onallergische katjes

Discussie in 'Stemmen' gestart door horse_love_tiny, 29 sep 2006.

?

Wat vind jij van de pasgeboren katjes, waar je niet allergisch voor kan zijn?

1. jeuj, nu kan ik eindelijk ook een kat nemen !

29 stem(men)
    100,0%
  2. Moeten ze nu ook al op katten testen?

0 stem(men)
    0,0%
  3. Daar trek ik me niets van aan hoor

0 stem(men)
    0,0%
  4. Wat een lieverdjes ! !

0 stem(men)
    0,0%
  5. jeuj, nu kan ik eindelijk ook een kat nemen !

29 stem(men)
    100,0%
  6. Moeten ze nu ook al op katten testen?

0 stem(men)
    0,0%
  7. Daar trek ik me niets van aan hoor

0 stem(men)
    0,0%
  8. Wat een lieverdjes ! !

0 stem(men)
    0,0%
  1. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat vinden jullie ervan dat er nu katjes zijn geboren waar je geen allergie van kan krijgen? daar was ik wel benieuwd naar :grinning: .
    xxx

2. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    heb je hier een berichtje over gevonden of iets? wil namenlijk eerst wat achtergrond info weten eer ik kan oordelen. :wink:

3. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
  4. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat vinden jullie ervan?

5. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    afschuwelijk, ik vind niet dat je katten moet fokken op de behoeftes van mensen.

Ook het feit dat je ze online kan bestellen vind ik een afschuwelijk idee.

6. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    ach als je een kat besteld krijg je er ook nog nagelbeschermers bij. :raised_hand:

:imp:

7. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
  8. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    amai, zo erg ! ! ! wil nog iemand stemmen?

9. Juut13

Lid geworden:
    10 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind niet dat ze dit mogen doen, als je allergisch ben 'heb je pech' (heel bot gezegd, maar ik vind dit ook geen oplossing :astonished:).

10. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Jesus, vreselijk! ik kan niet anders dan het eens zijn met bovenstaande mensen.

11. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Dan schaf alle rassen maar af. Die zijn toch allemaal gefokt op de behoefte van de mens (lange haren, zonder staart, enz). Allemaal omdat de mens dat mooi vind.
    En wat dacht je van andere dieren, zoals kippen, koeien en varkens, die allemaal speciaal gefokt zijn voor de behoeften van de mens (hogere ei-productie, hogere melk- of vleesproductie). En de honden dan. Mensen hadeden behoefte aan waakhonden, sledehonden, vechthonden, jachthonden, enz.
    Ik vind het een beetje kort door de bocht om te zeggen dat katten niet vor de behoefte van de mens moet fokken. Gedomesticeerde dieren worden altijd voor de behoefte van de mens gefokt. En nou zul jij het vast niet zo zwart/wit bedoelen als ik hier nu neerzet, maar goed.

Ik heb er eigenlijk niet zoveel problemen mee. Waarom is het erg? Er wordt gefokt op genen. Dat doen we bij alle rassen dus waarom niet bij dit ras. De dieren zijn niet genetisch gemanipuleerd. Dus ik heb er niet zoveel problemen mee. Ik vind het zelfs fijn voor de mensen die een allergie hebben. Want stel je wordt zelf nu zo allergisch dat je bijna doodgaat als er een kat bij je in de buurt komt? (en ja, dat kan, mijn vader is enes bijna doodgegaan omdat een kat op zijn bed had gelegen). Dan zou je nu al je huisdieren weg moeten doen. En dan? Dan bied deze kat een uitkomst.

Wel vind ik het ronduit schandalig dat je ze online kunt bestellen en dat je speciale nagel-beschermers krijgt. Maar in Amerika zijn ze raar, daar verwijderen ze ook gerust de nagels.

12. RIKE

Lid geworden:
    2 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben er zeker niet voor! ik ben voor het natuurlijke op deze aardbol!

13. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik vraag me dus echt het volgende af: wat hebben jullie tegen deze katjes? Wat maakt het zo erg? Het is toch gewoon een nieuw ras dat gefokt is? Waarom is dit ras dan erg? Ik snap het echt niet dus ik zou het echt fijn vinden als iemand hier antwoord op zou kunnen geven.

14. Knagertje

Lid geworden:
    2 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Bah :imp: , er is al een hele wachtlijst van (allergiesche) mensen die zon katje willen hebben. Ik vind dat wij nu gewoon met de natuur spelen.

15. bianca37

bianca37 Dierenfanaat

Lid geworden:
    20 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan me eigenlijk wel vinden in het gene wat GekGeitje zegt .
    Er word met zoveel dieren gefokt , en ook komen er steeds nieuwe rassen en soorten bij en daar is dit katje nu een voorbeeld van , op zich dus helemaal niks mis mee .
    Zoals in het artikel staat is het niet genetisch gemanipuleert dus inderdaad , waar ligt dan het probleem als de katjes verder gewoon gezond zijn ?

16. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat ik er erg aan vind is de manier waarop en waarom.

Nu zijn het katten voor mensen die allergisch zijn, dadelijk fokken ze katten zonder nagels zodat ze niet meer kunnen krabben of honden zonder tanden zodat ze niet meer kunnen bijten.

Ik ben ertegen om de fokken met genetische fouten, een sfinx vind ik bv ook afschuwelijk, en niet om het uiterlijk hoor maar puur omdat het onnatuurlijk is.

Daarbij moeten deze katten levenslang speciaal voer krijgen, dat beteknd al dat het geen stabiel ras is.

Het feit dat ze via internet verkocht worden staat mij heel erg tegen, ik ben van mening dat als iemand een kat in huis haalt diegene eerst moet kijken of het wel klikt en de omstandigeheden waar het vandaan komt.
    De hoesjes om de nageltjes vind ik helemaal schandalig.

17. .....en puppies?!

.....en puppies?! Dierenfanaat

Lid geworden:
    19 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ondanks het feit dat ik zelf behoorlijk allergisch ben voor katten, staat het mij toch tegen, daar ik nu al meen te voorzien dat er een hoop leed onder die beesten aan zit te komen; bestellen via internet? En als ze niet bevallen, in de doos ermee, postzegeltje erop en terugsturen maar?! :confused:

En nagelhoesjes? Ach, ik denk dat die katten daar wel aan zullen wennen, dus dat geef ik een kans, al is het onnatuurlijk; beter nog dan ontklauwen zoals sommige idioten plegen te doen bij katachtigen.

Op zich hebben Jakkuros, Bianca en GekGeitje gelijk dat alle dieren die door mensen zijn gefokt, in feite min of meer gedegenereerd zijn op sommige vlakken, en soms juist weer een tikkeltje verbeterd op andere gebieden, dus gewoon helemaal aan de menselijke behoeftes aangepast; ooit een jakhals of een wolf met flapoortjes gezien? Of met zulke korte pootjes dat hij met zijn edele delen tegen iedere paddenstoel opknalt die hij in zijn habitatbos tegenkomt? :smiley:

Ook die dieren kunnen heel gezond zijn, zolang ze niet in de vrije natuur hoeven te overleven.

Ik ben echter tegen dieren die zo gefokt zijn dat ze enkel tegen speciaal voer kunnen zoals die allergenenvrije poesjes; dat gaat me gewoon te ver.

Dat vind ik trouwens ook van hondenrassen met een veel te platte neus of een "koddige" lichaamsbouw die om de haverklap een ontsteking krijgen aan respectievelijk neus, ogen en gewrichten.

Sorry voor de liefhebbers van bassets, bulletjes en hushpuppy's, maar ik word helemaal onpasselijk als ik bijvoorbeeld zo'n bassethound zie die amper op zijn pootjes kan blijven staan en als een pinguin zie waggelen omdat hij zo'n abnormaal lijf heeft of als ik zo'n bulletje zie met zo'n overdreven plat bekkie, die je gewoonweg moeilijk kunt horen ademhalen omdat zijn/haar keel-neusholte half is afgesloten.

Dat zelfde gevoel heb ik nou ook met die allegeenvrije katten; de mens gaat daarmee gewoon veel te ver; commercie gaat boven alles, en het is dan ook eigenlijk een vorm van bio-industrie..........................

18. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    De nagelkapjes vind ik ook verschrikkelijk hoor. Maar ja, dat heeft niks met het ras te maken. Ik denk zo dat elke fokker in Amerika dat mee verkoopt (of je een adres geeft waar je de nagels kunt verwijderen). Dat ze via ineternet verkocht worden vind ik ook schandalig. Zo moet je geen kat kopen. Maar daar ging het allemaal toch niet over? Het ging alleen over de raskatten zelf.

Als ze hun hele leven op speciaal voer moeten staan, dan vind ik het ook erg raar. Want dan heeft het dus niks met genen te maken (genen worden niet beinvloed door voer). Maar ik meen gelezen te hebben dat ze nog moeten onderzoeken of dit zo is, tenslotte bestaat de kittens nog niet zo lang en weten ze dat nog niet zeker.
    Kelly, de lange haren die jou Daisy heeft is ook een genetische fout.
    Het zwart-witte vachtje dat sommige katten hebben is ook een genetische fout. Het gedomesticeerde dier is alleen maar 1 grote genetische fout.
    Ik zou het ook schandalig vinden als er straks katten zonder nagels gefokt worden omdat dat de intrinsieke waarde van het dier aantast. Maar deze huid/vacht tast de eigenwaarde van het dier niet aan (zover bekend dan).
    Ik vind de zeer platte neus van de Bulldog, de overvloedige huid van de Shar-pei en de platte neus van de Pers allemaal veel erger dan deze hypoallergene kat. De Bulldog krijgt nauwelijks lucht, de Shar-pei heeft superveel onstekingen tussen het vel en de pers heeft vaak last van vieze ogen/neus. Dat vind ik veel erger en zieliger dan deze hypoallergene kat die gewoon alles kan doen in huis wat ie wil, zonder dat de mensen er allergisch voor zijn.

19. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Een heilige birmaan is geen genetische fout, zijn 2 raskatten die lang geleden een nestje hebben gehad (klassieke pers en klassieke siamees), De pers en siamees zijn van oorsprong zo, gebouwd op hun omgeving.

Voor de rest ben ik het met je eens hoor, de neus van de moderne pers vind ik ook afschuwelijk.

Deel Deze Pagina