mijn kitten stinkt...

Discussie in 'Katten' gestart door liesel21, 9 feb 2011.

1. liesel21

Lid geworden:
    9 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo!!!
    ik heb sinds vorige week dinsdag een kitten (nu ruim 8 weken) gekocht via marktplaats... wat echt stom is geweest...
    op marktplaats stond er een nestje kittens aangeboden wat een kruising tussen een britse langhaar en een britse korthaar moest zijn... voor 150 euro, zonder pastpoort of stamboom...
    toen we thuis kwamen sliep de kitten erg veel en zocht alleen maar warme plaatsjes op... dus nu constant een warm kruikje voor hem gemaakt..
    toen van het weekend een buurvrouw van een cattery nieuwschierig kwam kijken naar ons 'beertje' schrok ze enorm... we hebben hem gewogen... hij woog... schrik niet.... 380gr... een kitten van zijn leeftijd moet ongeveer 800gr wegen.. dus beertje was sterk ondervoed... :pensive:
    met klap op de vuurpeil blijkt er weinig tot niks van een brit in te zitten...
    het is echt een schat van een beestje...
    ik geef hem nu goed te eten... maar sinds gister slaapt hij alleen maar en eet ontzettend weing... (eenden-mix) waar hij normaal dol op was..
    hij is ook aan de diarree geweest... maar dat is gelukkig verdwenen.. :smiley: maar beertje stinkt enorm als hij naar de kattenbak is geweest..en ook stinkt hij enorm uit zijn bekje... je word er akelig van... :confused: het is echt zo'n schat van een beestje... en heb er al zo'n band mee...
    weten jullie waar die stank vandaag kan komen?!

2. Nonsy

Nonsy Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou hem toch even laten onderzoeken... misschien even een mest en bloedonderzoek,...

3. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Een kitten hoort niet uit het bekkie te ruiken (tenzij ze net gegeten heeft natuurlijk), dus ik zou zeker langs de dierenarts gaan! Vreemde geuren duiden vaak op problemen met de gezondheid.

Geuren uit de kattenbak hangen samen met het voer (goedkoop voer geeft vaak stinkende drollen), de gezondheid van het darmstelsel en voor een deel ook met wat je gewend bent. Een verse drol is nooit geheel reukloos. Gezien de rest van het verhaal (recent nog diarree) denk ik dat de gezondheid van je katje bij de geur op jullie bak de hoofdrol speelt.

Beterschap met de kleine beer!

4. liesel21

Lid geworden:
    9 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    wat lief dat jullie hebben gereageerd!!! :innocent:

de geur uit de kattenbak is nog wel te doen... maar zijn anus stinkt dan enorm... als hij dan bij me op schoot komt zitten... stinken mn kleren een uur in de wind :confused:

ik heb vanmiddag om kwart over 2 een afspraak bij de DA dus ik hou jullie op de hoogte...

groetjes!!!!

5. Nonsy

Nonsy Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Hou ons op de hoogte...

Ik wou trouwens nog zeggen, dat de geur niet alleen met voer te maken hoeft te hebben.. kan ook bij bepaalde rassen zo zijn.. wij hebben namelijk heel duur voer, maar toch ruikt de kat enorm als hij net geweest is.. Maar daar staat het ras ook om bekend.

6. liesel21

Lid geworden:
    9 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi..

daar zijn we weer...
    oooh ze waren bij de DA smoorverliefd op beertje...omdat hij zo inimini is... :heart_eyes:
    maar ze zeiden dat de geur kwam omdat hij zo weinig at.. hij heeft dwangvoer gehad en dat at hij lekker op... :notes:
    qua grote schatte ze beertje op 6 weken... maar hij is toch echt ruim 8 weken...
    ook heb ik een ontwormingskuurtje gehad..
    volgende week moet ik weer terug komen en dat krijgt hij zn eerste inentig...
    ze zeiden dat er een ontzettend lief karakter in hem zat...
    gelukkig is het allemaal meegevallen...

groetjes...

7. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Dat hij het zo goed eet is goed nieuws! Ga zo door met de kleine knul :smile:

8. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Ben blij dat het allemaal goedkomt hoor, maar hoe weet jij wel zo zeker dat hij eeecht 8 weken is? Hij heeft geen paspoort, geen inentingsboekje, en hij al helemaal niet de kruising die hij had moeten zijn. Dus... Hoe weet je zo zeker dat hij 8 weken is?

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Michelle23
    Reacties:
    4
    Weergaven:
    1.998
  2. soraya+stewie
    Reacties:
    19
    Weergaven:
    4.364