ontwormen volwassen hond ?keer per jaar

Discussie in 'Honden' gestart door rocco, 22 feb 2011.

1. rocco

Lid geworden:
    13 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    .mijn hond rocco .kruizing zwarte Labrador/Brenner senner is 5jaar,ik ontworm hem 1keer jaarlijks, moet dat meerdere malen of volstaat het slechts 1maal jaarlijks :back: ..Zijn wormen steeds te zien in de .poep :back:

2. Halifax

Lid geworden:
    16 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    1
    ik ontworm nooit, enkel pups.

3. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Kort maar krachtig Halifax, mag ik weten waarom alleen de pups?

4. Halifax

Lid geworden:
    16 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    1
    omdat pups in het nest nog niet de complete weerstand hebben om als ze wormen hebben, die dan ook zelfs met een lichte besmetting, goed te kunnen weerstaan.
    Ik ontworm ze niet (zoals aangegeven) op 2-4-6-8 weken, maar op 2 weken en 7 weken, en breng een staaltje mest voor onderzoek bij de dierenarts.

Verder zijn pups zowiezo besmet als ze uit de teef komen, dus ze moeten wel degelijk ontwormd worden.
    Volwassen honden zijn niet erg vaak besmet (mijne hebben alleszinds nog nooit een besmetting gehad). Dus dan heeft ontwormen geen zin, preventief ontwormen kun je immers niet.

5. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Ich doe het he-le-maal op dezelfde manier als Hali. daarboven op krijgen die van ons (mijne en Hali's) rauwe voeding. diene maagzuur is dan ook een stuk sterker en beter bestand tegen een mogelijke wormbesmetting. uitgesloten is het niet, maar ze zijn er wel beter tegen bestand. En inderdaad, preventief helpt het niet, dus waarom zou ik chemische brol in mijn hond zijn bek proppen als het niet nodig is? Je neems zelf toch ook geen aspirientje in voor het geval je morgen koppijn zou hebben?

6. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt inderdaad wel erg logisch.
    Maar houd dat dan ook in dat jullie de ontlasting dan ook beter in de gaten houden? Of kijken jullie naar andere symptomen van een wormbesmetting, mocht die zich aandienen?
    (sorry, ik ben erg nieuwsgierig :blush: :grinning: )

7. Halifax

Lid geworden:
    16 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    1
    ik ben een heuse drol-inspecteur :blush: aan de ontlasting van een hond (en zowiezo van eender welk dier) kun je enorm veel zien.
    Nu niet dat ik de drollen ga staan openpeuteren of mijn honden achtervolg als ik ze uitlaat, maar als ze hun behoefte gedaan hebben en ik kom er langs voorbij, dan bekijk ik dat wel eens.

Nu, een wormbesmetting merk je wel eerder op dan aan de wormen in de ontlasting (want eenmaal ze wormen gaan schijten, is het echt al héél erg). je ziet het aan een hond die mager is, maar toch een bolle buik heeft, doffe vacht...

Kijk, dit is een pup die terug bij me gedumpt is geweest. Een klein kind kan zien dat het absoluut ongezond was :mask: :pensive: (ze zat dus ook vergeven van de wormen)

ter vergelijking: met haar broer; op dezelfde dag, die bij mij gebleven was uit die nest.

8. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    wat erg!!!
    Ik denk dat door ze te veel te ontwormen en vacctinaties enzo, dat de weerstand juist daalt, vroeger kregen de honden geen vacctinaties als mijn oom bezig hoor en ze leefden toen ook heel lang en happy

9. Brunoboy

Brunoboy Dierenliefhebber

Lid geworden:
    6 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    2
    Uit voorzorg ontworm ik mijn hond net 1 jaar jong........1 keer in de 3 maand.....wat is daar mis mee?

10. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Lees bovenstaande posts, dan weet je waarom mensen als ik dat niet doen. :wink:

11. Jootje28

Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ontworm één keer per jaar. Daarnaast geef ik onze hond Biofood anti-vlo. Dat is tevens tegen wormen, teken en andere parasieten.

12. Jp&Sam&Macho

Lid geworden:
    3 jul 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ontworm mijn hond elke 3 maanden. En dan geef ik hem ook meteen een pipetje tegen de vlooien. Heb namelijk geleerd als je je hond ontwormd, je tegelijk ook moet ontvlooien. Dit omdat je alle parasieten moet behandelen. Anders had het weinig effect. Dus ik doe het 4x per jaar. (Dit is wat ik heb geleerd in mijn opleiding, en ook uit mijn ervaringen)

13. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan moet jij toch ook geleerd hebben dat er helemaal niet zouets bestaat als 'preventief ontwormen'. Dus is mijn vraag: waarom een chemische behandeling voor een niet geconstateerde kwaal?

14. wolfwoman

Lid geworden:
    10 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    1
    2X PER JAAR

15. Marlon

Lid geworden:
    26 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geef mijn hond altijd biofoodbonbons.
    Helpt tegen teken, wormen en vlooien :smiley:

Ik geef veel om mijn hond en ik ben van mening dat voorkomen veel beter is dan genezen.
    Zeker omdat een dier niet kan vertellen van Oh, baasje even attentie, ik voel wormen opkomen....

16. Halifax

Lid geworden:
    16 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    1
    Re:

dus je propt liever je hond vol vergif?

wormbesmetting kun je niet voorkomen, alleen genezen. En zelfs dat is niet nodig, want meeste gezonde honden hebben geen wormen.

Je kunt vandaag preventief gif in je hond stoppen tegen wormen terwijl hij totaal geen wormen heeft en overmorgen kan die een wormbesmetting oplopen.
    Sta je dan met je preventief gehandel... :wink:

17. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re:

:laughing: ben ik het zoooooooo mee eens!

18. Halifax

Lid geworden:
    16 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    1
    Re: Re:

héé, jij leeft ook nog :laughing:
    Hoe gaat dat nog?

19. blacky2005

Lid geworden:
    9 jul 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    ik doe standaard 4 keer per jaar

20. daisy2007

Lid geworden:
    24 sep 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi
    Ik ontworm ook 2 keer per jaar en onze hond is al 7 jaar en ze maakt het prima.
    Het kost ook niet veel.
    Gr. daisy2007

Laden...

Deel Deze Pagina