Ontharen (vrouwen)

Discussie in 'Beauty & Body' gestart door Sarii, 23 jul 2008.

?

(Aan de dames) ... Hoe ontharen jullie je benen en/of oksels (3 opties mogelijk)

1. Met een scheermesje

24 stem(men)
    82,8%
  2. Met een epilady

4 stem(men)
    13,8%
  3. Met een ladyshave

3 stem(men)
    10,3%
  4. Harsen

3 stem(men)
    10,3%
  5. Met Veet of een andere ontharingscrème

6 stem(men)
    20,7%
  6. Anders, namenlijk...

2 stem(men)
    6,9%
  7. Niet!

1 stem(men)
    3,4%
  8. Met een scheermesje

24 stem(men)
    82,8%
  9. Met een epilady

4 stem(men)
    13,8%
  10. Met een ladyshave

3 stem(men)
    10,3%
  11. Harsen

3 stem(men)
    10,3%
  12. Met Veet of een andere ontharingscrème

6 stem(men)
    20,7%
  13. Anders, namenlijk...

2 stem(men)
    6,9%
  14. Niet!

1 stem(men)
    3,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Sarii

Lid geworden:
    11 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Het was bedoeling toen ik dit topic maakte om een soortegelijk topic voor de mannen te maken. Tot nu toe heb ik dat nog niet gedaan, omdat ik eigenlijk niet goed wist hoe ik het moest aanpakken en verwoorden. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2. Benedictus17

Benedictus17 Dierenkenner

Lid geworden:
    23 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha okay dan. :stuck_out_tongue_winking_eye:
    Is er misschien een man (met ervaring misschien? XD) die zo'n topic wil openen? :stuck_out_tongue_winking_eye:

3. Sarii

Lid geworden:
    11 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha :smiley:
    Ik vraag me af of dit topic wel door de mannelijke leden hier bezocht wordt... :laughing:

4. Benedictus17

Lid geworden:
    23 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie weet. XD

5. de leeuw

Lid geworden:
    15 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    niet gezien dat het een onderonsje met vrouwen was

6. Nouzie

Lid geworden:
    14 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe het gewoon lekker niet :stuck_out_tongue_winking_eye: :violin:

7. Sarii

Lid geworden:
    11 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Mag ik ook vragen waarom? :stuck_out_tongue_winking_eye:
    Maar eh, aan een kant vind ik wel dat je gelijk hebt hoor.
    Niet scheren en van die lichte (niet zo zichtbare) haartjes hebben is echt een comfort tegenover die donkere, dikke haren die elke dag weer uit je benen pulken als je ze wel scheert...

8. Nouzie

Lid geworden:
    14 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben blond, en mijn beenharen zijn ook blond, dus die zie je niet, ik ben bang dat als je ze gaat scheren je ze wel gaat zien :wink:

9. Sarii

Lid geworden:
    11 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je inderdaad gelijk in. Mijn zus is ook blond (met blonde beenharen inbegrepen) maar euh, sinds ze haar benen scheert is de kleur van haar beenhaar opslag veranderd... Dat is het grote nadeel van benen scheren :stuck_out_tongue_winking_eye:

10. -Chels-

Lid geworden:
    24 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben bruin maar als je vaker in de zon ligt voor je haar zelf ook lichter dus mijn beenhaar wordt ook ligt :wink: dus als ik het een x ben vergeten dan zie je het niet zo heel erg bij mij!! (gelukkig :grinning: )

11. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik gebruik harsstrips, scheermes en ontharingscrème.

12. Sheela-4ever

Sheela-4ever Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik scheer m'n benen en oksels altijd met een scheermesje, wij hadden thuis ook wel eens een ladyshave maar die vond ik toch minder. Ik heb ook wel geprobeerd met scheergel en een scheermesje maar gewoon zonder, onder de douche werkt toch het beste.

13. Benedictus17

Lid geworden:
    23 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zaterdag een silk epil gekocht. Bij de blokker voor maar 40 euro. En er zit ook nog een scheerkop op. Dus het is een epilady en een ladyshave in 1. (En dat voor maar 40 euro he!)
    Dus ben wel heppie. (a)

14. Melanie.

Lid geworden:
    24 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een epilady, scheermesjes en ik heb een fles veet aangeschaft voor ik op vakantie ging.

De epilady is een ramp. Hij doet ontzettend veel pijn, en ik hou knalrode benen over als ik toch heb doorgezet.. Geen succes dus.
    Veet is ook mwah, omdat het stink, de helft van de haartjes maar weg is en het blijft niet eens zo lang weg als beloofd.

Oftewel: mijn lelijke zwartbehaarde benen worden geschoren met een venus-scheermes. En het frustrerende van mijn beharing: 's morgens scheren='s avonds alweer stoppels.. :pensive:

15. Benedictus17

Lid geworden:
    23 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Die epilady werkt wel bij mij. Mn rechteroksel vond het eerst niet zo leuk... Links daarentegen vond het wat minder erg. (hoe kan dat nou weer :stuck_out_tongue_winking_eye: rechts begon eerst te bloeden) Maar volgens mij kan ik nu zonder al teveel pijn epileren.

16. Sarii

Lid geworden:
    11 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een week ofzo geleden dat nieuwe scheermesje gekocht van Venus, omdat ik meestal nogal moeite heb met mijn benen scheren. Als ik scheergel gebruik snijd ik me heel snel, maar als ik het niet gebruik en doe het met water krijg ik de haartjes er gewoon niet af...
    Ik heb dat scheermesje van Venus gekocht waarbij je geen scheergel nodig hebt omdat het ingebouwdde gel-kussentjes heeft, dut dus : http://www.beautynieuws.nl/nieuws/580/H ... kussentjes

Nu heb ik het al een paar keer gebruikt, en ik krijg mijn haartjes eindelijk eens normaal af. Maar kort na het scheren krijg ik rode vlekken op de plaatsen waar ik ermee geschoren heb en een héél branderig gevoel, dat blijft zo enkele dagen. Ook mijn huid gaat ervan schilferen. Ook heb ik op de plaats van de 'stoppeltjes' zo open wondjes (kleine gaatjes). Is dat normaal? Heeft iemand hier ervaring mee?

17. Sannuhw

Lid geworden:
    26 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dat ook weleens die open wondjes (ook in kleine gaatjes vorm), dat komt meestal als ik het iets het ruw doe en te hard met het scheermesje tegen mijn huid aan druk. Het gaat wel altijd goed als ik er de tijd voor neem, zachtjes met het scheermesje langs mijn benen ga en met heel weinig kracht het scheermesje tegen m'n huid aan druk, eigenlijk zal je het scheermesje een beetje langs je huid moeten laten glijden, tegen de haarrichting in. Ik scheer overgens met scheermesjes waar minimaal 2 mesjes in zitten en zonder scheerschuim of andere middelen wel altijd onder de douche, dus met water.

18. Essie

Essie Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik altijd een scheermesje (gilette).
    Onder de douche, met zwitsal douchegel.
    En lactacyd voor de bikinilijn.

19. mariska88

Lid geworden:
    25 aug 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re:

haha, ja die strips heb ik 1 x gebruikt! Nooit meer, je moet ze eerst warm wrijven en daarna goed aandrukken en super snel eraf halen...nou pijnlijk vond ik het, en idd je kan het maar 2 hoogstens 3 x de zelfde strip gebruiken...en dan ben je een hele poos bezig als je 2 benen moet doen:p
    En deze strips waren niet zo groot, dus das een nadeel!

Verder scheer ik gewoon met mesjes en veel schuim :grinning:

20. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik gewoon een scheermesje met veel scheergel :grinning:

Ik heb ook 1 keer zo een scheermesje geprobeerd met ingebouwde zeep maar daar kreeg ik een reactie op allemaal rode bultjes en heel veel jeuk en irritatie.

Ik heb ook een keer geharst maar ik had het gevoel dat mn hele huid meegetrokken werd zaten ook allemaal schilfers in het water :confused:

Deel Deze Pagina