Nieuwe aquarium

Discussie in 'Vissen' gestart door ElineDegrave, 23 sep 2013.

1. ElineDegrave

Lid geworden:
    23 sep 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal!

Ik heb zaterdag mijn eerste kleine aquarium gekocht. Ik heb deze al mooi ingericht en gevuld met water zoals de verkoper zei. Ik moet een weekje wachten en dan kan ik mijn visjes gaan halen :smile:

Nu kwam ik er juist achter dat het water van mijn aquarium ijskoud is, en dit is toch niet de bedoeling? Of wel?
    Ik heb hier geen flauw idee van...

Ik heb een 'Wave Xcube 26'.

Mss dat jullie mij wat meer uitleg hierover kunnen geven?

Dankje
    Eline

2. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik dacht dat je je aquarium 3 weken moet laten indraaien, maar daar zal je hier omtrent nog wel reacties krijgen.
    Wat voor visjes wil je, want de meeste visjes hebben een verwarmellement nodig...

3. fancyGoudvis

fancyGoudvis Speurneus
    Magazine auteur

Lid geworden:
    5 sep 2013
    Leuk Bevonden:
    14
    Hallo Eline,

Over het algemeen wordt de Wave Xcube 26 verkocht zónder thermostaat (verwarming). Die zul je er helaas dus nog wel bij moeten kopen. Er staat op de doos dat de verwarming in het bijgeleverde filter past, maar die verwarming zit er dus nog niet in... :angry:

Je kunt in dit aquarium een aantal erg klein blijvende vissen houden, bijvoorbeeld Endler guppen of van de leuke garnalen! Allemaal wél mét verwarming hoor :wink:

Voor goudvissen is dit bakje echt heel veel te klein, dus trap daar alsjeblieft niet in wanneer de verkoper je die wil 'aansmeren'. Dat wordt alleen maar stress voor je vissen en voor jezelf! (zie dat item op dit forum).

Als je er dus een kleine verwarming in doet en het filter een paar weken (is moeilijk, weet ik, maar wel het beste) de tijd geeft om goed te gaan werken (heeft met helpende bacteriën enzo te maken) dan kan er bijna niets misgaan!
    Je hebt dan rustig de tijd om informatie op te zoeken en je ideale diertjes uit te zoeken. En die eventueel te bestellen bij de winkel.

Ik wens je heel veel plezier met je nieuwe aquarium!! :smiley:

4. Colour_Salute

Colour_Salute Snuffelaar

Lid geworden:
    25 dec 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik snap niet waarom je vissen aanraad in een nano aquarium en dan nog guppen. Het beste is dat je gewoon wat garnalen neemt . Ze vragen minder onderhoud dan vissen.

Mvg Colour

5. fancyGoudvis

fancyGoudvis Speurneus
    Magazine auteur

Lid geworden:
    5 sep 2013
    Leuk Bevonden:
    14
    Ja, dat het bakje eigenlijk te klein is om vissen lang en gelukkig in te laten leven, daar moet ik je zeker gelijk in geven :see_no_evil:
    Garnalen wordt dus het advies!:smiley:

Hoewel ik denk dat garnalen ook best wel enige kennis van zaken vragen.
    Maar gelukkig is er over deze leuke diertjes heel veel info te vinden op het net!

Groet,
    FancyGoudvis

Bo_Navajo vindt dit leuk.
Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Chantall_korr
    Reacties:
    13
    Weergaven:
    2.537
  2. dustin
    Reacties: