mijn kitten zindelijk maken

Discussie in 'Katten' gestart door Taffy, 22 aug 2006.

1. Taffy

Lid geworden:
    16 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds vrijdag heb ik er een tweede katje bij. Het is een weesje en ik schat dat ze pas 4 of 5 weken jong is.
    Ze went stilaan aan de omgeving en tss haar en mijn eerst kat begint het ook steeds beter te vlotten. Mijn kater springt er wel af en toe op maar dan maakt het kleintje even wat geluid en trippelt dan gewoon weer verder of zit soms zelf achter de kater aan.
    Het enige probleem die ik op dit moment zie is dat het kleintje nog niet zindelijk is. Ik lees overal dat het wel vanzelf zal komen en dat ik haar vaak na het eten, spelen en slapen op de kattebak moet zetten maar ze snapt het blijkbaar toch nog niet. Deze morgen heeft ze me wakker gemaakt maar toen ik haar aaide zat ze onder de urine! ik heb de indruk dat ze haar behoefte doet en er dan ook nog eens in slaapt. Wat doe ik verkeerd? (overdag ga ik werken). Hoe lang duurt het voor ze het zal snappen? Kan ik verder nog iets doen

2. mdehond

Lid geworden:
    27 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    De moeder poes geeft altijd het voorbeeld, maar nu die er niet is kan dat niet. Misschien helpt het als je haar op de kattenbak zet nadat de kater is geweest. Zo kan ze alsnog het voorbeeld zien.

3. dierenzot

Lid geworden:
    16 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    heey,

en de uitwerpselen moet je er amtijd direct uitscheppen he en de bak mag niet bij hun eten staan !

grtjs

4. unionracer

Lid geworden:
    6 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe ik het destijds geleerd heb, aan te jong moederloze kittens; is over de kontjes vrijven (met keukenpapier) zodat de behoefte op gang komt, maar dan op de kattenbak.
    Dus steeds na het eten, slapen, op de kattenbak zetten, en over het kontje vrijven. Als het eenmaal lukt, krijgt ze het snel door dat het op de kattenbak moet.

5. Malie

Lid geworden:
    17 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    nog een tip:
    Voorzichtig graafbewegingen maken met haar pootje in de kattenbak.

katten hebben van nature een 'graafreflex' als ze hun behoefte willen doen, door met hun pootje die beweging in de kattenbak te maken komt dat reflex vaak vanzelf naar boven.

succes ermee!

6. fly

fly

Lid geworden:
    29 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit klinkt mis. grof maar wij maken katten zindelijk door ze met hun snuitje door de urine te vegen . Zo hebben wij de katten allemaal zindelijk gekregen

7. unionracer

Lid geworden:
    6 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee Fly dit klinkt niet alleen grof, dit is hardstikke grof!!! En bovendien heeft het totaal geen effect. Dit is al eens vaker gezegd hier.
    Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen mening en eigen opvoedmethoden, maar ik vind dit advies echt te ver gaan, krijg de rillingen al over me heen bij het idee dat er mensen zijn die dit gaan uitvoeren. Ik weet zeker dat er diervriendelijkere manieren zijn om dit probleem op te lossen!

8. xX_Cindy_Xx

Lid geworden:
    7 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    je moet der gewoon telkens na het eten enzo en een paar keer op een dag op de bak zetten met der pootjes een graaf beweging maken dan stap ze hetvanzelf wel hebben wij ookbij alle kittens gedaan

9. Masja

Lid geworden:
    20 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben het met xX_Cindy_Xx eens zo heb ik mijn kleintjes van nu 4,5 week oud ook zindelijk gekregen binnen 1,5dag heb ze na het slapen en eten op de bak gedaan paar keer volgehouden en het gaat super ik vind niks meer in de doos waar ze in slapen!

Succes

10. Taffy

Lid geworden:
    16 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is gelukt

Het is gelukt. Ze gaat nu steeds op de kattebak. Ze begint zich al aardig thuis te voelen
    Bedankt voor jullie tips!!!
    groetjes O:)

11. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat goed Taffy, dat is al heel snel! =D> Veel plezier met je kleine pluizebolletje.

En Fly... we zijn hier op een dierenforum, dat betekent dat we dierenliefhebbers zijn. Ik heb je ook al eerder gezegd dat deze methode belachelijk is en dieronvriendelijk. Het zou fijn zijn als je dit niet meer adviseert!

12. liesjelok

Lid geworden:
    26 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    toen wij een kitten kregen van 3 weken oud ging het van zelf op de bak best raar eiegnijk

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Michelle23
    Reacties:
    4
    Weergaven:
    810
  2. soraya+stewie
    Reacties:
    19
    Weergaven:
    2.369