Onze lieve teuntje

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door HillieTeuntje, 13 dec 2017.

1. HillieTeuntje

HillieTeuntje Nieuw Lid

Lid geworden:
    13 dec 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben afgelopen maandag afscheid moeten nemen van onze lieve Teuntje. Hij is ongeveer 7,5 geworden. Hij mankeerde nooit wat in feite. Kreeg altijd zijn jaarlijkse entingen en een extra enting ivm die konijnenziekte. Als je voor zijn kooi stond, kwam hij altijd naar je toe voor een knuffel en een snoepje. Ik vind al mijn dieren allemaal even lief, maar Teuntje was zeldzaam. Heel speciaal. Ik was toen niet van plan om een konijntje te kopen, maar ik zag hem eerst niet, totdat ik naar de kassa ging en ik getik hoorde. Toen was het even stil, totdat ik het getik weer hoorde. toen zag ik achter mij, dat hij aan het raam tikte. Ik was meteen verliefd.

3 Weken geleden zag ik opeens dat hij vermagerde toen ik hem hooi gaf, terwijl ik het een dag eerder niet zag. Ik let er nl heel goed op bij alle dieren. Hij at en dronk zo goed. Hij nam alles aan en at het gelijk op altijd. Gelijk met hem naar de dierenarts gegaan. Tot onze schrik, was hij een kwart van zijn gewicht kwijt. De dierenarts heeft hem een nachtje gehouden en heeft hem grondig nagekeken. Foto gemaakt, temperatuur was goed, bloed afgenomen, keutels en urine gecheckt, Elke test wat maar kon. Ze dacht eerst aan een parasiet, maar niks. Hij was "gezond". Ze kon helemaal niks vinden, Geen parasiet, niks met zijn oortjes, niks met zijn gebit, helemaal niks wat kon duiden op ongemak of een ziekte. Hij kreeg zelfs een compliment van de dierenarts, dat hij een goede eter en keutelaar was. Ze hadden hem nl gevoerd en binnen een mum was alles op die morgen. Ook hebben ze bloed, keutels en urine opgestuurd naar een lab, waar ze zelfs nog specifieker en grondiger kunnen kijken. Maar de uitslag was dat alles goed was en er niks gevonden was.

Hij heeft wel een pijnstiller gehad en een soort gel. Je kon niet merken, dat hij zich niet goed voelde, enz, maar als een konijn zo afvalt is ook niet goed. Wij moesten vaker naar de dierenarts voor extra controles. Tot de laatste dag at en dronk hij zo goed, terwijl hij toch nog steeds afviel. De laatste 3 dagen merkten we wel, dat hij iets vaker sliep en soms op zijn rechter kant viel. Ook heb ik hem op het laats vaker moeten wassen, omdat hij in zijn keutels of urine zat.
    En niet zelfstandig op kon staan, omdat hij verzwakt was door het gewichtsverlies. Maandag heeft hij nog wel een klein stukje wortel opgepeuzeld, maar hebben we wel de dierenarts gebeld. Zij is zelfs aan huis geweest. Na nog een onderzoekje, hebben wij er toch voor moeten kiezen om hem in te laten slapen. Hij was op. Het wordt gerelateerd aan ouderdomsverschijnsel.

Nadat hij overleden is, heeft de dierenarts Teuntje heel respectvol in een doek gewikkeld en hem meegenomen. Vanmorgen om 8 uur hebben we hem laten cremeren. Maar wat een gemis zeg. Mensen verklaarden ons voor gek, dat wij zoveel geld uitgaven voor een behandeling van een konijn, terwijl je maar 25 euro ongeveer betaald als je een konijn koopt

Wie heeft zoiets ook ooit een keer meegemaakt?

Laden...

Deel Deze Pagina