Meelopers

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door Elcie, 11 dec 2006.

1. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    600!!! dat zijn er 10 per seconde? Da's toch alleen maar een hoop geratel dan? haha.

Wat ik ook nog vaag vind is, de mensen die zichzelf in een hokje plaatsen (bijvoorbeeld mensen die zichzelf een trash metal figuur vinden) zijn beledigd als je zegt dat ze rockers zijn. Want rock is iets anders dan trash metal, trash metal is iets anders dan heavy metal en heavy metal is iets anders dan death metal :confused:
    Ik hou het allemaal niet meer bij met die muziek genre's. Wat mij betreft is het allemaal rock. Als mensen zich dan zelf willen beperken tot alleen die trashmetal dan vind ik het prima, maar je maakt voor jezelf het hokje zo klein.

Wat doen die mensen als bijvoorbeeld britney spears een keer liedje maakt dat ze helemaal fantastisch vinden? Moeten ze het dan negeren omdat het niet in hun hokje past? Lijkt me een erg stresvol leven :wink:

2. Lisa

Lisa Dierenkenner

Lid geworden:
    24 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja idd, je hoort nog net dat er een beat in zit, je hebt ook nog extratone maar weet niet precies hoe het daarmee zit, is iets sneller nog dan splitter. Zodra je alleen maar ruis hoort dus de beats niet meer kan onderscheiden wordt het noise genoemd. Daar vind ik dan weer niks aan :grinning:

Mensen denken echt bekrompen, ze beperken zichzelf idd maar tot één klein hokje. Doen alles om binnen dat hokje te passen en vermijden alles wat buiten dat hokje valt. Een stressvol leven? Gewoon geen leven denk ik :wink:

Nou vind ik Britney Spears doorgaans niet zo geweldig, om je voorbeeld even over te nemen :wink:, maar Eminem ft. Akon - Smack That vind ik wel heel leuk. Nou toch echt niet mijn gebruikelijke muziek, maar dat boeit me echt niet.

3. Nouzie

Lid geworden:
    14 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    als je van metal houd moet je als jongen lang haar hebben en stekelarmbanden om hebben :wink:

4. Lisa

Lisa Dierenkenner

Lid geworden:
    24 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is ook eigenlijk de betekenis van het woord :smile:

5. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan ook, ik ben niet zo thuis in de stereotypische vooroordelen :wink:
    Die stekelarmbanden vind ik trouwens wel vet, maar vaak erg duur. Mijn ouders zijn bang dat als ik met zo´n ding ga lopen ik agressie uitstraal en in elkaar geslagen ga worden :laughing: :stuck_out_tongue_winking_eye:
    Maar volgens mij straal ik al agressie uit met mijn aanwezigheid ergens :laughing:

6. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahahaha, heb ze ook wel eens gedragen, maar ben nooit in elkaar geslagen hoor :wink:

Mocht het gebeuren kan je je prima afweren met die dingen op :stuck_out_tongue_winking_eye: (moet je wel zonder botte puntjes hebben dan :stuck_out_tongue_winking_eye: )

Maar ik wou het nog even over de meelopers hebben.
    En op de manier dat ik zo zie als jullie allemaal er tegen aankijke zijn dat alle mensen die in een subcultuur leven. (Goths, skaters, hardcore gevallen, ) vooral goths hoor ik steeds terug komen.

Terwijl ik dat enkel een mening van smaak vind. en het eigelijk niet de bedoeling van mij was om ons gesprek te zetten op de subculturen maar op de meelopers.

Wat in vredesnaam bedoel ik dan met meelopers?

Ik bedoel de dames en heren die iets doen, zoals drugs gebruiken, roken om er maar een beetje bij te horen. Zelfs andere "subculturen" gaan haten of afkeuren puur om dat kleine deeltje aandacht van een grotere groep.

En dat kan natuurlijk ook in kleding geuit worden, maar vanzelf is dat gaan lijden naar de subculturen, wat niet de bedoeling echt was.

7. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Aan de ene kant kan ik wel een beetje begrip op brengen voor mensen die doen aan meeloop activiteiten om geaccepteerd te worden in een bepaalde groep. Het kan verschrikkelijk zijn om niet geaccepteerd te worden en als meelopen een oplossing is, waarom dan niet...
    Aan de andere kant vind ik meeloop acties (zoals roken om die reden) echt zo'n super zielige vertoning. Je laat jezelf niet meer in je waarde en je leeft naar de wensen van iemand anders.
    Ik ben blij dat ik nooit de wens gehad heb om ergens bij te horen waar je alleen op zo'n manier bij kan horen. Accepteer mij om wie ik ben, wat ik doe en wat mijn moralen zijn. Doe je dat niet, dan accepteer ik jou ook niet :stuck_out_tongue_winking_eye:

8. RIKE

Lid geworden:
    2 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben nooit een meeloper geweest en daarom nooit ergens echt bijgehoord in mn schooltijden! Ik had geen mooie kleren van merken, mn maake kon niet zo goed combineren dus ben nogal het buitenbeentje geweest! Moet wel zeggen dat ik daardoor "de mens" heb leren kennen. Ben nog steeds een buitenbeentje, maar voor mijzelf vind ik dat in de positieve zin. Ik luister naar iedereen maar doe mn eigen zin! Ik ben geen groepsmens, ben graag op mn eentje of met de weinige mensen die ik apprecieer en vertrouw. In kledij draag ik wat ik graag zie, de enige die daar iets over te zeggen heeft is mn vriend omdat ik toch graag heb dat hij mn kleren graag ziet. Maar ook hij kijkt veel meer naar het innerlijke dan het uiterlijk dus voor hem ook niet zo belangerijk!

9. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Shiver911: Zo denk ik dus ook. Ik ben ik, kan je niks aan veranderen. Maar je zou me kunnen accepteren om wie ik ben. Ik accepteer anderen ook vrij makkelijk.

Maar moet toegeven dat ik ook wel onder de groep meelopers heb gestaan. Als in roken om er een beetje bij te horen, grote mond opbrengen dergelijke. Maar hoe erg je dan er ook bij probeerd te horen, een meeloper is snel gespot, dus dan hoor je er al gouw sowieso niet meer bij.

Ben ook erg blij dat ik mezelf wel heb kunnen terugvinden. En daarbij eigelijk veel leukere vrienden gevonden waar ik echt leuk mee om kan gaan zonder me te moeten bewijzen en zonder dat hun dat werkelijk hoeven.

En vandaar dat ik in mijn eerste post zei: Het is zo'n zonde hoeveel mensen erbij willen horen en kopieen van een ander willen zijn.
    Terwijl je zoveel meer kan worden.

Ik heb mezelf terug kunnen vinden in het alles. Maar hoeveel meer kunnen dat werkelijk zeggen?

Deel Deze Pagina