Nostalgie

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door Athene, 9 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athene

Lid geworden:
    8 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het herkenbaar? Leven in het verleden? Gevangen zitten in een gevoel van: "Was het nog maar toen in dat moment,"

Ik heb het heel erg. Leven in het verleden en ik moet er vaak om huilen als ik weet dat sommige momenten niet meer terug komen.

Iemand?

2. Stephan-

Lid geworden:
    7 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Soms weleens leuke tijden van vroeger ofzo. Nu zit ik in 4Havo, maar heb ook regelmatig gedacht: Zat ik nog maar lekker in groep 8!

3. Athene

Lid geworden:
    8 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil de momenten terug van vroeger. Ik vind de toekomst helemaal niet leuk!

4. Flowie

Lid geworden:
    22 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ik heb het niet echt extreem ofzo,
    als ik bepaalde muziek hoor moet ik wel even denken aan 'toen'
    het allerliefste zou ik nog lekker in frankrijk zitten..

5. Athene

Lid geworden:
    8 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het echt werkelijk elke dag. Dan denk ik aan de basisschool, sinterklaas met me ouders en al die 'kleine' dingen...

6. Mit the Kid

Mit the Kid Dierenliefhebber

Lid geworden:
    6 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Had ik ook toen ik even oud was als jij. Nu niet meer.. blik op de toekomst :smiley:

7. Athene

Lid geworden:
    8 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    En dat gaat over?

8. Dark_wolf

Lid geworden:
    28 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb er niet zo'n leuk verleden op zitten, dus echt terug willen naar het verleden wil ik niet.
    Maar ik zou wel doodgraag terug gaan naar de tijd toen mijn hond nog leefde, en ik zou dan zeker bij een andere dierenarts langsgaan die ons vanaf het 1e moment geloofde zodat onze hond nu nog leefde!
    Als ik terug denk aan het verleden, dan zou ik ook terug willen gaan voor het pesten begon, en mn vriendin in een brand omkwam. Maar eigenlijk wil ik terug naar het verleden om alles te veranderen.

9. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    wacht maar tot je je gaat werken enzo :wink:

10. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben juist enorm blij dat ik niet meer in het veleden leef, die was namenlijk helemaal niet leuk.

11. Mit the Kid

Mit the Kid Dierenliefhebber

Lid geworden:
    6 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Athene het zit zo (mijn mening):
    De mens houdt niet zo heel erg van veranderingen die hij/zij niet in zijn/haar macht heeft. Het zijn veranderingen in het leven waar men niks aan kan doen.. Zeker in mijn eerste 3 jaar op de middelbare school wilde ik dolgraag terug naar de basisschool, klein deels omdat het op de basisschool echt relaxen was.. maar grotendeels omdat ik een hele hoop goede vrienden uit het oog ben verloren... Het is dan ook erg om op msn in hun namen te lezen dat het met hun zo goed gaat enz... Alsof ze jouw dan zijn vergeten zeg maar. Een fout die ik zelf echter heb gemaakt is dat ik geen dingen ging afspreken ofzo om in contact te blijven.. maarjah..
    In de vierde klas begon ik pas goed in te zien dat die mensen geen vitale rol meer speelden in mijn leven en ik dus net zo goed door kon met mijn leven (i.p.v. stilstaan in het verleden). Uit deze nieuwe instelling zijn superveel nieuwe vrienden voortgekomen met wie ik uiteraard contact blijf houden (althans, probeer te houden).
    Ik kan geen oplossing bedenken voor je probleem, aangezien het eigenlijk geen probleem is. Het is fijn om terug te denken aan leuke tijden. Het zijn fantastische herinneringen die je kunnen opvrolijken in tijden dat je opgevrolijkt dient te worden. Ik kan ook geen oplossing verzinnen, omdat het iets is wat je bij jezelf moet zoeken. Als ik jouw was zou ik die herinneringen koesteren.. bewaren.. opschrijven ofzo.. Of ik zou eens een goed gesprek houden met iemand uit die herinneringen. Ook al is het maar op msn of in het echt (ga je nog met mensen om die je van die tijd kent¿). Mij heeft dat ook paar keer goed geholpen. Dan merk je namelijk dat die herinneringen ook voortleven in de anderen, dat ze je niet vergeten zijn :smile:.

Nouja, een voor mijn doen heel lang antwoord :stuck_out_tongue_winking_eye:.
    Het staat alleen een beetje door elkaar.. ik heb het gewoon getypt vanuit mijn hart, ik hoop dat je er iets mee kunt :confused:

12. Athene

Lid geworden:
    8 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn niet eens allemaal herrineringen, en toch mis ik die tijd.
    Sommige dingen wil ik zo snel mogelijk vergeten, maar ik wil ze ook weer niet kwijt en mis ze toch.
    Tja, dit klinkt gewoon vreemd en ik kan het niet uitleggen.
    En ik heb het al vanaf de basisschool...al vanaf groep 6 als ik me het kan herrineren.
    Ik wil sommige dingen zo graag terug, en sommige dingen opnieuw meemaken.
    Het is zelfs zo erg dat ik soms denk: "Als ik dood ben, dan beleef ik de dingen opnieuw,"

Slaat nergens op, maar ik vind het een fijne gedachte :blush:
    Soms lijkt het ook alsof ik lééf in het verleden en dat is niet fijn.

13. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    ah, je bent 15. welkom in de pubertijd

14. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
  15. Benedictus17

Benedictus17 Dierenkenner

Lid geworden:
    23 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik herken het wel. Soms terugverlangen naar iets van toen.. Maarja. Wat was, dat was. Wat is, dat is. En wat komen zal.. daar kan je nog wat van maken. :smile:

16. Athene

Lid geworden:
    8 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Basch ik stuur je even een pb'tje.

En voor de rest:

Sluit dit topic maar.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina