mini maltezer, wie herkent dit

Discussie in 'Honden' gestart door beetle, 14 sep 2012.

1. beetle

Lid geworden:
    14 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo, wij hebben een mini maltezer van net 10 jaar oud, woensdag 29 augustus onze beetle valt om, loopt overal tegen aan, loopt rondjes, heel onrustig. direct da geweest een middenoorontsteking geconstateerd. elke dag heen om te laten zalven.hij heeft nog 1 oogje, 2.5 jaar geleden door een lassie het oogje eruit gebeten. nu blijkt dat hij met zijn ene oogje nog 5% zicht heeft. donderdag steeds minder leven in onze beetle, weer terug een injectie gekregen, helaas geen verbetering, vrijdag weer een injectie (paardemiddel) gekregen, zaterdag bellen hoe het gaat moest vooruitgang in zitten, keuze door da inslapen of bij verbetering verder behandelen. gelukkig zaterdagochtend hij loopt weer, zit weer leven in, weer terug da, behandelplan opgesteld antibiotica en pijntilling meegekregen.een week lang is er echt verbetering geweest, hij eet goed, drinkt goed, loopt actief wel kleine stukjes anders word hij moe. maar sinds twee dagen valt hij weer om, schudden en dan valt hij. de weg in huis gaat goed, loopt langs de muur naar zijn mandje, buiten loopt hij tegen dingen aan. we hebben een wandelwagen voor honden voor hem gekocht, daar ligt hij heerlijk in, ik neem hem mee naar me werk, dan is hij heerlijk rustig.hij zakt door zijn linkerachterpootje, en soms gaan zijn twee achterpootjes helemaal wijd uit elkaar naar achteren toe. er is 3 maanden terug ook een hernia bij hem geconstateerd. de vraag van ons wie herkent deze klachten? we horen zoveel verschillende verhalen. aanstaande dinsdag gaan we voor een mri, wie heeft dit ook meegemaakt?

2. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Een hernia bij een hond heb ik zelf mee gemaakt bij de laatste jongen die ik heb af moeten geven. Een Maltezer heb ik nu. Maltezers bestaan maar in 1 formaat.. Als je hem 10 jaar geleden als 'mini maltezer' hebt gekocht wat dus helemaal niet bestaat, zou ik hem goed door laten lichten bij de vet. Dit zijn hondjes die niet koosjer gekweekt zijn. Zijn daarom zeeeeeeeker niet minder lief of minder Maltezer maar hebben dikwijls wel afwijkingen die niet 1,2,3 te achterhalen zijn.
    Waar zit zijn hernia ergens? Van voor, midden of achter op zijn ruggegraat?

3. beetle

Lid geworden:
    14 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo, onze da noemt hem een mini maltezer, want hij is kleiner als een standaard maltezer, de meeste katten zijn groter. zijn hernia zit midden op de rug, maar zijn hals,kop doet ook volgens de da erg zeer, dinsdag krijgt hij een mri, ik hoop dat er iets uitkomt. in het verslag wat naar de dierenkliniek is gestuurd staat T5 verdacht?

4. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ermmmmm.... Maltezers die vilgens het standaard voldoen ZIJN kleiner dan een kat....

Maar goed, hoe is de MRi verlopen?

(sorry van de erg late reactie, vrouwke lag int ziekenhuis)

5. TijgerPuck

Lid geworden:
    30 okt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat je zou kunnen proberen is de Puur Herni!
    Dit neemt de zwelling rond de Hernia af en mijn vorige Teckel heeft daar veel baat bij gehad.
    Het is een natuurlijke verdunning en te krijgen bij de dierenspeciaalzaak en dierenarts. Omdat het natuurlijk is heb je geen risico's en de werking is heel snel.

Moet ik wel eerlijk zeggen dat achterhandslapte ook goed Spondylose kan zijn.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. lies87
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    2.538
  2. Fluffy01
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    5.701