Mijn kat likt zich kaal

Discussie in 'Katten' gestart door Mirelva, 21 jan 2017.

1. Mirelva

Mirelva Nieuw Lid

Lid geworden:
    21 jan 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn kat Simba is nu 7 jaar en het is een kat die zichzelf het liefst de heles dag schoonmaakt.

Eerst gaf dit geen problemen *naast dat hij echt ontzettend smakt!* maar sinds een paar maand Is het likken zo erg dat zijn hele buik en onderlichaam kaal is.

Dit is een keer eerder voorgekomen toen hij een jaar of 3 was maar nadat ik hem had gewassen, groeide het haar weer en was alles weer prima.

Dat is nu niet het geval, ik ben al 2 keer naar de DA geweest en die verwachte eerst een vlooien allergie. Ik heb huis en dier behandeld tegen vlooien maar dit heeft niks veranderd. Ben toen toch weer terug gegaan met het zelfde probleem en de DA verwachte een voedselallergie of stress. Ik heb plekken gecreëerd waar mijn kat zich kan terug trekken want voor de rest heb ik geen stress factoren in huis. Ik heb ook op advies ander voedsel gekocht.

Dit werkt ook niet en mijn kat blijft kaal!!
    De DA heeft hem een keer een injectie gegeven *kan even niet meer terug vinden welke dat was* het obsessief likken werd toen wel minder maar hij doet het nog steeds..

Ik heb nu echt geen idee meer wat het kan zijn en of ik het kan verhelpen. Om nou elke keer terug te rennen naar de DA en geen oplossingen te krijgen heb ik niet zoveel zin aan.

Is er iemand die een idee heeft wat dit kan zijn, hoe ik dit kan verhelpen en wat ik eventueel kan doorspelen naar DA als ik weer heen ga??

Groetjes Mirelva

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Caroll
    Reacties:
    4
    Weergaven:
    6.065
  2. femke-1990
    Reacties:
    6
    Weergaven: