Ook hier even showen

Discussie in 'Algemeen' gestart door LenM, 22 jun 2008.

1. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even getwijfeld, maar ik vind het toch leuk om (ook) hier even mijn laatste crea te showen. Een collier gemaakt van Edelsteen-cabochons ( zonnestenen en Morrisonite), koperen cabochons, Swarovski, kleine kraaltjes en parels.
    Het collier is voornamelijk gemaakt van kleine kraaltjes van 1mm of kleiner die ik maximaal per 2 stuks op stof naai.

De grote hanger is een bijzondere Jaspersoort en voor mij nog eens extra bijzonder, omdat dit Morrisonite is en onze kleine heet Morrison :wink:
    Hoewel ik zelf eigenlijk geen sieraden draag, heb ik hem in eerste instantie toch voor mezelf gemaakt en ik denk dat ik hem mee laat doen met een wedstrijd en/of voor een expositie.

Ik heb hier een maand lang elke dag een aantal uren aan gewerkt.

2. hondenfan13

Lid geworden:
    31 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi gemaakt :ok:

3. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Dit is met recht een pronkstuk! :ok:

4. Sheela-4ever

Sheela-4ever Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Wauw! Die is echt GEWELDIG! Ik doe het je niet na, dat is zeker!

5. Sarii

Lid geworden:
    11 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Goh, superbijzonder, geweldig als je zoiets moois kunt maken, echt kunst! :cupid:

6. Nouzie

Lid geworden:
    14 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    WOW mooi zeg!! :flushed:

7. Melanie.

Lid geworden:
    24 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Wauw, wat ontzettend mooi zeg! Mag ik een brutale vraag stellen? Wat zou zo'n collier kosten ongeveer? :blush:

8. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Dat ligt er helemaal aan wat voor materialen er in gebruikt zijn.
    Dit is een dure, omdat de Morrisonite en zonnesteen duur is. De Morrisonite cabochon is een 'designer' en 'collectors cab'. Hier zie je prijzen van onbewerkte 'plakken' Morrisonite: http://www.thegemshop.com/Jaspers.htm
    Ik heb glaskraaltjes gebruikt die aan de binnenkant met een laagje roodgoud zijn belegd/gepatineerd en die zijn ook duur.
    Als dit collier ooit in de verkoop komt, dan zou de vraagprijs rond de € 350,- liggen

In de prijs zit dan wel iets voor de moeite die ik heb moeten doen, maar geen echt uurloon, want als ik dat zou moeten gaan rekenen, dan mag je er wel een klein maandsalarisje bij optellen :wink: Het is een hobby en dat moet het ook blijven.

Ik heb momenteel (ruwe) opaal liggen waar ook nog wat mee wil gaan doen. Ik probeer ruwe opaal bij te kopen, maar mijn portomonnee werkt niet echt mee.... Voor 8-9 stukjes ruwe opaal van ruim 1cm. en direct 'from the miner' met certificaat, waar het 'vuil' vanaf is, betaal je ongeveer € 250,- tot € 300,- en dan moeten ze nog verder bewerkt worden. Dus als ik hier een collier van maak, moet je gaan denken aan € 600,- tot € 700,- voor een collier en dan ben ik eigenlijk nog heel goedkoop :wink:

natuurlijk kan het allemaal goedkoper, maar dan moet je met blokker- en zeeman-kralen gaan werken.
    Maarrrrr.... ik ben verziekt en 'verwend' wat materialen betreft en daarnaast ook een verschrikkelijke zeikerd wat betreft mijn eigen creaties. Ik heb het verschillende keren geprobeerd om met goedkoper spul te werken, maar ik zie er van alles aan en het is nooooit naar mijn zin. Ik ga het dan ook nooit meer proberen om met goedkope(re) materailen te werken, maar kies en koop gewoon wat mij aanstaat.
    Daarbij, als je 100 tot 150 uur in een creatie stopt, vind ik het ook zonde om dan kralen te gebruiken die hun kleur verliezen of gaan afgeven.

9. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Prachtig Miranda!! Echt, ooit wil ik toch eigenlijk wel een creatie van jou! Zooooo mooi :bow:

10. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Maak ik voor jou een zilveren geitje :wink:

11. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Jaaaaaaa :ok: Hihi.

12. miluta

Lid geworden:
    27 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    WAUW!!! Die is echt super mooi!!!!!!!!!

13. Chanou

Chanou Dierenkenner

Lid geworden:
    22 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Wauw Miran, wat heb je dat mooi gemaakt :ok_hand:

14. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind hem ook erg mooi :ok:

15. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor dfe complimentjes :smiley:
    Ik vind dit heel leuk om te doen, maar het is wel veel werk, maar dat maakt het dan ook dat er geen 13 van in een dozijn zitten :wink:

Ben nu met een set in opdracht bezig, in het paars!
    Daar komt dan ook nog een tasje bij en waarvan ik enkele cabochons zelf wil gaan maken.

16. Melanie.

Lid geworden:
    24 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is wel een flink bedrag, maar ik vind dat het dat ook helemaal waard is! Ik ben benieuwd hoe je nieuwe creatie eruit gaat zien!

17. lilly

Lid geworden:
    7 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    chiek spul seg, nief griffel en een bank voorut =D> =D> =D>
    k ben egt jaloes omdak zoiet nie kan

18. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Ik heb de paarse armband klaar en ben nu begonnen aan het paarse collier voor de bestelling.
    Ik heb foto's opgestuurd naar de dame die de set besteld heeft en ik kreeg als antwoord een 2de bestelling.... :eyes: Of ik nog een set voor haar wil maken van Barnsteen/Amber.
    Dat doet je ego wel goed :smiley:

19. Melanie.

Lid geworden:
    24 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Waaauw, super zeg! Rijke dame :sunglasses: :wink:

20. Sheela-4ever

Sheela-4ever Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Wauw! Hoe vet! Veel succes, en geluk. Nu maar hopen dat ze een goede klant van je wordt!

Laden...

Deel Deze Pagina