Mijn kat is ongelukkig

Discussie in 'Katten' gestart door I love Lucy, 2 jun 2015.

1. I love Lucy

I love Lucy Snuffelaar

Lid geworden:
    7 aug 2014
    Leuk Bevonden:
    9
    Hallo,
    Ik heb een kat , Sjimmie van 2 jaar jong en sinds ik mijn hond heb moeten laten inslapen (bijna 4 weken geleden) lijkt hij mij heel ongelukkig en eenzaam.

Hiervoor had hij energie, speelde, rende, ging naar buiten maar nu ligt hij alleen maar naast mij op de bank, als ik opsta gaat hij vaak mee, misschien bang dat ik hem ook verlaat......

Door omstandigheden werk ik dit jaar niet dus ben een groot deel van de hele dag bij hem.
    Ik probeer hem te verleiden om te gaan spelen maar hij kijkt alleen maar en doet niks.

Volgend jaar wil ik weer een andere hond erbij nemen maar nu gaat het niet door mijn ziekte, ik zou er nu geen tijd voor hebben dus voor nu wil ik Sjimmie helpen om weer gelukkig te worden en weer een jonge speelse kat te zijn......iemand tips?

Groetjes van ons tweetjes....

Ice vindt dit leuk.
  2. fancyGoudvis

fancyGoudvis Speurneus
    Magazine auteur

Lid geworden:
    5 sep 2013
    Leuk Bevonden:
    14
    Allereerst sterkte met het verlies van je hond en Sjimmies vriend.

Misschien kan je een kat/poes zoeken die bij Sjimmie past?
    Asieldier misschien?
    Een goed asiel help je bij het uitzoeken van een passende nieuwe vriend.

Samen kunnen ze dan weer een 'nieuw leven beginnen'.

Succes!

Groet,
    FancyGoudvis

Ice vindt dit leuk.
  3. Ice

Ice Speurneus

Lid geworden:
    3 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    2
    Sterkte met het verlies van jullie hond en vriend,

Ook katten hebben een rouwperiode en Sjimmie zal ongetwijfeld de hond heel erg missen. Een jong dier erbij kan helpen, maar vergeet niet dat iedereen een periode van rouw heeft en daar ook doorheen moet.

Het verlies van iemand waar je een hechte band mee hebt geeft stress, iets waar Sjimmie ongetwijfeld nu veel last van heeft (en jij ook). Er zijn diverse producten op de markt die stress verminderend zijn en dus opluchting kunnen bieden. Bijvoorbeeld een feromonen verstuiver (Feliway) of stressverminderend voer (Prins resist). Dat laatste werkt bij mijn kat erg goed.

Het zijn allemaal hulpmiddelen maar het beste geneesmiddel is toch tijd. Let er wel op dat Sjimmie voldoende blijft eten en drinken en kijk het nog even een paar weken aan. Geef de moed niet op!

Heel veel succes en beterschap met je ziekte.

fancyGoudvis vindt dit leuk.
  4. Michel1983

Michel1983 Nieuw Lid

Lid geworden:
    8 jun 2015
    Leuk Bevonden:
    2
    Sterkte gewenst. Eens met wat hierboven wordt gemeld. Tijd is uiteindelijk toch het beste.
    Een mens heeft ook tijd nodig om over een verlies heen te komen.

Het beste wat je nu kunt doen is er voor hem zijn, maar geef het vooral de tijd om te helen.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Mirelva
    Reacties:
    0
    Weergaven:
    6.772
  2. Caroll
    Reacties:
    4
    Weergaven:
    6.537