Mijn moeder is allergisch voor onze kat, help!!

Discussie in 'Katten' gestart door soraya+stewie, 14 nov 2012.

1. soraya+stewie

Lid geworden:
    12 nov 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds 4 maandjes een lieve kitten, alleen toen ik hem kreeg woonde ik op mezelf.
    Nu kreeg ik te horen dat ik mijn huisje uit moest, dus woon ik weer tijdelijk bij mijn ouders.

Alleen nu komt het probleem, mijn moeder is allergisch voor katten.
    Gelukkig mocht ik de kat meenemen van mijn ouders en wilde ze het wel proberen.
    We hebben 3 dure maar de beste luchtreinigers die goed aangeschreven stonden, gekocht 2 voor in huis en 1 voor om haar nek.

In het begin ging het goed maar nu 3 weken verder begint ze er last van te krijgen, hij komt eigenlijk alleen op mijn verdieping in het huis of in de tuin, waardoor ik soms wel eens door de huiskamer moet lopen om hem naar buiten te doen. Mijn moeder komt eigenlijk nooit op mijn verdieping. Ik stofzuig elke dag mijn kamer, zet de ramen open zodat het beetje doorwaait. Maar haar allergie blijft.

Ik ben dringend opzoek naar een ander huis, maar dat gaat niet 1, 2,3 en ik wil hem echt niet kwijt, hij is mijn allesje. Ik hoorde dat er speciale prik is die ze kan nemen tegen der allergie maar dat wilt ze niet, ze denkt dat het te schadelijk is voor haar. Heeft er misschien iemand een tip wat ik zou kunnen doen zodat mijn moeder minder tot geen last meer heeft van der allergie?

2. Nonsy

Nonsy Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Lastig. Allergie pillen.

3. CourtneyDiertje

Lid geworden:
    23 jun 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn moeder is allergisch voor dierenharen, en we hebben 3 konijnen en 2 cavia's. Zij slikt pilletjes, en dat helpt wel.

4. Marlon

Lid geworden:
    26 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Even naar de huisarts en die kan jou moeder er wel iets tijdelijks voor geven :smiley:

5. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Pilletjes maar het zal nooit weg gaan en ze zal er last van hebben tot de kat weg is, maar misschien kan je de kat in 1 ruimte houden? Of 1 kamer, dan zal je moeder waarschijnlijk in de andere kamers geen of weinig last hebben.

6. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat gaat toch niet Jeffrey. 1 ruimte is niet groot genoeg om een poes pertinent in te houden :wink: .

7. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat hangt natuurlijk wel af van de grootte van de kamer, als je bv een keuken hebt van 5 meter op 5 meter dan gaat dat vind ik maar als je eentje van 2 meter op 4 meter dan gaat dat niet.
    Wat ik bedoel is dat ze de kat niet doorheen het hele huis moeten toestaan.

8. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat vind ik echt te klein :pensive: . Het is niet omdat je een poes heel zijn/haar leven binnenshuis kunt houden zonder dat de poes daar nadelige gevolgen van heeft, dat ze daarom ook in 1 kleine ruimte gehouden kunnen worden.

9. JefMarcel

Lid geworden:
    16 jan 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor pilletjes zijn dat dan? Ik ben ook allergisch en dat vind ik heel vervelend als ik bij mijn liefje blijf slapen, dan heb ik dikwijls ook last van haar katten. Ik ben wel dol op die katten, dus een mogelijke 'oplossing' hiervoor zou wel welkom zijn! :wink:

10. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    De pillen bevatten een stof die de allergie onderdrukt. Je kan ze via je huisarts bij de apotheek halen.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Lynn907
    Reacties:
    0
    Weergaven:
    6.145
  2. Mirelva
    Reacties:
    0
    Weergaven:
    6.755