Nek en rugklachten

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door NooRJ, 30 jun 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NooRJ

Lid geworden:
    1 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey , ik ben benieuwd of er mensen zijn die tips voor me hebben om iets minder last van mijn nek te hebben.
    Ik heb een schrijnende pijn in mijn nek , net of er 2 botjes over elkaar schuren , en dat constant.
    Ik heb hier al langere tijd last van , maar ik vind niet dat het erg genoeg is om naar de dokter te gaan (anders voel ik me zon zeikerd).
    Massages helpen niet , heb het verschillende keren geprobeerd.
    Het is over het algemeen goed te verdragen , maar als ik net als vannacht een beetje verkeerd heb gelegen kan ik niet eens zitten zonder dat het pijn doet , echt heel vervelend dus.
    De pijn trekt helemaal door naar boven en ik krijg er zelfs hoofdpijn van , tenminste pijn achter mijn ogen.
    Ik weet niet wat ik eraan kan doen , en hoop dat er iemand tips voor mij heeft?
    Daarbij ook last van rugklachten , ook over het algemeen valt het wel mee , maar heb dus verkeerd gelegen en ook mijn rug doet onwijs zeer nu.
    Ik ben ook te zwaar , dus het zal voor een deel ook wel daarvanaf komen denk ik.

2. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    'K heb een site met tips en oefeningen bij rugklachten gevonden, misschien heb je er wat aan:

Klik hier

Hier nog een informatieve site over nekklachten:

Klik

Ondertussen lees ik vanalles over Reiki en acupunctuur, misschien is dat wat...

3. Calisto

Calisto Dierenfanaat

Lid geworden:
    30 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Het enige wat ik je kan aanraden is om correcte houdingen aan te nemen en naar de dokter te gaan.
    Zelf heb ik een gezakt sleutelbeen (auto ongeluk) en vastzittende spieren.
    Ik had er héél veel last van tot ik ben begonnen met mijn houding aan te passen.
    Nu heb ik veel minder last.
    Soms sta ik op en kan ik men hoofd nog amper bewegen door fout te liggen.
    Je kan moeilijk altijd correct gaan liggen in je slaap hé.
    De hoofdpijn is er waarschijnlijk omdat de spier die in het hoofd loopt gespannen word.
    Mijn dokter heeft me dit gezegd.
    Ze vertelde mij dat deze spier een soort "badmuts" is en vast zit aan de spieren in je nek.
    Zelf leef ik hier al 10 jaar mee en bij mij is er niets aan te doen (buiten een gevaarlijke operatie)

Dus hierbij geef ik je een goede raad: ga naar de dokter!!
    Misschien is er door middel van kiné iets aan te doen..

Hopelijk helpt je dit een beetje en ik wens je beterschap

4. NooRJ

Lid geworden:
    1 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor de reacties , ik weet toch zeker dat ik net ook een reactie heb geplaatst :O
    is verdwenen hihi.
    Ik zit idd ook niet goed hoor , maar ik heb het gevoel dat de dokter mij een zeikerd vind.
    laatste keer kwam ik met klachten over buikpijn , ik had veel symptomen van zwangerschap dus vroeg ik dat.. keek hij me raar aan en vroeg hoe komt dat zo je bent toch aan de prikpil?
    ik zeg ja , maar die is toch ook niet 100% zeker? hij gevoeld , gelukkig was het niets.. en om maar van mij af te zijn heeft hij me maar wat pillen tegen maag darm klachten gegeven.
    naderhand nam hij me wel wat meer serieus , maar met bloedafname en ontlasting onderzoek is helaas niets gevonden.
    Nu moet ik een inwendig darm onderzoek en durf ik niet meer , zowieso omdat die dokter me het idee geeft dat ik niet welkom ben.
    En met mn nek al helemaal niet , zal ik wel weer een aansteller zijn :pensive:

5. NooRJ

Lid geworden:
    1 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm , ik zeg hier "gelukkig was het niets" maar toen waren we nog niet bezig met kinderen krijgen , vandaar :smile:

6. jollie

Lid geworden:
    17 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat je naar de docter moet gaan ongeacht wat hij zegt of denkt.
    Je hoort het wel vaker dat artsen het veel te gauw ergens op afschuiven of maar pilletjes blijven geven.
    Zo ken ik iemand die ook altijd weer naar huis gestuurd werd met het is strech, er is niks aan de hand en wat al niet meer, en dan zo een jaar lang en wat denk je..
    Ze is overleden aan kanker en heeft 2 kinderen en een man achter moeten laten.
    Artsen hebben gewoon de plicht om serieus met jou klachten om te gaan.
    Natuurlijk weet ik ook wel dat er veel mensen zijn die misbruik maken van de huisarts, maar ik vind wel dat de huisarts professioneel met zijn clienten moet blijven omgaan.

7. NooRJ

Lid geworden:
    1 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou das ook een fijne dokter dan zeg..
    Ik vind ook dat ze wat meer tijd mogen besteden aan patienten , maar helaas..
    Ik denk dat ik er toch maar even mee naar de dokter ga aangezien ik er vandaag weer last van heb , en ik geloof dat ik vannacht wel goed heb gelegen (ik geloof het , weet het niet zeker hihi).

8. brigitteke

Lid geworden:
    23 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    die dokters van tegenwoordig zijn gewoon kwakzalvers je hoort inderdaad zo vaak dat ze een verkeerde diagnose stellen

9. *~*natasja*~*

Lid geworden:
    13 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ik kan je helaas niet helpen,, heb er geen verstand van

10. sjaan

Lid geworden:
    13 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat dacht je van een Chiropractor?