Neon Tetra's kweken

Discussie in 'Vissen' gestart door Clement, 17 jan 2004.

1. Clement

Lid geworden:
    17 jan 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,
    ik ben nieuw hier en ik heb een vraagje;
    Is het misschien 1 van jullie gelukt om met Neon Tetra's te kweken?? Ik zou het heel erg graag proberen :wink:

Alvast bedankt,
    Clement

2. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Nope.... Wel black molly's, guppen e.d. Het ook nog nooit spontaan voorgekomen in mij bak, voor zover ik weet!

3. Dragonlady1

Lid geworden:
    10 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahahaha ehh nee en denk ook niet dat dat makkelijk gaat lukken. Is namelijk nogal een gedoe om die te kweken. Ik heb me laten vertellen dat je die in een behoorlijke bak moet zetten die compleet afgeplakt is en met een goede kwaliteit water. Er moeten knikkers op de bodem(kunnen ze niet bij de op de bodem gevallen eieren komen) liggen zodat de eitjes niet worden opgegeten en als dat allemaal gebeurt is en je uiteindelijk jongen hebt moeten ze echt heel fijn voedsel hebben, zoals bijv. pantoffeldiertjes (dat zul je dus zelf moeten kweken), zelfs net uitgekomen artemia enzo zijn nog te groot.
    Groetjes Cindy

4. Wattendotje

Lid geworden:
    8 jan 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Het moeilijkste zal nog zijn om de waterwaarden goed te krijgen, het water moet echt zuur zijn ph 6.0 of lager.

De jonkies voeren hoeft niet zo moeilijk te zijn als je een gerijpte bak hebt met bijvoorbeeld javamos. Tussen het javamos vinden ze hun eerste eten, daarna kun je in een aquariumzaak stofvoer kopen.

In een gezelschapsbak zullen neontetra's zich niet voortplanten. Bovendien zijn het vissen die meteen hun eitjes weer opvreten, dus knikkers op de bodem idd en de ouders er allemaal uithalen na het eierleggen.

Deze link zegt dat het erg makkelijk is: http://www.aquariumhobby.nl/zoetwater/v ... kweek.html

5. Wattendotje

Lid geworden:
    8 jan 2004
    Leuk Bevonden:
    0
  6. Dragonlady1

Lid geworden:
    10 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je graag kleine visjes wilt hebben kun je het beste wat levend barende visjes kopen zoals guppies, plaatjes, zwaarddragers, mollies. Kersenbuikjes doen het vaak ook heel goed en verzorgen hun kleintjes wat ook wel weer leuk is om te zien. Wat voor visjes heb je zoal?
    Cindy

7. Wattendotje

Lid geworden:
    8 jan 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Schuimnestmakers zijn ook leuk, het amnnetje verdedigt dan het nest. En het is erg makkelijk, alleen is het net wat meer een uitdaging dan levendbarenden, die sowieso wel fokken ookal wil je het niet!

8. kelly1986

Lid geworden:
    19 feb 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    mss wat laat maar is niet zo moeilijk om ze te kweken hoor men nonkel kweekte er ook mee. Je hebt wel een bak nodig van minimum 200 liter steentjes of zand in en de helft van de bak helemaal beplanten waterpest is het beste er voor en laat maar goed wild groeien.
    De neons zwemmen er in en laten daar ook grotendeels hun eitjes achter, na een tijdje zie je af en toe een je raam in de kant waar de planten staan ineens kleinte neons zwemmen.
    Ze komen na een tijdje vanzelf te voorschijn geluk aan de gene die het willen proberen is echt niet moeilijk en vraagt niet veel aandacht.

9. Colour_Salute

Colour_Salute Snuffelaar

Lid geworden:
    25 dec 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    Re:

--
    Waarom zouden ze in 200 liter moeten? Volgens mij kan je ze beter in een 60 cm bakje doen knikkers op de bodem. en als ze eieren hebben gelegt de neons naar een andere bak waterpijl laten zaken knikkers verwijderen en voeren. Ik heb zelf nog geen neontetra gekweekt maar dit lijkt mij logischer.niet?

Mvg Colour

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. bluedragon
    Reacties:
    12
    Weergaven:
    2.300
  2. Antheia
    Reacties:
    1
    Weergaven: