bar

bar

Lid geworden:
    14 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    bij de loi hebben ze opleiding voor dierenverzorging en ik dacht dat dat een thuis opleiding is. of een hondentrimsalon is ook erg gaaf om in te werken. daar zijn ook leuke opleidingen voor. ik doe het zelf niet maar ik wil het nog wel is gaan doen..
    lijkt me echt super

3. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ja klopt dat is een thuis opleiding ..

4. Maiya

Lid geworden:
    14 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het even opzoeken. Ik vraag me alleen af of hier wel makkelijk werk in te vinden is....

5. Irene82

Lid geworden:
    2 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou toch eerder eens kijken bij een gewone school ipv de loi. Meestal zijn er wel deeltijdopleidingen te vinden. Dan krijg je de bbl ofwel de beroeps begeleidende leerweg.
    Dat lijkt me beter als de loi eigenlijk.

6. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    er is denk ik moeilijk betaald werk mee te vinden

7. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, er is heel moeilijk werk in te vinden. Ik heb zelf Mbo Dierverzorging gedaan, Niveau 4. In 2003 heb ik mijn diploma ontvangen. Zelf ben ik daarna gaan doorstuderen, nog 1 ander meisje ook (wij doen nu Diermanagement, hbo-studie). Maar van de overige 23 klasgenoten, denk ik dat er maar 2 of 3 in de dierensector werken. Als het er al zoveel zijn.
    Dus ja, er is heel moeilijk werk in te vinden. En ik denk dat je sneller werk vind met een school dan met een loi-diploma. Op de school heb je toch meer praktijk enzo. En je hebt idd deeltijd-opleidingen, maar dat is meestal wel niveau 2 of 3. Niveau 4 is dacht ik alleen in voltijd.

8. Wendy85

Lid geworden:
    15 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    De opleiding dierverzorging is de laatste jaren echt zo populair geworden dat er idd amper werk in te vinden is helaas...

9. Juut13

Lid geworden:
    10 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Een familielid van mij gaat naar de GroeneSchool in Goes (Zeeland). Je kan daar iets met dieren/planten/landbouw enz. doen! Het schijnt daar heel leuk te zijn! :smiley:

10. Maiya

Lid geworden:
    14 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo!

Bedankt allemaal voor jullie reacties :end: Ergens had ik al een beetje verwacht dat er zo weinig werk in te vinden was. Ik ken niemand die in de dierensector werkt, en ik ken ook niemand die zo een opleiding heeft gedaan. Verder zou ik ook niet echt weten waar ik hier in de buurt dan werk zou vinden.
    Ik heb nog wel een vraagje voor de persoon (ik ben je naam vergeten) die dierenmanagement volgt: Is dit een moeilijke opleiding (ik ben belgische, dus van de termen als MBO en HBO begrijp ik weinig), en vind je hier dan wel (iets) beter werk in?

Alvast bedankt!

11. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Oei, ik weet niet of het moeilijk is. Hier in Nederland kun je op de middelbare school mavo, havo en vwo doen. Met mavo kun je naar het mbo. Met havo naar het hbo. Ik weet eigenlijk niet precies hoe dat in Belgie zit. Anders moet je eens op de site van mn school kijken en een mailtje sturen. We hebben bij ons op school meerdere buitenlandse studenten (ook Belgen) dus die kunnen je daar vast meer over vertellen. De site is http://www.vhall.nl
    Of je er beter werk in vind? Dat zal wel meevallen. Maar dit is ook een management-opleiding. Dus je kunt eventueel nog terecht in een andere sector. Maar het schijnt dat toch 40% van de studenten werk vind in de dierensector. Das volgens mij meer dan bij Dierverzorging.

Laden...
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina