Onstoken poot labrador

Discussie in 'Honden' gestart door zoeplap, 6 okt 2005.

1. zoeplap

zoeplap
    Expand Collapse

Lid geworden:
    6 okt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Onze hond max (gele labrador) heeft sinds 4 weken last van een van zijn voorpoten. De eerste week zijn we naar de dierenarts gegaan om foto's te maken voor het geval hij misschien een teentje gebroken had, dit was niet het geval. Het bleek wel dat 2 teentjes van binnen waren ontstoken, dus kreeg hij voor een week onstekingsremmers mee.

Na twee weken was het nog niet over. Onder zijn nagels zat ineens roodvlees, het leek wel wildvlees. Dus wij gelijk naar de dierenarts. Hij wist ook niet precies wat het kon zijn, misschien een bacteriele ontsteking hij heeft Max 3 weken antibiothica voogeschreven.

Vandaag (na 1,5 week antibiothica kuur) moest hij op controle komen. Twee nageltjes heeft de dierenarts verwijdert waar een soort wildvlees onder zit. We moesten zijn pootje maar baden in soda of badedash en volgende week terugkomen.

Vanavond heb ik zijn andere poten maar eens gecontroleerd en ik zie bij zijn andere voorpoot ook al een soort wildvlees onder zijn nagel zitten en bij een van zijn achterpoot ook.

Mijn dierenarts staat voorlopig voor een raadsel en ik ook. Kan iemand mij helpen, kent iemand dit probleem. Onze hond is pas 5 jaar oud en heeft nog nooit iets gemankeerd.

Ieder nuttige informatie is welkom.

Alvast bedankt,

Een goede dierenvriend :smiley:

2. yum-yum

yum-yum
    Expand Collapse

Lid geworden:
    25 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    kan zo snel geen nuttig e tip verzinnen bijt hij zich dat niet kapot door jeuk of zo maar misschien kun je ook eens naar een andere dierenarts gaan? of is dat geen optie

3. LenM

LenM
    Expand Collapse

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan dit natuurlijk niet met eigen ogen bekijken achter de computer vandaan, maar ik heb dergelijke dingen al wel vaker gezien.

Soms gaat het om (zeer) zeldzame ziektes en soms gaat het om chronische ontstekingen. Dit laatste komt dan nog het meeste voor.

Dat 'wild vlees', ziet dat er een beetje 'korrelig' uit?

Vaak helpen de AB's niet of niet voldoende.
    Als je eigen DA er niet uit komt, dan is het misschien verstandig dat er een biopt wordt genomen dat wordt opgestuurd naar Utrecht voor onderzoek.
    Daar kunnen ze zien of het om een chronische onsteking gaat, of een eczeem of dat het veroorzaakt wordt door een bacterie. Dan pas kun je ook goed gaan behandelen en als ik jouw was zou ik hier ook maar vaart achter zetten, want het gaat hier om de poten.

Een gevoelige plaats en dat niet alleen, want tussen de tenen is het altijd vochtig en er komt heel makkelijk vuil bij. Een perfecte plek voor de groei en broei van bacteriën, schimmels en noem maar op.

4. zoeplap

zoeplap
    Expand Collapse

Lid geworden:
    6 okt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Een dermatolog heeft naar dit probleem gekeken en het blijkt dat hij "Lupoid Onychornexis" heeft.

Dit is een of andere ziekte aan de poten van een hond waardoor de nagels kunnen uitvallen of onstekingen kunnen ontstaan. Na een kuur van 6 weken moet het probleem verholpen zijn.

Onze dierenarts zit al 20 jaar in het vak, maar had dit nog nooit gezien. Het blijkt ook een vry zeltzame ziekte te zijn.

We hopen dat onze max over 6 weken weer volop kan rennen.

Groetjes, :innocent:

5. yum-yum

yum-yum
    Expand Collapse

Lid geworden:
    25 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    veel succes en we duimen allemaal

6. billie

billie
    Expand Collapse