Muis vermagert!

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door Prototype, 26 aug 2009.

1. Prototype

Lid geworden:
    10 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo forum,

Ik heb een jonge mannetjes muis die zonder logische reden vermagert, dit is helaas al de vierde keer dat ik dit ziet gebeuren en ik snap er helemaal niets van. Ik ben met twee van de vier naar twee verschillende dierenartsen geweest met het zelfde verhaal dat je er niets aan kunt doen.

Ik kan hier ook helemaal niets over vinden en inmiddels zijn er al drie van de vier muisjes dood, dit verdeeld over ongeveer één jaar tijd. Ik kan ook geen van de bekende verschijnselen van ziekte bij deze muizen vinden, ze vermageren en gaan vervolgens dood.

De muizen die hier aan dood zijn gegaan aten en dronken normaal, het lijkt net alsof hun lichaampjes het eten en drinken gewoon niet opnam. Weet iemand hier misschien meer over, en kan mij hier misschien meer informatie over geven? Alvast bedankt.

2. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Je omschrijving van 'normaal eten en drinken, maar niets opnemen' doet me aan wormen denken. Ik weet niet welke het kunnen zijn en hoe je het in muizen kan bestrijden :pensive:

Mogelijk kan je samen met een ervaren dierenarts op het gebied van knaagdieren (dat zijn ze lang niet allemaal!) de vacht en de uitwerpselen op parasieten controleren?

3. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt idd op wormen, maar ik weet niet in hoeverre dit kan voorkomen bij muizen. Je kunt wat ontlasting laten onderzoeken op wormen.

4. Fabsje

Fabsje Dierenfanaat

Lid geworden:
    12 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Plotseling sterk vermageren met de dood als gevolg zijn ook symptomen van het showsyndroom bij muizen. Het is een ziekte die vaak voorkomt bij showmuizen uit Engelse lijnen.

Hier een informatief stukje over het showsyndroom bij muizen: http://www.muizenforum.com/viewtopic.php?f=10&t=550

5. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Dat probleem kende ik nog niet. Een schande dat showprijzen zoveel relevanter zijn dan gezonde huisdieren fokken... :pensive:

Laden...

Deel Deze Pagina