ooglaseren (gaat niet door)

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door kellyD, 16 mei 2007.

1. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb 25 mei een afspraak voor het vooronderzoek, om te kijken of ik in aanmerking kom voor ooglaseren.
    Iemand ervaring hiermee?
    Ik ga naar vision clinics in Den Bosch.

Ik heb -5.5 en -4.5 en hoop echt dat ik in aanmerking kom voor de Lasik behandeling.

2. Benedictus17

Benedictus17 Dierenkenner

Lid geworden:
    23 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen ervaring mee. Moet er zelf eerlijk gezegd niet aan denken, hihi...
    Maar ik heb dan ook maar -1.5 en -2.0 dus dat valt nog mee. Ik hou het maar bij mijn lenzen. :wink:

3. zaza

Lid geworden:
    13 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Mijn oogarts probeert me die behandeling al jaren aan te smeren, maar ik blijf de boot toch afhouden.

Ik heb op het ene oog -2,5 en astigmatisme en op het andere oog +2,5, ben dus eigenlijk zo scheel als een otter :grinning: .
    Ik ben m'n zicht echter zo gewoon, dat ik er best mee kan leven (hier en daar merk ik het wel aan kleine dingetjes).

Voornaamste reden dat ik die operatie liever niet heb:
    - kostprijs
    - ben eigenlijk als de dood voor operaties :blush:
    - je ziet niet alleen met je ogen maar ook met je hersenen en mijn hersenen zijn mijn ogen nu zo gewoon dat ze er serieus aan zouden moeten wennen als mijn ogen ineens normaal zijn. De oogarts heeft me eens verteld dat het tot een jaar kan duren voor de hersenen aan het nieuwe zicht gewend zijn, daar sta je dan met je perfecte ogen en een bril helpt dan ook niet meer.

Dus nee, voor mij liever niet :wink: .
    Maar hopelijk kom jij ook in aanmerking en helpt het bij jou wel.

4. nathalietjuh

Lid geworden:
    9 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    3
    Daar is weleens iets van op tv geweest dat er mensen gewoon blind van werden. En dan niet af en toe maar veel mensen.. Als het om je lijf gaat kan je maar beter op safe spelen en wat meer betalen?

5. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Brr :pensive: Geen ervaring mee :confused: Toch wel sterkte :blush:

6. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Mij lijkt het doodeng... Mijn ogen, die zijn me heilig :wink: Ook al ben ik afhankelijk van bril of lenzen met -7/-8, toch hou ik het liever zo dan een operatie te ondergaan.

Ik vind het heel dapper dat jij dit wel durft :ok:

7. Bird Planet

Lid geworden:
    23 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    4 Jaar geleden heeft mijn bazin het in Turkije laten doen, er was een speciale reis naar oe voor mensen die hun ogen wilden laten laseren.

Ze had 80% van slagen, en achteraf bleek ze het beste resultaat van de hele groep te hebben gehad! :smiley:

8. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    80% kan van slagen. 20€ kans om blind te worden. En dat allemaal omdat men geen bril wil dragen

9. nathalietjuh

Lid geworden:
    9 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    3
    20% vind ik wel veel, weet iemand hoe het met de percentages in nederland zit?

10. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat procenten betreft weet ik het niet.
    Maar mijn moeder heeft zich er in verdiept een tijdje geleden. Zij heeft op één oog een vlekje waardoor dat oog erg slecht is en er geen lens in mag (niemand weet wat het vlekje is). Aangezien ze maar één oog heeft waar een lens of operatie aan gedaan kan worden raden de artsen een laseroperatie af, omdat ze bij een mislukte operatie geen goed oog meer zou hebben.

Dus zelfs de artsen hebben het over de kans dat de laseroperatie mislukt.

11. Spunky

Lid geworden:
    21 feb 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil dat ook erg graag doen. Dan ben ik van die lenzen af. Het is niet dat ik een hekel heb aan lenzen maar ik zou het toch wel fijn zijn als ik er van af zou zijn. Bij mij beginnen de lenzen namelijk nog wel eens te irriteren op momenten waneer ik dit liever niet heb en ik kan ze dan ook niet uitdoen. Ik heb namelijk maar 1 lens (alleen rechts -3 ). Ik krijg dan opzich niet snel hoofdpijn aangezien ik dan alleen met mijn linker oog kijk (mijn ogen kunnen niet samenwerken...). Maar het probleem is dan wel weer dat mijn linkeroog ook weer achteruit kan gaan met sterkte. En als ik mijn rechteroog dan moet gebruiken krijg ik alsnog hoofdpijn.
    Maar ik kan sowieso mijn ogen nog niet laten laseren aangezien ik daar nog te jong voor ben. Volgens mij zit daar toch een minimumleeftijd aan vast?

12. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou graag van mijn bril/lenzen af zijn (-6,75 en -6,50), maar toch, laseren zou ik niet zo snel laten doen, veel te griezelig. En áls ik het al zou laten doen, dan wel maar 1 oog tegelijk (mocht er iets misgaan heb je je andere oog nog).

Een collega van mijn moeder heeft complicaties gehad aan beide ogen en is nu helemaal blind. Baan kwijt, oude leven kwijt, alles kwijt. Nou, dat is het mij niet waard hoor, dan maar weer een brilletje op. Maar goed, daar tegenover staan natuurlijk wel ook heel veel gevallen waarin het goed gaat, maar toch. Voor een ingreep die van levensbelang is accepteer je al snel wat risico, maar voor iets wat eigenlijk niet strict noodzakelijk is vind ik het risico al snel te hoog.

En de eerder genoemde kans van 20% op niet-slagen vind ik ronduit onacceptabel voor een cosmetische ingreep. Van de 10 mensen die de ingreep ondergaan gaat het bij 2 mensen mis :flushed: , dat vind ik echt schrikbarend, kan me bijna niet voorstellen dat de medische inspectiediensten zoiets toestaan...

13. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Minimumleeftijd weet ik niet, maar volgens mij moet je in ieder geval al 3 (?) jaar dezelfde sterkte hebben: ze doen het pas als ze relatief zeker zijn dat je ogen niet te sterk meer veranderen want dan zit je over een paar jaar weer met hetzelfde probleem. En het achteruitgaan van je ogen is op zich niet aan een leeftijd gebonden, bij sommigen stabiliseert het zich, bij anderen blijft het alsmaar verder achteruit gaan.

14. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb laatst bij Pearle nachtlenzen gezien die lijken me wel wat
    die hoef je alleen snachts in en overdag kun je dan scherp zien zonder bril of lenzen

15. Spunky

Lid geworden:
    21 feb 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb daar ook wel eens van gehoord.. maar ik snap eigenlijk niet hoe dit kan. Wat gebeurt er s nachts dan waardoor je overdag gewoon kunt zien?

16. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    je ogen herstellen zich s nachts met de lenzen in

17. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zit het zo:

Als je bijziend of verziend bent, komt dat doordat de vorm van je ooglens niet goed is. Met normale lenzen (of een bril) doe je een extra lens op je oog die de beelden al zo vervormen dat ze vervolgens met je eigen lens goed binnenkrijgt. Nachtlenzen werken totaal anders. Je oogbol is een klein beetje zacht en vervormbaar; nachtlenzen zijn vrij dikke lenzen die zo geslepen zijn dat ze het oog zo vervormen dat de lens (je eigen lens) weer goed is. Als je 's ochtends je nachtlenzen uit doet zie je dus zonder kunstlenzen weer scherp omdat je eigen ooglens in de goede vorm gedrukt is. Tegen de avond is het effect uitgewerkt en neemt de oogbol langzaam weer de natuurlijke vorm aan. Dus doe je weer je nachtlenzen in zodat je de volgende dag weer goed ziet.

18. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Nachtlenzen®

‘s Nachts lenzen dragen en overdag scherp zien zonder bril of lenzen

Nachtlenzen draag je alleen maar ‘s nachts. En overdag heb je dan zonder bril of lenzen het scherpste zicht. Je hoeft er niet aan te wennen, want ze voelen direct prettig aan. Terwijl jij slaapt, corrigeren de lenzen - zonder dat je er iets van merkt - je ogen.

Het Nachtlensmateriaal laat extreem veel zuurstof door en heeft daardoor de minste invloed op je oog. Nachtlenzen zijn volkomen veilig en je kunt ze de hele nacht dragen. Het is een fantastische uitvinding voor alle mensen die een bril of lenzen moeten dragen. En vooral voor mensen die soms last hebben van droge of gevoelige ogen. Steeds meer mensen kiezen voor het gemak van Nachtlenzen. Daarmee heb je volledige vrijheid, want overdag hoef je geen bril of lenzen meer te dragen.

Hoe werkt zo’n Nachtlens nu precies?

De Nachtlens heeft geen direct contact met het hoornvlies, maar drijft op de traanfilm. Door de speciale vorm van de lens zorgt de traanfilm dat de voorkant van het hoorn- vlies ietsje platter wordt. Daardoor kun je dan een of twee dagen scherp zien. Het grote voordeel van alleen s’ nachts lenzen dragen is dat je ogen overdag volledige rust krijgen.De meeste Nachtlensdragers kunnen na twee tot drie nachten de hele dag al goed zien zonder bril of lenzen. En na een week is het resultaat optimaal. Als je ‘s morgensvroeg wakker wordt, doe je je Nachtlenzen gewoon uit en ga je aan de slag.En dat geeft je een heerlijk vrij gevoel. Zonder bril of lenzen de hele dag scherp zien.

Nachtlenzen een prima alternatief voor een laserbehandeling

Veel mensen vinden een laserbehandeling eng. Bovendien is zo’n ingreep niet geheel zonder risico’s. Het principe van de Nachtlens is veel eenvoudiger en veiliger. Want mocht je om de een of andere reden je Nachtlenzen niet meer willen dragen, dan kun je altijd terug naar je lenzen of bril. Je ogen gaan dan vanzelf weer naar de oorspronkelijke situatie terug.

Er zijn veel redenen te bedenken om Nachtlenzen® te dragen

Verreweg de meeste mensen kiezen voor Nachtlenzen want zonder bril of lenzen de hele dag scherp zien, is het meest comfortabel. De Nachtlens wordt met nog meer plezier gedragen door:

mensen met droge of gevoelig ogen;
    teenagers, vanaf de middelbare school;
    mensen die veel lezen of computeren, of in een ruimte met airco werken;
    mensen die last hebben van stofjes achter hun lenzen;
    actieve mensen, sporters en in het bijzonder beoefenaars van contactsporten;
    mensen die geen laserbehandeling kunnen of willen ondergaan.

19. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah, kijk, professionele uitleg, da's duidelijker :ok:

Deel Deze Pagina