Niesziekte

Discussie in 'Katten' gestart door NicolevO, 10 nov 2003.

1. NicolevO

Lid geworden:
    8 nov 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag ben ik met Arie en Daantje naar de da geweest omdat ik al een vermoeden had het weekend en ja, ze hebben allebei de niesziekte. Gelukkig ben ik er snel bij en de beide kleintje hebben een kuurtje ab gekregen. Daantje heeft meteen zijn eerste wormkuurtje gekregen. Over drie weken worden de heren ingeent, ze zijn dan 12 weken.

Alleen moet ik Sabientje twee weken van ze weg houden, dus geen kittens naar boven en geen Sabientje even in de huiskamer, anders is zij straks ook de pineut. :see_no_evil:

Duim maar voor ze dat ze er snel vanaf zijn.

Groetjes
    Nicole :wave:

2. Chanou

Chanou Dierenkenner

Lid geworden:
    22 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou Nicole veel beterschap met ze en we zullen voor je duimen!

3. NicolevO

Lid geworden:
    8 nov 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank je wel Miranda. Arie is hem al naar boven gepiept en heeft dus lopen dollen met Sabientje. Als dat zo doorgaat moet mevrouw ook aan de pillen alhoewel ze natuurlijk wel goed ingeent is.

Groetjes
    Nicole

4. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    zoals je weet heeft onze steffie oo niesziektegehad, onze dierenarts heeft gezecht dat ze best bij de andere dieren kan lopen, omdat ze zijn ingeënt, natuurlijk zijn er wel veel mutaties van niesziekte, maar ik heb bij linka en lana nog niks gezien.

5. NicolevO

Lid geworden:
    8 nov 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus dan is het niet erg als Arie eens een robbertje loopt te stoeien met Sabientje? Nou dan laat ik ze maar hoor, het is al zo zielig genoeg dat ze alleen boven zit. Heb je mijn oproep gelezen voor Bowie bij "aangeboden?"

Groetjes
    Nicole :dancer:

6. Ilse

Lid geworden:
    26 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    mij is verteld dat je een kat niet kunt inenten voor niesziekte.... mijn oudste was ingeent toen ik haar kreeg maar die heeft het nu ook dus ik zou wel oppassen als ik jou was, maar je hebt wel gelijk dat het zielig is... moeilijk hoor
    succes

7. NicolevO

Lid geworden:
    8 nov 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank je wel Ilse voor de tip, dan zal ik maar extra voorzichtig zijn en voorlopig zorgen dat ze niet met Sabientje in aanraking komen. =D>

8. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Na, ja ondertussen zijn we er dus achter dat Steffie's niesziekte toch weer terug is :pensive:
    En Ilse, je kan katten wel inenten tegen niesziekte, en dat is ook aangeraden, maar niesziekte kan zich muteren en daar kunnen ze dus wel ziek van worden, ik heb het toevallig vandaag aan de dierenarts gevraagd en zij zei dat de kans redelijk klein is, en dat als bijv. onze andere katten er ziek van kunnen worden dat we dat nu al hadden gezien.

9. NicolevO

Lid geworden:
    8 nov 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het al gelezen dat Steffie weer de niesziekte terug heeft gekregen, wat een ellende toch. Ik hoop dat ze er nu heel snel vanaf is en dat het nooit maar dan ook nooit meer terug komt.

10. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    ik hoop het ook, maar we zien wel, verders is ze gezond, ze speelt en eet goed.

11. NicolevO

Lid geworden:
    8 nov 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig maar dat ze niet ziek aandoet, dat scheelt in ieder geval al weer.

12. Ilse

Lid geworden:
    26 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    das fijn om te horen dat het toch kan ik had anders gehoord maar heel goed juist.
    Vervelend voor je dat steffie toch weer niesziekete heeft.... heel veel sterkte

13. debby

Lid geworden:
    6 nov 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    je kan een kat wel laten enten voor niesziekte, maar het blijft maar 8 maanden beschermd en er zijn zoveel mutatie's.
    maar ze worden minder ziek als waneer ze niet geent zouden zijn.

wij hebben het hier in de groep gehad, en ze zijn allemaal ziek geworden, de een wat erger dan de ander.

14. Kuno

Lid geworden:
    7 nov 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn kat hier in a'dam is nu 1.5
    en ze geeft nog nooit niesziekte gehad.
    haar oma (pinneke)
    heeft het wel heeel erg gehad.
    maar pinneke zit in friesland .
    en toen hadden mijn andere drie het niet en hebben het ook niet gekregen.
    maar ik zou ze als ik jou was wel ff gescheiden houden.
    niesziekte versprijd zich ook in de lucht.
    zodra een kat niest , zitten er dus druppeltjes bij wat die uit niest en dat kan zich kilometers ver op de wind verspijden en een andere kat besmetten zodra die het weer in ademt.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. anita88
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    2.136
  2. jaggerleeuw
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    6.955