nestvlooien

Discussie in 'Katten' gestart door kimii_ZxJ, 11 jul 2010.

1. kimii_ZxJ

Lid geworden:
    11 jul 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    heeyz iedereen ,
    ik heb namelijk een nieuwe kitten van 8 weekjes oud
    maar ze heeft nest vlooitjes , weet er iemand wat ik er tegen kan doen? :confused:
    Ik ga er dinsdag wel mee naar de dierenarts maar zou graag het
    beesje nu al wat helpen , maar het is nog zo jong en ik weet niet zo goed wat het al kan en mag verdragen.
    kan er mij iemand aub helpen ??

alvast heel hartelijk bedankt !! :smiley: :smiley:

x kimmy :wink:

2. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga maandag al stronghold selamectin 5mg halen. Want vlooien zijn vlooien. Ik zou daar NIET mee wachten. Hoe klein ook het poesje is..., je wilt toch in je huis geen infestatie van vlooien? :raised_hand:
    Maar 5mg is veilig hoor.

3. kimii_ZxJ

Lid geworden:
    11 jul 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het mommenteel al een vlooien bandje aan gedaan maar zal morgen eens gaan kijken dank je wel
    xx

4. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Doe die maar snel weer af... bandjes werken meestal niet afdoende, maar zijn wel zeer gevaarlijk, zeker voor een kitten.

5. kadeegee

Lid geworden:
    12 jul 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn inderdaad speciale druppeltjes voor kittens. Onze rode kater Oscar had ook nestvlooien (honderden), omdat de baas van zijn moeder tegen anti-vlooienmiddel was. We hebben in eerste instantie de vlooien met een vlooienkam bestreden en tussen onze nagels geplet (anders springen ze vrolijk verder), maar het waren er zo veel dat we zo'n tubetje wat je in de nek moet druppelen hebben gekocht. We zagen de vlooien gewoon van hem af vallen. En daarna was hij heel gelukkig!
    :cupid:

6. Mariejose

Lid geworden:
    3 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het ook niet zo,dat je dan ook het huis waar de vlooien komen moet bestrijden.
    Ik heb van de da een spuitbus mee gekregen om dat te doen.
    Groetjes Mariejose

Deel Deze Pagina