Mijn vis blijft ziek, ook naar medicatie, help!

Discussie in 'Vissen' gestart door Suzannetje, 7 feb 2013.

1. Suzannetje

Lid geworden:
    7 feb 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Begin vorig jaar heb ik 3 goudvissen geërfd van mijn opa die overleden is, wij hebben inmiddels een 110 liter bak aangeschaft en een Ruykin, Buffelrug en Leeuwenkop erbij gekocht.
    Eén van de goudvissen kreeg een paar weken geleden in eens een witte staart (voordat ik die andere vissen had trouwens), ik heb begrepen dat dat gebeurt zou kunnen doordat hij op een plek stond waar teveel schaduw was en we hadden het aquarium inderdaad sinds een paar weken op een andere plek staan, dus we hebben het aquarium weer op de oude plek neer gezet.
    Toch leek het niet beter te gaan met vis sinds vorige week heeft hij/zij ineens vurig rode vlekken aan het begin van zijn vinnen en witte pluizige schimmel(?) op zijn/haar rugvin ook leek het wel alsof hij moeite had met ademen, maar dit kan ik me ook ingebeeld hebben.
    De rugvin stond ineens niet vrolijk meer omhoog en was helemaal plat, hij zwom heel laag bij de grond en leek soms stil te ‘hangen’. Aangezien een andere goudvis ook wat rode vlekjes kreeg ben ik naar een dierenspeciaalzaak gegaan en zij adviseerde mij om Tetra Goldoomed te gebruiken en dan 4 à 5 dagen achter elkaar. De 2 zieke vissen werden daar hyperactief van ineens.
    Dit is inmiddels de 4e dag, de goudvis met de minste rode vlekken, heeft inmiddels geen vlekken meer, wel wat schubben die weg zijn, maar zwemt wel weer zoals ie daarvoor deed. De goudvis met de meeste rode vlekken en schimmel lijkt er van op te knappen want de rode vlekken zijn veel minder vurig en worden kleiner, schimmel lijkt ook minder te worden en eigenlijk heeft hij nog maar 1 schimmelplekje, zwemt soms weer normaal en soms heel laag bij de grond? Toen ik vanochtend beneden kwam zag ik dat het witte gedeelte op zijn staartvin aan het splijten was en ik vraag me echt af hoe dat nu ineens kan, nu ik die medicijnen gebruik, vinrot? Ook is de ontlasting van alle vissen wit en draadachtig.

Wat doe ik fout en wat kan ik hier aan doen.

Ik wilde vanavond wat emmers water uit de vissenkom halen en er weer wat nieuw water in doen, dan de filters er weer inhangen (die moesten er uit vanwege de medicijnen) , dan 24 uur de filters aanzetten, die er weer uitdoen en dan weer opnieuw medicijnen geven omdat de rode vlekken nog niet helemaal weg zijn, hopelijk is er iemand die me advies kan geven. Bedankt alvast

2. Dominique226

Lid geworden:
    10 apr 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Het is belangrijk dat als je ze medicijnen geeft het filter er wel in blijft, alleen moet je dat zwarte koolstof eruit halen en daarvoor in de plaats speciale watten in doen die je gewoon bij de dierenwinkel kan kopen.

Verder heb ik geen idee wat je zou kunnen doen, maar ik zou ze wel apart zetten het kan zijn dat ze de andere ook ziek maken.

En misschien kan ander voer helpen?!? Of is de temperatuur te hoog of te laag waardoor de bacteriën op de vis kunnen gaan uitbreiden??

Gr. Dominique

Laden...

Deel Deze Pagina