nieuwe vis

Discussie in 'Vissen' gestart door minnie xx, 10 feb 2008.

1. minnie xx

Lid geworden:
    10 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hey ik heb gisteren pas een visje gekocht, in de winkel was die heel erg leventig maar hier beweegt die niks! en verstopt zich achter een plantje! weet er iemand of dit normaal is?? :wink:

2. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Het visje voelt zich wss nog niet op z'n gemak en verstopt zich gewoon,is normaal.
    De eerste dagen kan het zijn dat het visje (bijna) niet eten.
    Of eet ze al bij jou?

3. minnie xx

Lid geworden:
    10 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ze eet wel, maar als ik het niet zie :smile:

4. n@th@lie

Lid geworden:
    20 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe is je watertemperatuur? en wat voor een vis heb je?

5. minnie xx

Lid geworden:
    10 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    niet zo heel koud maar toch niet warm, ik denk dat het een sarasa goudvis is, maar ik weet het niet zeker

6. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb je verwarming,filter? (thermometer is eigenlijk ook noodzakelijk)
    Hoe groot is je aquarium?
    Heb je je aquarium wel laten 'rijpen'??

7. lolgirl

lolgirl Dierenliefhebber

Lid geworden:
    21 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Kun je misschien een foto van je vis plaatsen?

8. minnie xx

Lid geworden:
    10 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    allemaal bedankt voor de info maar mijn visje is ondertussen gestorven :cry:
    misschien kan ik als ik nog eens een visje koop maar beter 2 vissjes kopen, dan voelen ze zich niet alleen :smile:

9. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Re:

Antwoord graag :smile:

Je aquarium,staat die nu nog altijd met water en planten erin enzo?

10. minnie xx

Lid geworden:
    10 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    het aquarium heeft nog een paar dagen zonder water (en het plantje in een ander bakje) gestaan, ik heb het goed uitgewassen en de steentjes afgespoelt, het plantje heb ik weggedaan.
    ik heb nu twee nieuwe vissen gekocht (shubunkin goudvissen) 1 gewone en 1 sluierstaart.
    ik weet wel niet hoe je het ziet maar ik denk dat het een jongen en een meisje is, kunnen die dan kweken, en wat moet je doen als ze kweken??
    groetjes!
    oooh ja en zijn shubunkins levendbarend?

11. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Shubunkins zijn niet levendbarend,ze leggen (tot wel 1000!) eitjes,die de ouders dan weer opeten,als er genoeg planten zijn,blijven er altijd wel een paar eitjes liggen,ze komen bij een temperatuur van 16-18 graden Celsius na 8 tot 9 dagen uit en bij 21-24 graden Celsius na 5 tot 7 dagen.
    Het vrouwtje gaat,als het na een koele periode terug wat warmer word,dikker beginnen worden (door de eitjes) en de man gaat dan 'puistjes' op die kieuwen krijgen.

Maar je hebt dus je aquarium uitgekuist (hopelijk ZONDER zeep of iets dergelijk!!) ,water ingedaan en dan direct de visjes?
    Als je het zo hebt gedaan,ben je fout bezig,je moet je bak klaar zetten met water,planten,filter en verwarming en zo MINSTENS 2 weken laten staan,beter is 3 weken,dan pas mogen er vissen in.

En hoe groot is je aquarium?

12. minnie xx

Lid geworden:
    10 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    :blush: ik heb er een heel klein beestje afwasmiddel bij gedaan maar daarna heel heel heel heel goed uitgespoelt enzo, dan heb ik het water en de plantjes erin gedaan en de visjes even daarna hoe je het moet doen hé, ik heb er aqua safe en iets voor het water langer zuiver te houden ingedaan. Na z'on 5-10 min stil te zitten zijn ze al beginnen te zwemmen

Ik heb 6 liter water in het aquarium gedaan
    Er staan 2 plantjes in voor de zuurstof, 1is nogal groot (en dicht)en hangt net onder het wateroppervlak het ander is meer open en niet zo groot

13. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    6 liter is veel te klein (das ongeveer 30cm lang,de minimum aquariummaat voor goudvissen is 150!! cm aangezien ze wel 30 cm groot worden,in een kleine bak worden ze minder groot,zo lijkt het toch,maar vanbinenn blijven ze dan wel groeien en heb je vergroeingen enzo en ze gaan er dan aan dood...)

En je water moet je laten rijpen,dus aquarium MET VERWARMING EN FILTER en planten MINIMUM 2 weken laten staan zonder vissen,beter is 3 weken.

Volgende week ga je ene nitriekpiek hebben (normaal moet nitriet 0 zijn maar tijdens de nitrietpeik word die wel 2 en dan kunnen de vissen sterven,sommige overleven het,andere niet)

En afwasmiddel mag je NOOIT gebruiken om het aquarium uit te kuisen.

14. minnie xx

Lid geworden:
    10 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    ze gaan soms naar boven (aan de rand van het aquarium hangen luchtbelletjes) om precies lucht te happen, maar 2 plantjes dat is toch genoeg voor zuurstof?? dat hebben ze in de winkel toch gezegt... is er nu iets mis ofzo???

en ooh ja! soms zwemt de gewone achter de sluierstaat aan en soms dan zwemt de sluierstaart achter de gewone aan. maar nu als ik kijk is het meestal het laatste...
    zijn ze dan gewoon aan het spelen ofzo?..

groetenn!

15. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Als het maar soms is,is het niet erg,maar als ze bijn aconstant naar boven lucht gaan happen,dan moet je je pas zorgen maken :wink:

Ze zijn gewoon beetje aan het zwemmen;je zegt dat je bak 6 liter is,dan kunne ze niet anders dan dicht bij elkaar zwemmen hé...

16. minnie xx

Lid geworden:
    10 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    oepsie...

ik vind dat ze nu toch wel redelijk veel vanboven zitten.
    kan ik hier mss iets aan doen?

en weet iemand hoe je het kan zien bij een shubunkin of het een manneke of een vrouwke is??

17. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Meer plantjes of een luchtpompje :smile:

Vrouwtjes zijn over het algemeen wat dikker,maar je kan dit eigenlijk alleen zien of het vrouwtje dikker word en dat de man 'puistjes' krijgt op de kieuwplaten.
    Als ze dat een gans jaar niet hebben gehad,dan weet je pas zeker dat het geen koppel is...
    Je kan dus een beetje gokken op de dikte maar je kan het nooit zeker weten...

18. minnie xx

Lid geworden:
    10 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    als ik er nog een plantje inzet hebben ze helemaal geen plaats meer om te zwemmen denk ik.... :blush: :grinning:

oké bedankt, maar kunnen ze eigenlijk wel kweken als ze maar met 2 zitten??
    ik dacht dat je er dan meerdere bij elkaar moest zetten :back:

19. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je meerdere bij elkaar zet,heb je meer kans dat je jongen gaat krijgen,maar een meer moet jij nog niet denken,goudvissen moeten een aquarium hebben van 150!!! cm lang als je ze er voor altijd wilt inhebben,de eerst 2-3 jaar kan je ze in een aquarium van 80/100 cm steken,maar daarne moeten ze naar een groot aquariumù of een vijver...

20. minnie xx

Lid geworden:
    10 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    ooow....
    in mijn bakje zullen ze dan waarschijnlijk niet zo heel oud worden zeker hé
    spijtig ....... :cry:

en als ze kleintjes krijgen (alleejah als er wat eitjes zijn uitgekomen) moet je die dan appart zetten ofzo? of zorgen de ouders ervoor? Of zijn ze direct zelfstandig? :wink:

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Balthazar
    Reacties:
    5
    Weergaven:
    2.889
  2. Boeverke
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    1.066