Noorwegen verhaal + verslagje

Discussie in 'Fotografie' gestart door Nouzie, 24 nov 2009.

1. Nouzie

Lid geworden:
    14 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier even een foto verslagje van mijn vakantie :wave:

We zijn op zaterdag 24 okt vanaf Amsterdam wezen vliegen naar Zurich en vanaf daar naar Stockholm waar we de nachttrein naar Narvik namen.
    Hier een foto in Zweden gemaakt, daar lag nog wel een behoorlijke laag sneeuw. Dit is een van de treinstationetjes.
    1.[​IMG]

Zondag 25 okt om half 7 's avonds waren we in Narvik. Onze eindbestemming was Storjord. Alleen op zondag verhuren ze daar geen auto's dus moesten we een nacht in Narvik doorbrengen.
    Hier wat nachtfoto's:
    2.[​IMG]
    3.[​IMG]

Volgende dag hebben we de auto opgehaald en zijn we richting Storjord gereden. Op moment dat we bij de ferry kwamen vaarde hij net weg. De volgende ging 1,5 uur later. We zijn een klein stukje terug gereden en daar de natuur in gelopen omdat het water daar zo ongeloofelijk glad en helder was.
    4.[​IMG]
    Het bleek ijs te zijn..
    5.[​IMG]
    6.[​IMG]

Verder door de week zijn we nog wat wezen touren met de auto en dat levert zulke foto's op:
    7.[​IMG]
    Motoronderdelen midden op een strand..
    8.[​IMG]
    Ik vond ook nog een ontzettend lekker ding op het strand :cupid:
    9.[​IMG]
    Een specht:
    10.[​IMG]
    Henk zijn rally rij kunsten:
    11. [​IMG]

Het uitzicht vanuit ons huisje 's ochtends vroeg, het water wat je ziet schijnt het Tysfjord te zijn:
    12. [​IMG]
    Omdat het 's nachts vroor en het 's nachts eb werd, lag er 's ochtends echt een flinterdun laagje ijs over het zeewier. Dit vond ik zo stoer om te zien. Als je erover heen liep klonk het als brekend glas.
    13.[​IMG]
    Er waren daar zulke schattige bootjes, en ze gaan ook allemaal de zee op:
    14. [​IMG]

Maar ja, we kwamen daar eigenlijk voor de orca's. vrijdags 30 okt hadden we de 1e orcatrip geboekt. We hebben tijdens deze vaart helaas geen orca's gezien. Wel white tail sea eagles en een minke whale:
    15.[​IMG]
    Henk die was zo slim om net op dat moment iets te eten te gaan halen, die heeft hem dus gemist :hihi:
    Verder niks bijzonders gezien.
    Dus de volgende dag zijn we maar weer gaan touren:
    16. [​IMG]
    Zo vergroten ze een huis in Noorwegen :hihi:
    17. [​IMG]
    Zo vies was onze auto onderhand geworden :astonished:
    18. [​IMG]
    19. [​IMG]
    En zondags besloten we weer een orcatrip te doen, dit keer in een zodiac. Een rubber bootje die ontzettend snel is en ook gewoon de zee op kan. Voor deze boot kreeg iedereen dezelfde pakken aan die dan ook gelijk je reddingsvesten moeten voorstellen. Dit is de enige foto van Henk en mij samen tijdens de vakantie:
    20. [​IMG]
    Ook deze dag helaas geen Orca's gezien. Wel was het nu stralend weer en konden we de white tail sea eagles beter op de foto krijgen:
    21. [​IMG]
    Dit is een van de rock carvings van de Sami's die je daar in de buurt kan vinden:
    22. [​IMG]
    Steenmannetjes:
    23. [​IMG]
    Huh wat zei je?
    24. [​IMG]

En toen was de laatste dag alweer aangebroken om in Storjord rond te hangen. En eindelijk vonden we toen een Moose, we zijn die hele week hard opzoek geweest naar ze. Zelfs een keer om 3uur 's nachts opgestaan om ze te zoeken:
    25.[​IMG]
    En nog even bij de vuurtoren langs. Vanaf daar werden ook wel eens Orca's gesingaleerd. Alleen wij hebben ze dus niet gezien..
    26. [​IMG]

En de laatste dag in Narvik. Daar lag wel sneeuw!:

EN toen moesten we weer terug met de nachtrein naar Stockholm. Alleen in de avond stond hij opeens plotseling stil en zagen we een blauwe flits. Trein heeft 2,5uur stil gestaan. De motor bleek defect te zijn. En daardoor hebben wij de volgende dag het vliegtuig gemist. Uiteindelijk dus maar een nieuw ticket moeten kopen.

Maar al met al, hebben we een heerlijke vakantie gehad! De natuur is er erg mooi, de mensen zijn er allemaal hartstikke vriendelijk.En als je van rally rijden houd kan je je ook heerlijk uitleven!

2. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wauw wat een mooie vakantie
    Je hebt er mooie fotos tussen zitten vooral 26 springt er enorm uit

3. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wauw, wat een mooie foto's!!
    Zo te zien hebben jullei volop genoten van jullie vakantie!! :wink:

4. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Jullie hebben prachtige dingen gezien in je vakantie :ok:

5. Nouzie

Lid geworden:
    14 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank voor jullie live reacties!!
    We hadden het er vandaag nog over dat we Noorwegen echt missen, dus er zeker weer een keer naar toe gaan als onze portomonee het toelaat :notes:

6. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Prachtige foto's.
    Ziet er fantastisch uit.

Hoeveel ben je nou ongeveer kwijt voor zo'n reis daarheen?

7. Nouzie

Lid geworden:
    14 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    4 dagen reizen :wink:

En verder, ik moet zeggen dat ik eigenlijk geen idee heb hoe duur de vliegtickets heen waren. Terug was 260 euro per persoon omdat we hem gemist hadden.
    De trein was voor 2 personen totaal zo'n 600 euro geloof ik. En het huisje waar we zaten was 490 Noorse kronen per nacht.
    Ook hebben we daar een auto gehuurd,
    Het eten daar is allemaal best prijzig. De drank is al helemaal niet te betalen. Dus ik zal zeggen, neem wel een aardig zakcentje mee als je er heen gaat.

8. SuuS!

Lid geworden:
    3 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    wat een mooi land!!! en echt prachtige foto`s! :ok:
    het lijkt me zo super leuk om daar heen te gaan dat wil ik al heel lang!!!(maar me ouders helaas niet)
    maar alsnog echt me complimenten voor de foto`s!!

9. VonYong

Lid geworden:
    25 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow!
    Klinkt goed zeg!

Echt mooie foto's!

De mooiste vind ik die met al dat water ( watervallen)
    prachtig!!!

Deel Deze Pagina