Mijn hondje heeft diarree

Discussie in 'Honden' gestart door Castor, 27 aug 2003.

1. Castor

Castor
    Expand Collapse

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry voor het onsmakelijke onderwerp.. :wink:

Mijn hond is sinds vannacht aan de diarree. Ze heeft nog niets gegeten vandaag. Ik heb net rijst gekookt maar dat wil ze niet. Wat kan ik het beste te eten geven, want ze moet toch iets eten.

Karin

2. LenM

LenM
    Expand Collapse

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe ziet die diarree eruit? Zit er slijm bij en/of bloed? Geeft ze ook over?

3. Githa

Githa
    Expand Collapse

Lid geworden:
    6 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Onze Pup kreeg toen hij 10 weken was darminfectie, en toen zat er bloed en slijm bij.
    Maar ik kreeg van de dierenarts speciaal voer, en ik mocht er gekookte kipfilet met rijst bij geven, wat Max wel lekker vond.
    Ook moest ik hyperalogene koekjes geven.
    Maar als onze vorige hond weleens diarree had, dan gaf ik hem ook meestal een dagje, gekookte kip met rijst en beschuit, als het gewoon diarreee is dan is het zo weer over.
    Let wel op dat er geen bloed en slijm bij zit
    Groetjes Githa

4. Castor

Castor
    Expand Collapse

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee er zit geen slijm of bloed bij. Vanmiddag heeft ze wel twee keer gal gespuugd. Ze heeft net een bakje rijst met sperziebonen gegeten. Ik heb het even aan de dierenarts voorgelegd en rijst met kip was inderdaad een goed advies; sperziebonen was ook prima.

Hopelijk gaat het weer iets beter nu. Bedankt voor jullie reacties!

Karin

5. peetenton

peetenton
    Expand Collapse

Lid geworden:
    26 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je een pup hebt dan moet je het heel goed in de gaten houden,want pups drogen gauwer uit dan volwassen honden.En niet te lang mee laten lopen.Ik kijk het altijd 2 dagen aan en als het dan nog niet over is dan naar de d.a. Die geeft je dan wel een pasta of iets anders mee ,dan is het zo weer over.
    En dat gal spugen denk ik dat het komt dat misschien de darmen wat van streek zijn.Vooral als er niks in de maag zit.Doet je hond nog spugen als die heeft gegeten ga dan naar je d.a. toe.Neem het zekere voor het onzekere.Maar wacht er nooit te lang mee.

6. pammy

pammy
    Expand Collapse

Lid geworden:
    20 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien een beetje laat..

Mijn hondjes hebben het een tijdje terug ook gehadt, maar die hadden parvo ondanks de inenting..
    ze waren toen net 6 maanden oud..
    Eerst begon 1 hond steeds met spugen en met het uitlaten deet die alleen nog maar plassen en wilde niets meer eten, Ik heb toen meteen na de dierenarts gebeld omdat ik het niet vertrouwde. Ze dachten eerst dat die gevoelige darmen hadt en toen weer wat met de rug, totdat de andere hond het ook 2 dagen later kreeg...
    Op een gegeven moment kregen hele (sorry hoor) rottende ontlasting heel vies..en waterig..
    1 hond is toen meteen sávonds aan het infuus gegaan en de andere de volgende dag..
    Was echt vervelend, we moesten toen 1,5 week lang elke dag naar de dierenarts toe voor spuitjes en tabletten..
    Gelukkig zijn ze er nog levend vanaf gekomen

Maar let alsjeblieft goed op als je hond gaat spugen en diarree heeft, want als het parvo is overleven veel honden het niet. Ookal zijn ze ingeent kunnen ze het toch nog wel krijgen..

Laden...

Deel Deze Pagina